ben ik nu een ontaarde moeder?

Discussie in 'Voeding' gestart door marilouise, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Gelukkig, ik probeer het zo goed mogelijk te doen maar soms zie je door de bomen het bos niet meer denk dat het voor sommigen wel herkenbaar is.

Mijn revalidatie gaat goed.nou ja goed het slaat aan, heerlijk ik voel weer dingen waarvan ik denk he was dat ook in mijn lichaam mijn dwarse buikspier en ik wordt wat sterker. kan inmiddels alweer wat langer lopen en staan, heb nog heel veel moeite met mijn balans, maar het slaat aan en dat is toch een fijn gevoel en ook geestelijk wordt ik sterker. ik ben nu over de helft van de tehrapie daar en dan 3 maanden zelftherapie straks, echt fijn.
    doet echt veel met je als je eindeijk uit die cirkel komt en je weer kan genieten van meer dingen.
    dank voor je intresse

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik ken meer mensen die hun kind van onder het jaar al friet geven. ikzelf begrijp niet zo goed waarom. of wat het toevoegd voor zo'n kleintje. maar als jij het prima vind en hij krijgt geen diaree zal het wel goed zijn zeker.ikzelf vind een jaar of 3 tijd zat voor zulke dingen, maar da's weer wat ik zou doen. iedereen moet doen wat hem goeddunkt.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Oh foei hoe durf je kind en friet in 1 zin te zeggen, jij jij jij ontaarde moeder :D:D:D

Hier kregen ze allebei zo rond hun eerste verjaardag gewoon patat te eten hoor.

Ik heb het idee dat tegenwoordig de nadruk zo op gezond ligt dat we een soort van 'oogkleppen" op krijgen.

Zo heb ik het idee dat er vaak vergeten wordt dat kinderen nog moeten groeien en of we het nu willen of niet daarvoor hebben ze ook vetten nodig.
    Dus volle melk, volle yoghurt een keertje roomboter op het brood of af en toe een keer een paar patatjes is helemaal niet erg in mijn ogen.

Daarbij is frituren het op hoge temperatuur dichtschroeien van voedsel, dus een patatje zal veel minder vet kunnen opnemen als een gebakken aardappeltje.

Wij frituren altijd zelf in zonnebloem olie en voegen zelf zout toe nadat er wat patat uit is gegaan voor de kinderen.
    Maar als ik eerlijk ben, mijn kinderen eten beter als ik macaroni, doperwtjes/worteltjes + aardappels op tafel zet dan in de patat :D

4. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik denk dat er mensen zijn die het een beetje verkeerd zien. hij krijgt geen bord patat hij krijgt maximaal 4 patatjes gewoon de normale geen extra lange maar ik kook altijd vers voor hem, en hij eet alles en verder krijgt hij dan daarna als wij eten een paar patatjes dus ik geef hem geen bord vol absoluut niet, dat komt wel als hij een jaar verder is of 2 jaar. voorlopig vindt hij dit genoegen ik ook.

hij eet ook gewoon macaroni mee en spaghetti en bami en ja ik maak alles zelf en alles vers en alles zonder zout. maar af en toe vindt ik zelf friet ook wel eens lekker en dan zit hij er ook bij, vindt het zelf niet fijn om pas rond 8 uur half 9 te eten.

dus misschien wat duidelijker zo?

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Meid maak je niet druk hoor, die van mij is nu 4 en die krijgt niet eens een bord patat opgegeten ;)

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Foei zeg! Hoe durf je je kind friet te geven;):p:D

Nee hoor meid.. Een enkele keer een paar frietjes kan echt geen kwaad:) Zeker niet als hij voor die tijd zijn eigen groente krijgt..
    Dan zou ik ontaard zijn, Lenn heeft vanavond pannekoeken gegeten.. Zonder groenten vooraf.. Hij heet 7 dagen per week zijn groenten, eet ook alles wat ik hem voorzet en ook genoeg (oke, hij eet best veel;)) En die ene keer per zoveel weken een pannekoek doe ik niet moeilijk over..

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt..

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was het ook nog niet de bedoeling maar we wilden haar een keer een boterham geven terwijl wij friet aten, maar daar was mevrouw het niet mee eens. Dus die eet er dan ook een paar mee.

Ik wilde hier ook voor ovenfriet gaan, alleen werkt onze oven erg slecht en om nou een uur op ons eten te wachten, hebben we ook niet zoveel zin in. Nu bakte ik verse frietjes in de koekenpan. Maar kan ik dan net zo goed frituren? Vinden wij wel lekkerder nl. en ze krijgt ze uiteraard zonder zout. Misschien dat ze er 3 of 4 eet.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wij halen eens per jaar friet. Op een bloedhete zomerdag tijdens een wk-finale ofzo. Salade erbij, kipspiesje en runderburgertje van de bbc en smullen maar. Zoonlief mag dan ook natuurlijk.

Wat pluk zegt klopt: als je goed frituurt is dat minder vet dan gebakken aardappelen, want dat zuigt echt margarine!

De snackbar waar wij frietjes halen frituurt in zonnebloemolie, dat is wel beter dan in die geharde transvetten, maar ik geloof dat de meeste snackbars daar wel op gewezen zijn.

Een paar ongezouten frietjes na de gewone warme hap, daar is helemaal niks mis mee.

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vind het wel grappig dat ouders verbaasd kunnen zijn als hun kind wil mee-eten. Jij eet toch ook liever lekkere friet ipv groente en aardappelen. Daar is helemaal niets mis mee. Zeker niet op de manier waarop jij het doet.

Deel Deze Pagina