Hoe snel na bevalling iemand bellen....?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Djingo, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djingo

Djingo Niet meer actief

Hoe snel na de bevalling heb jij of je man / vriend mensen op de hoogte gesteld van dat je bevallen bent?
    Wie heb je oa gebeld en hoe stelde je de rest op de hoogte, ook gelijk per telefoon?

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik denk dat we drie kwartier na de bevalling al naar familie hebben gebeld, we waren zo onwijs trots! Daarnaast wist iedereen zeker dat we een jongen kregen, maar het was een meid dus ook te leuk om snel te kunnen vertellen. 2 uur na de geboorte hebben we de eerste familie al langs laten komen. Gaat dan wel alleen om ouders, broers en zussen.

Voor vrienden en vriendinnen hebben we whatsappgroepen gemaakt en ze zo op de hoogte gesteld.

Het mooiste was nog dat ik familie aan het bellen was en mijn beste vriend toen toevallig belde. Stak direct een heel verhaal af over zn werk, totdat ik zei: euhm...ik heb net een dochter gekregen. Hilarisch moment was dat.

3. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

5 minuten na de bevalling manlief gebeld

en half uur na de bevalling de rest op de hoogte gebracht

4. Azrit

Azrit Actief lid

24 nov 2011
    450
    23
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk een half uurtje na de bevalling onze ouders gebeld. De rest van de familie en vrienden de volgende dag (dochter is om 23:15 uur geboren namelijk)

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik lag nog in de smurrie op het bevalbed en toen hebben we de familie al gebeld. Bij nader inzien wel erg snel haha. Binnen 1.5 uur na de bevalling zaten ze al op de kamer (opa's, oma's en oom). Daar denk ik nu heeeeel anders over. Eerst even lekker genieten met t gezin en onze kleine hummel flink bewonderen, dan mag de rest komen.
    De overigen zijn via whatsapp/sms op de hoogte gesteld.

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    na 5 minuten of zo heeft mijn man eerst mijn ouders gebeld, en toen zijn eigen ouders.

7. Mistie

Mistie Lid

25 jul 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben gewacht met bellen totdat we bijna vertrokken uit de verloskamer naar onze eigen kamer. We hebben dan enkel ouders en schoonouders, broers en zussen op de hoogte gesteld. Vrienden en kennissen gingen we 's avonds pas smssen. Jammer genoeg vond mijn schoobzusje het nodig om de geboorte van ons zoontje onmiddellijk te gaan aankondigen op facebook. Weg verrassing...

8. Djingo

Djingo Niet meer actief

Oehhh Mistie, dat zou ik niet erg kunnen waarderen denk ik...

9. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Bij de eerste een geplande Keijzersnee heeft mijn man iedereen gebelt terwijl ik gehecht werd. Ik ging daarna een uur na een uitslaap kamer en was zeer slap rillerig en zeer emotioneel. Dus op advies van de verpleegsters is savonds pas de eerste familie mogen komen in kleine groepjes van twee ofzo. Ruim 7 uur na de bevalling. Heb zeker de eerste 24 uur zitten huilen. Whahahahaha was compleet van slag !

En deze keer mag er vlot gebeld worden maakt me niet uit maar wel eerst ff rust na de bevalling. Ik ben het meest emotionele mens van de hele wereld. En ga er vanuit dat ik wederom ff tot mezelf moet komen.

Daarbij wil ik eerst dat mijn dochter kennis maakt met haar zusje ! Das heel belangrijk voor mij..... Waarom weet ik niet maar ti's zo.

Ook bij thuis komst Wil ik alleen zijn met mijn gezin, geen familie.

10. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ik ben 26-07 bevallen om 11.21
    Om 13.00 waren mijn ouders, mijn zus en gezin en mijn broer en zwangere vriendin aanwezig.

Dit ook omdat mijn zus haar vakantie naar Spanje al 2 dagen had uitgesteld en na het bezoek vertrok.

was er geslaagd, even geweest, even een bakkie, en toen hebben ze ons weer alleen gelaten.

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Bij de eerste nadat ik weer schoon en klaar was mijn moeder gebeld, daarna de rest van de familie opa en oma enzo. Vrienden later pas toen he een beetje dag werd.

Bij de tweede wist alleen de oppas dat uk geboren was en pas toen we thuis waren weer hebben we mensen gebeld. Was zo een 5 uur na de bevalling. Heerlijk was dat, niemand alleen wij wisten dat hij geboren was. Zou het de volgende keer weer zo doen.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Muoh....ik denk een uurtje na de bevalling ofzo ouders en schoonmoeder gebeld. Daarna stiefdochter gesmst want die was aan t werk. De rest is of via ouders/schoonmoeder of via sms op de hoogte gebracht.
    Bij de eerste waren mn ouders, schoonmoeder en zusje er 2,5 uur na de bevalling denk ik zo.... reden allemaal met elkaar mee en mn zusje moest nog tot 21 uur werken, daarna doorgereden naar ZH... waar ze hooguit 20/30 minuten zijn geweest omdat ik op een kamer lag met nog iemand.
    Bij de tweede kwamen ouders, schoonmoeder, zusje en zwager pas rond vijf uur smiddags maar dat was omdat mn vader en zwager druk aan t klussen waren.

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Na de bevalling hebben we een aantal mensen op de hoogte gebracht, denk zo'n 15 minuten na de bevalling.
    Mijn moeder en schoonmoeder waren bij de bevalling aanwezig, mn schoonvader en stiefvader en zusje zaten in de gang te wachten.

Mn vader en stiefmoeder waren onderweg naar het ziekenhuis, die hebben we 's morgens meteen gebeld toen het begonnen was, aangezien zij ruim 3,5 uur moeten rijden. Ook mijn moeder hebben we 's morgens direct op de hoogte te steld, die moest ook 2 uur rijden.

De rest van de familie zijn op de hoogte gebracht door ouders en schoonouders.
    Mn zoontje is geboren op de zelfde dag als zijn peettante, dus die had haar huis bommetje vol met verjaardag, maar die is 's avonds rond half 7 nog naar het ziekenhuis gereden.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik mocht pas bellen nadat ik op de ok was geweest voor hechten. Dus pas na 3,5 uur de familie gebelt. Ouders stonden gelijk klaar om in de auto te stappen (werd ingeleid en ze zaten er op te wachten);)

15. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    We hebben na een uurtje de familie gebeld maar duidelijk gezegt dat ze nog niet meteen mochten komen, eerst lekker met zijn 3 tjes zijn, gewassen worden en naar de kamer gebracht, eerste familie was er na 3 uurtjes. Vond het erg prettig om op ons gemak kennis te maken met onze frummel en ook ivm het aanleggen mbt borstvoeding. Had echt niet meteen familie aan mijn bed gewild!

16. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb na beide bevallingen nadat ik helemaal opgefrist was, en de baby gedronken had, zowel mijn ouders als schoonouders uit bed gebeld (was midden in de nacht), de rest kwam volgende dag.

Deel Deze Pagina