Onze dochter is nu 2 jaar en 5 maanden. Ze ligt nog in haar ledikantje en heeft daar nog ongeveer 20 cm. ruimte. Ze stoot zich vaak. Nu willen wij een ander bed voor haar kopen, maar twijfelen tussen een peuterbed of meteen een groot bed. Nadeel van het peuterbed is dat hij maar iets langer is dan haar ledikant, ledikant is 1.20 en een peuterbed 1.50. Wat adviseren jullie en hoe oud was jullie kindje toen ze overgingen naar een ander bed?
Esmae is ook 2,5 jaar nu en is afgelopen zaterdag over gegaan naar een groot bed. Wij hebben gekozen voor een 1-persoons bed. Je kunt besluiten die wat korter op te maken en gezellig volbouwen met knuffels. Maar bij ons ligt ze eigenlijk gewoon in het bed en dat gaat goed. Ze vond het wel wat spannend en vooral onwijs stoer natuurlijk. De tweede avond was het wel "wil niet in groot bed". Maar dat roept ze elke avond; ze wil gewoon niet naar bed en in mijn enthousiasme zei ik dus; maar je hebt nu een heel mooi groot bed! Haha.. Ik vind een groot bed net zo handig. Het staat er en ze kunnen daar gewoon een hele lange tijd in. Zo niet tot ze het huis uitgaan
gelijk in een groot bed vorige maand. ik twijfelde ook heel erg, maar hoorde allemaal verhalen dat het goed ging de overgang naar een groot bed en idd, het is maar ietsjes groter zo'n peuterbed en je hebt toch 2x de aanschaf dan, later weer van een groot bed. En hier ging het ook goed, lekker al haar knuffels op het voeteneinde en ze ligt er heerlijk.
Ruben ging met circa 2,5 jaar ook gelijk in een groot bed. Hadden geen zin om eerst een peuterbed en paar jaar later een groot bed te kopen. Gekozen voor een kajuitbed met lades eronder, hij heeft (klein beetje maar ) inspraak in de keus gehad. Bed eerst op het voeteneind kort opgemaakt met de dekentjes van het ledikant. Toen ie daar te lang voor werd een gewoon dekbed erop, was hij 3 of zo. In begin een oud matras voor z'n bed gelegd voor het geval dat ie er uit rolde. Deed ie best veel want hij winkelde zijn hele bed door. Uiteindelijk zo'n rek dat je onder de matras moet schuiven gekocht zodat hij kon rollen zonder eruit de vallen.
mijn dochter was ook 2,5 toen ze een groot bed kreeg haar opa heeft een heel mooie bedstee voor haar gemaakt ze was er vanaf dag 1 niet meer uit te krijgen ha ha
Finn ligt nu 2 weken in zn nieuwe bedje. Wij hebben wel gekozen voor een peuterbedje. Gewoon omdat die nog wat knusser is...Hier dus met 2 jaar en 5 maanden
Hier al voor haar 2de verjaardag over naar een 1 persoons bed. - peuterbedje leek ons dat ze daar ook zo uitgegroeit zou zijn (normaliter is het advies dat je bed 20 cm langer is dan je lichaamslengte) - scheelde want we hoefden niet 2 x een nieuwe aanschaf te doen (eerst peuterbedje, matrasje, beddegoed en daarna een 1 pers. bed, matras en bedde goed)
ze worden al zo snel groot...in een groot bed helemaal ons meisje heeft voor dr 3e verjaardag een nieuwe kamer gekregen met peuterbedje nu dr een knul onderweg is...ze blijft daar in tot de baby 3 jaar is...dan pas ik het bedje een beetje aan en kan hij dr in. dan is mn dochter 7 en goed in staat om te helpen kiezen wat ze wil in dr nieuwe kamer peuterbedje is 1,50 cm...dochter 1.05 cm dus ze heeft nog even te groeien voor ze dr niet meer inpast
Bedankt voor jullie reacties, denk dat wij ook meteen voor een groot bed gaan, misschien ook wel met een rekje, want zij gaat nu al haar bedje door met het kleine beetje ruimte wat ze nog heeft. Zaterdag maar even kijken. Ze krijgt een beetje inspraak, maar het wordt wel een neutrale kleur en geen roze
Mijn dochtertje heeft een meegroeibedje van Ikea en ging net na haar 2e verjaardag over. Mijn zoontje heeft een peuterbedje, die is met ongeveer 20 maanden over gegaan, klom toch steeds zijn ledikant uit.
Hier een meegroeibedje van Ikea. Ook met het idee dat we als ze wat ouder is (5/6 jaar) een half/hoogslaper willen. Daar vond ik haar nu nog echt te klein voor.
Hier ook meteen een groot bed (halfhoogslaper) met een tunnentent erop wat het grote bed heerlijk knus voor haar maakt (en een lading knuffels)