met 1 of 2 weken een postoeve test

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door iris2008, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iris2008

iris2008 Lid

13 jan 2009
    22
    0
    0
    fulltime mama
    den-haag
    kun je al met 1 of 2 weken een positieve test hebben want dat zal bij mij het geval zijn dan ben gewoon benieuwd.
    had op 8 juli positieve test en vandaag was er nog niet veel op de echo te zien.

groetjes ingrid en iris

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

1 of 2 weken na je eisprong? dan kun je idd posi testen, vooral 2 weken na je ei.
    als je 1 week na je ei posi test heb je nog wel grote kans (30%)dat het misgaat.

hoe ver zou je moeten zijn dan nu? vanaf 5 weken zou je geloof ik iets moeten kunnen zien,

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    je kan nog niet een positieve test hebben als je in de 1e of 2e week van je cyclus zit als je dat bedoeld?
    want je hebt pas een ei sprong in ong de 2e week van je cycus. daarna kun je pas vanaf 1 of 2 weken daarna positief testen. en als je dat idd bedoelt dan kan dat. maar zoals al is gezegd dan is de kans groot (30%) dat het mis kan gaan.
    en vanaf 6 weken meende ik dat ze wat kunnen zien op de echo. dan zie je een klein vlekje met een knipperend hartje. meer zie je dan nog niet.

liefs

4. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    Ik wist eigenlijk gelijk dat ik zwanger was, mijn lijf reageert heel snel op zwangerschapshormonen.
    Ik ben nu 20wk2d.
    Op 27 maart dacht ik, ik voel me zwanger, op 1 april een test gedaan (geen grap) die niet positief leek. Op 5 april een positieve test. (Test 1 april was achteraf licht positief). Op 23 april eerste echo 5wk5d en een kloppend hartje!
    Wij zagen, een garnaaltjesvorm met een knipperend stipje. Met kleuren er bij zag je dit nog beter.

Betekent: positieve test (achteraf) met 2wk6d. En kloppend hartje in ieder geval dus met 5wk5d

5. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ja het kan volgens mij wel en verdere antwoorden zijn al gegeven

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Met 1 of 2 weken zwangerschap kan je nog geen positieve test hebben hoor, dan is je eisprong niet eens geweest en ben je dus nog helemaal niet bevrucht.

1 à 2 weken na de eisprong (dus met 3 à 4 weken zwangerschap) kan 't volgens mij in sommige gevallen wel (al lijkt 1 week erna me wel weer erg vroeg). Maar dat is 'ie wel nog licht volgens mij. Normaal gesprongen kan je pas testen vanaf 4 weken zwangerschap (2 weken na je eisprong).

7. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    met een zwangerschapstest kun je positief testen op de dag dat je je ei hebt want het meet ook LH hormoon. dit heb ik tenminste ergens gelezen hoor, dus miss was het wel je ei?

8. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik heb positief getest 4 dagen voor nod
    dus ik was 3 weken en 3 dagen zwanger

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt met een zwangerschapstest niet je eisprong meten, omdat een zwangerschapstest alleen op het HCG-hormoon reageert en niet op LH.

Een ovulatietest kan wel eens reageren op een zwangerschap, want dan heb je een soort kruisreactie. Maar betrouwbaar is het niet.

Je kunt over het algemeen twee weken na je eisprong positief testen, soms al wat eerder. Dan zou je rond de 4 weken zwanger zijn. Maar je kunt niet in de 1e of 2e week positief testen, want dan heb je nog geen eisprong gehad.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je ziet n heel klein zwart vlekje bij 4 weken zwanger, en gewone echo dame kan de zwangerschap niet vaststellen. maar de gyn kan de zwangerschap wel vaststellen. hij kijkt ook naar je eistokjes en etc. je kunt ook positief testen 10-11 dagen na eisprong.ligt er aan welke test je gebruikt. succes

Deel Deze Pagina