ben ik nu een "slechte" moeder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door music4life, 6 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

hallo moeders,,,
    ik wilde even wat van me af schrijven
    ik heb een dochtertje van 18 maanden ,en ik mijn ogen en dat van het buro ,doet ze het erg goed,ze is erg vlug voor haar leeftijd en is een vrolijk ,gezond meisje...nu in mijn omgeving er steeds meer kinderen naar het kdv of psz gaan ,stellen ze me vragen..gaat jou meisje naar het kdv,of psz??? nee? waarom niet,,ze moet toch een keer naar school... ik werk 12 uur in de week(altijd meer) mijn ouders en schoonouders wonen om de hoek,,, ik vind het fijn als zij haar opvangen,,, ze komt heus wel in aanraking met andere kinderen... ben ik nu een slechte moeder?? is mijn kind nu minder als de rest?.. ze weet nu dat mama moet gaan werken ,ze weet dat papa moet gaan werken.. dan is ze wel bij oma maar ze gaat genoeg met vreemde om,,zowel kind als volwassen!

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    ja dan ben je echt een heeeeele slechte moeder!!! hahaha, zit gewoon te dollen met je joh, tuuuuurlijk ben je dan geen slechte moeder! Omdat je kindje niet naar een kdv of psz gaat,wil niet zeggen dat ze niet in contact komt met kinderen/volwassenen...Als jij je er prettiger bij voelt dat ze naar je ouders of schoonouders gaat komt ze vast ook met veel kids en mensen in contact. Sommigen kunnen t laten overkomen alsof je kind dan een holbewoner is he die geen andere kinderen gewend is ofzo???!!!

Niets van aantrekken en lekker doen wat jij wilt voor je kindje. Ik heb ook liever ouders/schoonouders dan bij vreemden op een kdv of psz...Dat komt wel als me kleine de 2 jr voorbij is ofzo dat ie naar een psz kan gaan om samen te spelen ;)

Je doet je kindje iig niet naar vreemden maar vertrouwde gezichten en dat alleen maakt je al een topmama, niet gaan twijfelen aana je moederschap hoor. Slechte moeder ben je niet om zo een reden!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.790
    113
    Nee helemaal niet.

Mijn dochter ging met 2 jaar en 5 maanden naar een PSZ en dat vond ik al vroeg genoeg.

Ze zag haar nichtjes wel bij mijn schoonmoeder ( die dan af en toe oppaste en nog een paar andere kindjes van vriendinnen.

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Nee.. waarom zou dat slecht zijn..
    Ik heb gijs nu op kdv, maar ik wilde graag weer aan t werk.. de muren kwamen hier op me af.. Ik werk maar 2 ochtenden per week, af en toe eens op avond..
    Ik wil Gijs straks wel hier naar de psz hebben, zodat hij vast kindjes leert kennen die dan naar school gaan hier..( obs,cbs en psz onder 1 dak.) Hij zit in een andere plaats op t kdv..

5. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    NEE natuurlijk niet!! Laat je niks wijs maken. Je reinste onzin. Jij voelt je hier toch prettig bij en je kleine toch ook?? Dan is er toch niets aan de hand?! :)

6. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    natuurlijk ben je geen slechte moeder..... trouwens als ze wel naar het kdv gaan heb je nog mensen die vragen waarom ze niet naar de psz gaan. is mij gebeurt. uk gaat op maandag naar mijn ouders op dinsdag naar mijn schoonouders en wo/do een halve dag naar KDV en jawel er zijn hordes mensen die vragen waarom ik hem niet op vrijdag (m'n vaste vrije dag) naar de peuterspeelzaal breng.

nou waarom denk je.......;)

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ze moet pas naar school als ze vijf jaar oud is, eerder niet. Psz is vaak vanaf twee jaar en 'n paar maanden oid en 'n kdv is bij mijn weten ook niet verplicht.

Ik kies idd wel voor een psz, omdat ik het een mooie opstap vind naar het basisonderwijs, maar pas als ze ruim twee is.

Je moet gewoon doen wat bij jou en je dochter past en je bent géén slechte moeder hierdoor!

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

nee je bent geen slechte moeder. Iedereen doet het op zijn eigen manier.
    ik breng mn kindje wel naar het kdv, daar voel ik me goed bij en ik zie dat hij het leuk vindt. anders had ik een andere oplossing gezocht.
    jij doet het op jouw manier, maar dat maakt je absoluut geen slechte moeder.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Je wilt en doet het beste voor je kindje, jezelf en jullie situatie.
    Of dat nou helemaal geen opvang is of juist heel veel, als jullie en je kindje er tevreden mee zijn, prima!
    Dus NEE, natuurlijk ben je geen slechte moeder;)

10. music4life

music4life Niet meer actief

dank jullie wel.. ik heb besloten om het niet te doen,,het kdv,,ik werk ook mn man werkt fulltime, ik ben allang blij dat mn ouders/schoonouders op willen passen,, en ik ben naast mijn werk erg sociaal,,dus daar ligt het niet aan,tsja dames ik geef toe ik kan het gewoon niet,,

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

slecht? ga weg joh!!! ik voel me juist slecht dat ik maddi naar het kdv moet sturen omdat wij allebei werken en anders geen oppas hebben. het liefst bleef ik lekker met hem thuis.

