hallo allemaal, ik heb een vraagje over hoe jullie het ongeboren kindje noemen als het geslacht nog niet bepaald is. nu willen wij niet weten wat het word, maar nu noemt mijn man het KNURFJE, zelf vind ik het geen leuke benaming. hebben jullie nog andere suggesties?
Knurfje... Het gevaar is natuurlijk dat het na de geboorte dan ook nog 'knurfje' is en dat is wel een heel klein beetje zielig... Er was nog niet zo lang geleden een behoorlijk groot topic over... Ik weet niet meer precies hoe het heette, maar als je wat pagina's terugbladert kom je het vast tegen. Ik denk dat het een week of vijf geleden was? Er was veel 'uk' bij in ieder geval... Wij benoemen het eigenlijk niet echt: we hebben het meestal over 'het kindje' en soms over 'de gup' (maar echt heeeeeel soms) en nu we weten wat het is over 'je/m'n dochter'.
kon niets vinden in de zoekmachine, maar na een aantal pagina's terug te zoeken heb ik het gevonden. weet trouwens wel gelijk hoe ik ''het'' moet noemen... smurf (je)
Wij noemen het Beeb, de kleine of Jonas (kwam mijn zus mee, tis een meisje maar dat maakt haar niet uit haha. Toen we pas wisten dat we zwanger waren en we het mijn zus vertelde kwam ze over mijn buik aaien en zei "hai Jonas!"... en dat is eigenlijk altijd gebleven) en als mijn man en ik alleen zijn gebruiken we haar echte naam al.
Wij noemde t in t begin vooral kruimeltje en nu nog steeds wel, maar ook meisje of beebje of gewoon bij dr naam alleen wel uitkijken dat we dat niet doen als er andere mensen bij zijn