Ik heb het nog steeds Ik MOET er af en toe uit of helemaal in huis zijn anders ga ik janken. Echt waar, ik trek het niet om hele dagen alleen maar mama te zijn. Gelukkig hoeft dat ook niet en ik begin in september weer met een studie. Heerlijk! Ik ben echt een leukere mama als ik ook tijd voor mezelf heb. In het begin had ik daar ook heel veel moeite mee en voelde me wel eens schuldig. Inmiddels niet meer en heb ik het geaccepteerd. Hoop dat jij ook van je eigen tijd kan genieten!
Het is een rare periode geweest, en dat doet veel met je. Ik begrijp helemaal dat je ff helemaal alleen op een onbewoond eilandje wil bijkomen van alles wat er is gebeurd.
ik heb het niet maar kan me wel voorstellen dat je je zo kan voelen. Voel je niet schuldig alstjeblieft. Als je nou altijd je ind opzij dropt voor jezelf dan zou het anders zijn. Maar vergeet niet je bent naast moeder ook gewoon nog een vrouw. En je mag best wel tijd voor jezelf hebben.
Wat herkenbaar....!!! Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben hierin.. Ik ben nu 6 dagen moeder en het is zwaar, vind ik. Voorheen had ik alle tijd voor mezelf en nu ben ik al dankbaar dat ik een moment voor mezelf heb onder de douche..en geniet daar ook van. Ik douche dan ook 3x per dag nu... Ik vind mijn meisje zo lief en schattig, maar dat intens houden ontbreekt ook hier nog..... Mijn dagen bestaan nu gewoon uit baby voeden, lekkende borsten, baby wiegen, baby verschonen.. De nachten...daar word ik depri van. Iedereen slaapt heerlijk (wat ben ik jaloers!) en ik ben al blij als ik 3 uurtjes slaap. De baby houdt me wakker want wilt niet liggen in haar eigen bedje... Ben altijd zo blij als het buiten weer licht wordt. Vanaf overmorgen is de kraamzorg weg en begint mijn vriend aan zijn nieuwe baan.... Vind het best wel eng. Ik mis mijn oude leventje nu al! Dat is toch te erg? Hoop dat het snel beter wordt..en dat ze meer ritme krijgt.