Ben ik nu weer de 'slechte' in het verhaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door daphnev85, 23 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

een boekhouder kost minimaal 40 euro per uur.
    ik weet niet hoeveel uur je dit doet, maar stel: 10 uur per week
    dat is 400 euro.

een schoonmaakster vraagt 12 euro per uur.
    stel jij maakt elke dag 3 uur schoon. 36 x 5 is 180 euro per week.

een gastouder vraagt 5 euro per uur. 5 x 8 is 40 dus 200 euro per week.

kom ik uit op bijna 800 euro per week.
    duw dit lijstje maar onder zijn neus meid! jij bespaart een hoop geld!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #82 Zoe123, 24 okt 2015
    Laatst bewerkt: 24 okt 2015
    Dus het gaat puur om geld?
    Oke,dan is ongeveer 75% hier in huis van mijn vriend aangezien ik part-time werk.
    Echter ben ik van ons de meeste tijd bij de kids. Zijn die dan van mij?

Please...laat je dit toch niet wijsmaken!
    Mensen werken niet om diverse redenen,het doet er niet toe wat de reden is. Je bent er gezin. Draagt samen de zorg voor de kinderen.
    Ik krijg er een heel unheimlich gevoel van als iemand dit soort dingen zegt..:x

3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Nou inderdaad! En een boekhouder voor 40 per uur is nog goedkoop.

Ik zou dus helemaal niet meer gratis zijn boekhouding doen..;)

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat een idioot.

In een relatie doe je het samen, in voor en tegenspoed. En als de een buitenshuis en de ander binnenshuis werkt, dan is dat evenveel waard.

Echt, ik zou heel erg snel klaar zijn met deze meneer.

5. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Uhm jij doet gratis zijn boekhouding? (In een normale situatie helemaal prima natuurlijk). Met zijn opmerkingen mijn inziens niet meer!

Zodra hij weer een opmerking maakt dat jij niet werkt en alles van hem is, dan zou mijn eerste reactie zijn 'Mooi vanaf nu wil ik met terugwerkende kracht betaald worden voor het werk dat ik verricht (heb)' de boekhouding dus. 10000% niet gratis de boekhouding doen voor iemand die jou op deze manier kleineert!
    Zo daar gaan mijn haren echt van overeind staan:x

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ooo wooww dit was voor mij echt reden om mijn eigen huis te gaan zoeken met mijn kind, het spijt mij zeer maar ik zou nooit in zo een situatie willen leven, dus jij moet maar schikken in alles want het is jou huis niet:$, lieve schat jij heb geen probleem met schoonmoeder maar met jou huisgenoot en ik noem hem express zo want bij partner heb ik toch heel andere ideeen.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat bedoel ik! Dat is toch niet normaal.

Kan mij niet voorstellen dat mensen dat dan kunnen accepteren.

8. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wauw! Wat een bijzondere relaties bij jullie. Die van je schoonmoeder...dat had je man moeten oplossen. Ik heb ook niet de makkelijkste (ook door cultuurverschillen) maar mijn man staat altijd achter mij. We bespreken samen wat we verwachten en hij lost het op een nette manier op. Ik heb overigens ook geleerd om mijn verwachtingen over haar aan te passen ipv te wilen dat zij verandert. Een beetje geven en nemen.

De relatie met je man vind ik heel bizar. Het klinkt ontzettend ongezond en ik vraag me af hoe lang je zoiets vol kan houden. Wat zonde dat jij zelf eigenlijk helemaal weggecijferd wordt op deze manier. Ik kan je hier niet echt raad in geven. Het lijkt mij geen leven. Ik hoop dat je aan jezelf blijft denken.

9. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Mee eens. Je verdient toch 10 keer beter?! (ook dit deels obv eerdere topics).

10. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Bah ik blijf erbij wat een trieste situatie. En wat een verschrikkelijke benadering van een relatie.
    Echt in en in triest deze situatie

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Jeej dat je sm zomaar binnenloopt.. sleutel of niet aanbellen lijkt me meer als normaal. Ik zou meteen aan een inbreker denken als er iemand naar boven loopt en ik ben alleen thuis.

