Mijn zoontje gaat sinds 1 april naar het kdv, een lastige leeftijd, hij was 18 maanden, maar al heel snel ging het hartstikke goed, hij heeft het er erg naar zijn zin en de laatste weken huilde hij helemaal niet als ik wegging. Nu de laatste 2x ineens weer wel, is dat normaal dat ze een soort terugslag krijgen of zou er iets gebeurd zijn of zo? Het huilen is wel snel weer over en hij is vrolijk (wel vreselijk moe) als we hem komen ophalen. Maar toch vraag ik me af of het een fase is of iets anders?
Hoi, Hoe gaat het nu met afscheid? Zoals je zelf al aangeeft is het best een lastige leeftijd, éénkennigheidsfase komt dan vaak voor. Kinderen kunnen idd even een terugslag hebben en heel soms is het ook een soort "uitproberen" (kinderen kijken hoe ouders reageren op het huilen). Gelukkig is hij snel af te leiden en is zijn verdriet van korte duur. Het beste is om het afscheid zo kort mogelijk te houden. Veel succes
gewoon een fase hoor. Emma is nu 3,5 en heeft nog steeds van die dagen dat ze achter mijn broek kruipt als ik haar breng. Andere keren is er niets aan de hand.
Hier heeft mijn zoontje ook deze fase, terwijl hij al sinds hij 3 maanden oud is naar dit KDV gaat (met nog steeds dezelfde leidsters). Sinds zo'n 2 a 3 weken is het regelmatig huilen als we weggaan Ik ga er maar vanuit dat het een fase is en dat het weer over gaat.
Gelukkig is het deze week weer wat beter gegaan! Hij gaat altijd op woensdag en op vrijdag, afgelopen woensdag kon ik zo weglopen, hij had het te druk met de ballonnen en de kindjes. Kreeg een kus en het was goed, nog even zwaaien bij het raam en weer verder spelen. Gisteren ging het redelijk, hij liep lekker rond en toen ik wegging liep hij met een pruillip achter me aan. De leidster pakte hem op, zodat ze mij samen konden uitzwaaien en toen was het goed. Op dit moment is hij sowieso mama-hangerig, dus zal wel een fase zijn!
Sterre heeft ook steeds van die periodes, dan huilt ze ineens als we gaan. Ze probeert me nu ook zo lang mogelijk daar te houden, door al het speelgoed te laten zien. Ik vind het ook altijd heel rot als ze moet huilen, maar ik weet ook dat ze 10 minuten ervoor nog zat te klappen van blijdschap in de auto toen ze het kdv zag Meestal duurt het maar 2 weken dat ze huilt, en dan is het weer een tijdje weg
hier is ze nét door zo'n periode heen. Maar onze dochter gaat maar 2 halve dagen in de week. Waarvan ik haar er 1x heen breng en papa ook één keer. Het heeft zo'n 6 weken geduurd en toen ineens stapje bij beetje was het over.