Dat er vanwege de crisis locaties samen moeten gaan zou ik snappen, maar die oplossing waar ze mee komen zou ik echt niet akkoord mee gaan. Ik zou het voor de kinderen ook echt niet prettig vinden als de locatie telkens anders is.
Kan je geen contact zoeken met andere ouders en samen - met zoveel mogelijk - protesteren? Er moeten toch nog ouders zijn met 2, 3, 4 kinderen die nu naar tig locaties mogen rijden? En die dit ook geen systeem gewijs vinden ...
De mensen die ik ontertussen heb gesproken hadden de mail niet goed of nog niet gelezen, dachten dat het een gewone nieuwsbrief was. Maar iedereen die ik spreek wordt direct heel boos. Ik heb ze geadviseerd hun klacht te mailen en het vooral aan alle kennissen door te geven met hetzelfde advies. Man en ik zijn 3 weken vrij en gaan 2 weken weg. De 3e week nemen we ws los van elkaar op en mijn moeder wil een week oppassen. Die andere week (2 dagen) komen we ook wel uit. Dus mocht het niet opgelost worden stoppen we de opvang en lossen we het anders op. Krijgen we nog een fijn zakcentje terug ook.
Jeetje, wat een vreemd verhaal. Ik hoop dat ze alsnog naar jullie gaan luisteren, helemaal als er meerdere ouders gaan klagen. Is er anders geen alternatieve opvang? Misschien dan niet op school, maar bij een andere organisatie waar de kinderen dan tenminste bij elkaar zitten? Heel vreemd ook dat de organisatie de hand niet in eigen boezem steekt. Helemaal omdat het idd zo slecht gaat in de kinderopvang. Hier in de stad zie je duidelijk dat de ene organisatie min of meer ten onder gaat, en de ander juist alles uit de kast haalt om nieuwe klanten te trekken (kortingspas, vakanties verloten, digitale schriftjes in een eigen app...!).
In principe hebben hier 1 grote organisatie met diverse locaties en is het zo geregeld dat je als je opvang inkoopt dit op de locatie doet die aan de basisschool is verbonden. Er is nog wel een andere organisatie, verder weg maar wellicht de moeite eens te kijken. Ik heb er zelfs overna gedacht ze in een andere stad te brengen. Voor nu kunnen we de zomervakantie wel opvangen en aangezien we buiten de vakantie geen gebruik maken van de opvang had ik zoiets we laten het er maar even bij. Maar waarschijnlijk zal het in de vakanties voortaan zo gaan en hebben we wel een uitdaging. Jammer is dat we al 11 jaar klant zijn. Eerst 3 kinds op de hele dagopvang en nu sinds kort alleen nog de vakanties. Ik heb het in de afgelopen jaren zo zien verslechteren, bij onze oudste twee was het super en ging je met een goed gevoel naar je werk. Bij onze jongste veel gedoe gehad en het laatste jaar (toen we haar hebben over laten plaatsen) liep het eindelijk weer lekker. Ik had gedacht dat als ze eenmaal naar school gingen het makkelijker zou worden.
je bent terecht boos hoor, ik zou laaiend zijn. dat is toch niet te doen zo en ook helemaal nie leuk voor jullie kindjes
Je kunt het ze zekers kwalijk nemen. Was dat nou.... Deze vreemde gang van zaken. Dit mag niet zo maar. Inderdaad gauw je contract beëindigen nu het nog kan. Werk zelf in een bso en ook vakantie opvang maar zoiets zou hier in de regio nooit gebeuren zonder inspraak van ouders of iets. Vindt het zekers niet in het belang van de kinderen bekeken deze aanpak
ik heb zelf jaren in de kinderopvang gewerkt en je bent terecht boos. Dit is absoluut niet klantvriendelijk en hoe het ook gebracht wordt, natuurlijk gaat dit alleen om bezuinigen. En ook dat begrijp ik van de organisatie, maar dat kan ook op andere manieren. Voor het personeel zal dit ook heel vervelend zijn, heb nog verschillende vriendinnnen in de kinderopvang en zij hebben ook dagelijks met boze ouders te maken. Soms moet een dagopvang groep zelfs sluiten, heel vervelend, want die kindjes moeten allemaal onderverdeeld worden. Maar ze moeten altijd de ouders en kinderen tegemoet komen en dit in overleg doen. Bij jullie hadden ze beter kunnen inventariseren hoeveel locaties ze open kunnen houden (kostentechnisch gezien) en dan de ouders uitleggen dat niet alle locaties open kunnen blijven en dan opnieuw herverdelen, rekening houdend met broertjes en zusjes.
Wat een rare actie zeg! Hoop toch zeker niet dat ze dat hier ook gaan doen! Mijn zoontje heeft een wespenallergie en moet er niet aan denken dat hij continu op andere locaties met andere leidsters zit. Hier voegen ze wel 2 bso's samen in de vakantie, R. gaat dan naar een andere locatie, omdat bij die school er wat meer ruimte is en een groter schoolplein. Prima, R. vindt het daar ook leuk en er komen ook genoeg kids van zn eigen bso en de leidsters ook. Hij zou het echt niet fijn vinden ergens anders heen te moeten, hij moet altijd erg wennen aan nieuwe leidsters en een andere omgeving. Ik zou er echt werk van maken of inderdaad kijken of er niet een andere bso in de buurt is. Is het geen mogelijkheid om voor een gastouder te gaan? Weet niet of dat kan voor alleen de vakanties, maar wie weet.
Nou helaas reageerde ze in eerste instantie niet eens op klachtenmailtjes. We hebben gebeld en toen bleek dat hij er tussendoor geschoten was, vreemd want ouders van vriendjes van school hoorde ook steeds maar niets. Ze verwijzen naar een enquete die zij vooraf hebben uitgevoerd. Nou ik en andere ouders hebben hierin dit plan deze negatief beoordeeld. Ik denk dat zij nu deze enquete ten onrechte gebruiken om het plan door te zetten. Het kostte wat moeite maar we hebben de ingekochte 3 weken andere opvang kunnen regelen. Ik ben zo opgelucht dat ik ze net een mail kon sturen met deze mededeling! Ik heb meteen heel netjes mijn ongenoegen geuit over hun manier van handelen vwb klachtafhandeling en wat ideeën meegestuurd hoe de opvang de volgende vakantie in te richten. Vriendin werk nl ook op een BSO in een andere gemeente die het voor hetzelfde doel, anders hebben ingericht wat lang niet zo'n heftige verandering is als hier. Hopelijk doen ze hier hun voordeel mee. Voor nu ken ik al 5 gezinnen die deze zomer om deze reden geen gebruik gaan maken van de opvang. Dat zijn al zeker 11 kindjes minder. Sommige anderen kunnen het helaas niet anders oplossen en dat is jammer. Maar wij zijn deze zomer gelukkig door mijn lieve schoonzusje geholpen, echt mega lief!!