Nee hoor ik vind je absoluut geen zeikerd! Hier is de afspraak iedereen koopt voor +- 25 euro 1 cadeautje voor je eigen kind om uit te pakken en de overige cadeautjes geef je maar als je thuis bent als gezin onder elkaar.. Nou maakt dat voor ons kindje nog niet veel uit (en zijn dus ook niet aan de 25 euro gekomen) maar mijn oudere nichtjes krijgen ieder bij mijn ouders thuis van opa en oma 1 cadeau (onze dochter ook btw) en van hun ouders 1 cadeautje van 25 euro, mijn ene zus heeft namelijk véél minder te besteden dan de ander.. en gelukkig begrijpt mijn andere zus dat dan ook en die geeft dus de andere cadeautjes gewoon thuis.. Dus nee hoor ik vind je absoluut geen zeikerd!
Gelukkig hebben we hier wel goede afspraken gemaakt.Wij vieren het zondag bij mijn schoonmoeder en daar koopt iedereen max. 4 kado's voor hun eigen kind met een max. bedrag van 20 euro.En dan krijgen ze nog een kado van oma en een kado van overgrootoma allebei rond de 15 euro. 5 december vieren wij het thuis met mijn ouders en mijn zus en zwager.Daar krijgt mijn zoon nog een paar kado's van ons en een kado van opa en oma en een kado van zijn tante en oom. Als er hier zo'n onderscheid gemaakt zou worden zou ik het ook niet meer met de schoonfamilie vieren,maar alleen thuis met mijn eigen gezin.
We gaan zo wie zo een zondag daarheen, maar man is het er gelukkig geheel mee eens dat als ze zich echt niet aan de afspraak houden het de laatste keer is. Nu heeft ons mannetje het nog niet zo heel erg door gelukkig, maar het gaat om het idee. we waren daarstraks onderweg en toen begon manlief erover en ik hoor gewoon aan zijn manier van praten dat het hem pijn doet, hij wordt er gewoon emotioneel van. Dat vindt ik zo triest, ook denk ik dan wij hebben al die tijd mee gedaan en dan krijg je nu te horen nee dat was geen verplichting, hmmm ja natuurlijk. makkelijk zeggen nu. ik heb nu pas 1 cadeau en we moeten er dus echt nog wat dingen bij bedenken. komt wel goed. ben blij dat het gelukkig niet raar is dat ik er zo over denk. we hebben zelfs voorgesteld de voor de kindjes ook lootjes te maken en deze mee te trekken, doen voor de volwassenen tenslotte ook niets behalve een cadeau kopen. kon ook niet. thuis vieren was geen optie te verwarrend.? schiet mij maar lek hoor .