medicatie die het slijmvlies moeten doen groeien?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door luukske, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

ik loop al een hele tijd in de MMM mee, heb PCO en ben 5 jaar geleden zwanger geraakt met Clomid 100 van onze zoon, en zijn brusje*.

inmiddels alweer een tijdje in de MMM voor een brusje, begin dit jaar ook met Clomid 2x een VMK gehad, en vandaag dus weer in het ziekenhuis geweest bij de fert arts.

mijn progestron was 112 (met Clomid 150) vorige week maandag, en het zaad van hubbie was "super"zaad....helaas vandaag bruinverlies, maar volgens de fert arts zou niks ons in de weg zitten.....alleen dacht ik aan mijn baarmoederslijmvlies, want dit was 2 weken geleden(rond de dag van mijn eisprong) 6,9 mm, dus echt de ondergrens voor een goeie innesteling.

Nu moet ik op cd 15 ongeveer terug voor een echo controle baarmoederslijmvlies, en de fert arts gaf aan dat ze me anders iets wilde geven dat een mogelijke innesteling zou moeten bevorderen, dus iets dat het slijm ook zou verdikken....nu ben ik helaas de naam kwijt van de medicatie.

zijn er meer meiden die dit krijgen?

ik krijg nu trouwens nog maximaal 2 rondes Clomid, en moet dan gaan spuiten.

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik heb nu ter voorbereiding op eventuele tp van 2 cryo`s, progynova voorh et slijmvlies vanaf volgende week ga ik daar utrogestan bij gebruiken, misschien is dat wat je bedoelt

3. Loe

Loe Niet meer actief

estradiol

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden bedankt voor jullie antwoord, het was volgens mij idd progynova.

@regi, gebruik je dit al langer, en heb je er ook resultaat bij?
    vanaf wanneer in je cyclus moet je het gebruiken?
    ik hoop dat je snel een mooie test in handen hebt....die hele mmm is niet niks!

@loe, van dat medicijn heb ik wel eens gehoord, zal eens gaan googlen....
    jij ook heel veel succes met het zwanger raken!

5. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Luukske,

Ik ben net als Regi bezig met Progynova.....dit is voor een cryoterugplaatsing. Het medicijn zorgt er wel voor dat je eigen cyclus wordt stilgelegd dus ik ga ervan uit dat er geen ei komt deze maand. Ik slik het nu 15 dagen maar bms was nog niet dik genoeg dus vrijdag opnieuw een echo. Je begint op cd 1 met slikken, dit is mijn eerste keer dus ik heb ook niet echt vergelijkingsmateriaal.

Heel veel succes.

Gr Maaike

6. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    up (maaike)

7. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    #7 luukske, 2 dec 2009
    Laatst bewerkt: 2 dec 2009
    @Maaikie en Regi, volgens mij meende mijn fert arts ook dat ik bij het spuiten dat dan moest gaan gebruiken, maar ik hoop natuurlijk dat het de 15e (als ik weer een echo krijg) gewoon dik genoeg is.

@loe, heb even gekeken en estradiol (schrijf ik het goed?) is een andere naam voor progynova.

bedankt meiden voor jullie reacties, en ik hoop op een mooi resultaat voor de meiden hier!!

8. Loe

Loe Niet meer actief

Succes Luuske!

9. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    VOlgens mij is dat ook een bijwerking van Clomid, dat het slijmvlies minder goed opgebouwd kan worden (kan, hoeft niet)

10. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @dopey, idd kan het een bijwerking zijn.....denk ik zelf namelijk ook....als dat het geval is mogen ze van mij vandaag al beginnen met spuiten, maar we wachten deze cyclus gewoon even af!

@loe, jij ook!!

11. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @dopey, hoe is het nu met jou, zie je banner op 2 dagen overtijd staan...

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Progynova zorgt dus voor het dikker maken van het slijmvlies? Ik heb zelf ondanks 3 volgroeide eitjes een slijmvlies van 3 mm en zo kan er NOOIT een kindje innestelen...

Ik zou het wel tijdens het spuiten moeten gebruiken? Kan dit wel, want ik ga voor IUI.

13. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hey babii als ik eerlijk ben heb ik geen ervaring met iui het enige wat ze mij vertellen in het umcg dat er bij een cryo tp het slijmvlies minimaal 6mm moet zijn en hoe dat zit bij overige behandelingen echt geen idee, misschien kun je het navragen in het z`huis. succes gr regi

Deel Deze Pagina