Hier hebben beide kanten sleutel maar voor nood. No way dat er iemand mijn huis en al helemaal niet mijn wc/badkamer ongenodigd binnenkomt.
    Je hebt dus gewoon gelijk en je vriend hoort dat te supporten.

Ze is gewoon welkom maar het is ons huis en hier hebben we graag dat bezoek eerst belt en op z'n minst de deurbel gebruikt als je spontaan langs komt.

12. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Jij laat je als voetveeg gebruiken door je partner,die zegt in zijn recht te staan vanwege financieen?!
    Ziek zeg. Maar jouw keuze dit.
    Bedenk je echter wel dat jullie dochter opgroeit in deze 'aparte' situatie...dat jij dit alles pikt dat kan,maar wil je jouw dochter laten opgroeien met het idee dat dit een normale gezinssituatie is?

13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    Mee eens!! Jeetje je laat over je heen lopen door deze mensen lijkt het zo!
    In deze situatie zou ik ook niet willen leven.

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh boy! Grapje toch??! Ik werk zogenaamd ook niet. Mijn man heeft een goede baan en betaald dus alles. Uhm nee... Hij kan werken omdat ik huis en gezin verzorg! Het zou niet eens in hem opkomen om mij te behandelen of ik zijn mindere ben! Mijn man zegt regelmatig hoe blij hij is met alles wat ik doe. Dat hij niet zonder mij zou kunnen rondkomen. Anders had hij echt een probleem. Jouw vriend is echt zo denigrerend naar jou toe. Bah wat naar :( en zn moeder vindt het wel lekker allemaal. Volgens mij genieten ze er samen stiekem van om jou als sloof te behandelen...:x

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik had hem per direct mijn uurtarief laten weten én betalen voor de boekhouding, het huishouden en de opvang voor ons kind.

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik heb wel erg met je te doen, ts.. :(
    Ten eerste vind ik dat jij totaal niet fout zit hier, wat betreft je schoonmoeder. Natuurlijk mag ze je dochter zien, maar wel als het jou uitkomt. En hier is ons dochtertje pas 3 weken, maar we hebben wel tegen de opa's en oma's gezegd dat ze even een berichtje moeten doen als ze langskomen. Kunnen ze overdreven vinden of niet, wij willen het zo.
    Ik zou me niet teveel druk maken om je sm. Jij hebt gezegd hoe je het wil. Is ze het er niet mee eens? So be it. Niet meer jouw probleem..

Verder, wat betreft jouw vriend/man.. Jeetje.. Vind het heel narcistisch overkomen. Hij moet juist blij zijn met alles wat jij voor hem doet!!
    Die van dat prijslijstje vind ik heel goed! Bij een eerstvolgende opmerking zou ik die even onder zijn neus duwen.

Ik vraag mij ook oprecht af of je wel gelukkig bent in deze situatie?

17. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    ff serieus? wat?.. nou breekt me echt de klomp... Hoe kun je met iemand samen zijn die vind dat je "gratis" bij hem woont en daarom het voor het zeggen heeft?

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Jeej je woont "gratis" bij hem in????

Meis dat is geen gezonde kijk op een relatie hoor!!

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Daarbij zou ik hem uitleggen wat een gezelschapsdame kost ;) hij berekent alles door dus zou hem echt alles door laten rekenen. Maar waarschijnlijk was ik al vertrokken als mijn man zo over mij dacht. Laat hem maar zien wat hij dan mist :p

20. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Uurtarief onder de neus schuiven heb ik ook al geprobeerd hoor. Haalt niks uit. Hij vind het maar normaal dat ik dit allemaal gratis doe, ik werk immers niet. Ik besef ook wel dat dit geen gezonde situatie is. Door er al zo lang in te zitten is mijn kijk op wat goed/fout is of normaal is ook vertroebelt. Maar aan de andere kant wil ik ook niet dat mijn dochter zonder papa opgroeit. Ik heb immers de keuze gemaakt om naar Frankrijk te verhuizen. Moest ik terug naar België gaan met mijn dochter dan zou ze hem nog nauwelijks zien. Zij mag hier ook de dupe niet van worden.

Deel Deze Pagina