12. tulip

tulip Niet meer actief

wat een onzin dat mensen dat zeggen. Ik vind iemand een goede moeder als die keuzes maakt die voor het kindje en het gezin het beste zijn. Of dat nu stoppen met werken is, parttime, fulltime, bij oma, op kdv of iets anders.
    Maar zo vind ik dat met meer dingen. Het belangrijkste is dat je keuzes maakt die bij jullie passen, dat kan bv zijn, of fv dat kan heel vaak logeren zijn of nooit. Ik bedoel ermee te zeggen dat als de keuze overwogen is en beter is voor het kindje of het gezin dat je dan nooit een slechte moeder ben.

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Persoonlijk vind ik je nu zeker geen slechte moeder! Maar misschien komt dat ook omdat ik het best wel op dezelfde manier zou willen doen.

Mijn moeder en schoonmoeder zouden beide 1 dag in de week oppassen, maar door het wegvallen van 1 van de twee en het wegvallen van mijn baan, ben ik nu thuis. Als Milan ongeveer 2,5 jaar is dan willen wij waarschijnlijk wel dat hij bijv. 1 dag in de week naar een peuterspeelzaal gaat om te kunnen spelen met andere kindjes. Ik heb aan mn neefje gezien dat hij erg opleefde toen. Hij had het zo naar zijn zin.

Maar het is en blijft jouw keuze. Wat wil jij? Gaat ze straks gewoon direct naar school als ze 4 is of wil je ook dat ze op een gegeven moment een dagje naar de peuterspeelzaal gaat bijv?

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik sluit me volledig bij Tulip aan!

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Waarom trek je je dergelijke opmerkingen aan als ik vragen mag? Laat ze toch lekker! Het gaat er toch om wat goed voor jullie als gezin werkt? En niet wat goed werkt bij andere gezinnen of wat andere mensen het beste achten? Dat zijn ook maar mensen... Waarom zouden zij het beter weten dan jij? ;)

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Yukl
    dat zal ze vast niet doen omdat ze t leuk vindt;) ikzelf trek mij ook veel te veel aan van wat anderen zeggen. Zou t ook liever niet doen

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier gaat Uk nog twee maanden naar het KDV en vanaf begin augustus blijft ze thuis bij papa ipv drie dagen met mama mee te reizen naar Grunn (KDV + werk mama)
    We kregen wel het advies van het KDV om haar dan wel regelmatig naar bijvoorbeeld een "Krabbelgruppe" of straks naar "Kindergarten" te laten gaan voor de sociale ontwikkeling. Maar dat is meer voor het sociale contact enzo.

Hier helaas geen (schoon)moeders die kunnen oppassen ivm te grote reisafstand. Maar dus een papa die fulltime thuis blijft oa ivm WAO-achtergrond.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vind het ook wel eens niet leuk als iemand opmerkingen tegen mij maakt over mijn handelen. Maar het is nooit zo extreem dat ik er een topic over wil openen ;)

19. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Hier hetzelfde, voel me bijna schuldig dat de kleine bijna altijd thuis of bij opa en oma is. Hij is wel wat terughoudend naar andere kindjes toe, hier in de buurt is het gehalte kleine kids ook niet zo hoog. Dan voel ik me dus beschaamd en schuldig dat hij niet zo 'open' is als andere kindjes en zeg ik er gauw bij dat hij in januari (met 2 1/2) naar de PSZ gaat. Mensen zeggen dan ook echt 'Oh ja, moet je echt doen hoor!'.
    Maar goed, hij is nog geen 2! Hij heeft nog tijd zat om een sociale, gillende, vechtende (;)) jongen te worden denk ik maar.

20. ladyblabla

ladyblabla Actief lid

13 apr 2010
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahhhh

natuurlijk ben je geen slechte moeder, ik denk ook niet dat er slechte moeders bestaan, tenzij je echt iets hebt misdaan wat niet door de beugel zou kunnen, wat wettenlijk gewoon niet kan en of mag, Elke moeder doet wat zij denkt het beste te zijn voor haar kind.

Heb jij geen opvang nodig? waarom zou je je dan onnodig in de kosten gaan werken? de psz kan altijd nog, mijn zoontje ging heen toen hij ouder dan 2 was, omdat hij dan een oproep krijg t dat hij heen mag. Hij ging met veel plezier heen, tja spelen met andere kinderen kunnen ze overal, natuurlijk is het wel goed voor de ontwikkeling, maar goed, 18 maanden, joh, is nog lekker jong, ze kunnen hun leven nog naar school, en als jij vind dat het niet nodig is, moet je het ook niet doen!!!! je bent absoluut een goede moeder hoor! :D

Deel Deze Pagina