Ben ik nu weer de 'slechte' in het verhaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door daphnev85, 23 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Weet je wat nou het ergste van dit verhaal is....

Jouw dochter groeit op met de gedachte dat dit normaal is!
    Ik denk niet dat jij het zou kunnen verkroppen dat zij straks ook vast zit met zo'n partner en serieus denkt dat het normaal is.

Heel veel succes!

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Was jij dat ook niet met die partner die liever met z'n moeder op vakantie ging dan met jou? Ik had eigenlijk al verwacht dat je toen voor jezelf en je dochter gekozen zou hebben. Ik snap niet dat je dat gedrag van hem blijft pikken.

3. Homeland

Homeland Niet meer actief

Eens.

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoe komt het dat je sm zomaar binnen kan vallen? Kan ze niet gewoon aanbellen? Of heb ik het verkeerd begrepen.
    Aan de ene kant zou ik het niet erg vinden als mijn schoonouders dagelijks zouden komen. Mijn sm komt 's ochtends altijd de kinderen ophalen om ze naar de creche te doen en 's avonds komt ze vaak ook nog even langs. Nu mijn moeder ziek is gaat ook zij de kinderen 's avonds halen (terwijl ze werkt dus heeft dit moeten regelen met haar werk) en daar ben ik haar enorm dankbaar voor. Ze doet echt alles voor ons. In ruil daarvoor geef ik haar de vrijheid om altijd te komen wanneer ze wil en om af en toe mij eens te ergeren zonder dat ik er iets van zeg.
    Ik vind dat je sm wel kan langskomen maar indien ze een sleutel heeft (voor noodgevallen) moet ze die thuis laten en eerst even aanbellen voor ze binnen komt.
    Tja, en wat dat voorval van de badkamer betreft,... Dat heeft mijn sm ook eens gedaan. Ze ziet er het kwaad niet van in. Zelfs tijdens het bv geven ging ze mij eens uitleggen hoe ik dat moest doen en er boven hangen om te zien of hij wel goed aanhapte en zo... ach ja..
    En wat je vriend betreft... Ik zou het eerst even bespreken met hem.

5. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Een badkamer is meestal toch boven? Ik zou het echt raar vinden als ze zomaar naar boven loopt. Dan roep je toch even onder aan de trap, of je belt aan?!

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb inmiddels al zoveel topics van je voorbij zien komen ts. In eerste instantie had ik vooral met je te doen maar inmiddels vind ik dat je maar wat ballen moet kweken. Wat een voorbeeld geef jij je kind. Grote kans dat je dochter later ook in ongezonde relaties terechtkomt. Je leert je kind dat het oke is om je als vrouw als voetveeg te laten gebruiken. Je wilt toch niet dat zij ook zo eindigt??

7. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Neen natuurlijk wil ik niet dat mijn dochter dit normaal gaat vinden. En je hebt gelijk, ik moet meer ballen kweken, die had ik vroeger wel. Deze morgen zat het er al weer op, of eigenlijk al gisterenavond. Gisteren om 23u gaan slapen want zaterdagnacht zijn we om 1u30 thuis gekomen en der om 7u weer uit. Kreeg ik de opmerking dat ik maar een bloedonderzoek moet gaan doen want dat is niet normaal dat ik zo moe ben, volgens hem, ik werk immers niet.

Heb hem deze morgen proberen duidelijk te maken dat hij mijn ritme niet zal veranderen, hij vind namelijk dat opstaan om 7u - 7u30 voor luiaards is (!). Heb hem duidelijk gezegd dat ik hier niet gelukkig ben en dat hij teveel druk op mij legt. (volgens hem heb ik niet genoeg ambities). En dat een leven met hem samen onmogelijk is als dit zo verder gaat. Hij was enkel kwaad en is gaan werken.

O ja, en schoonmoeder is trouwens nog altijd niet langsgekomen. ;) Ze heeft het blijkbaar nog altijd niet verteerd.

8. Aynil

Aynil Bekend lid

16 okt 2015
    531
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Brabant
    Meid laat je aub zo niet behandelen door je man. wat is hij neer buigend naar jou toe zeg bah bah dat hoort echt niet zo!

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Jij wel dan? En eerlijk: zo lang jij er de dupe van bent, is zij dat ook.

Daar bovenop: je werkt wel. Je doet toch de boekhouding voor je vriend? Dat is werk waar hij normaal gesproken iemand voor betaalt... En daarnaast ben je ook nog thuis bij je dochter zodat hij kan werken. Jij maakt zijn leventje mogelijk. Als jij nu een fulltime baan zou vinden dan zit hij net zo goed met opvangproblemen.

10. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Tjonge, ik vind het zo'n verdrietige situatie. Ben je niet doodongelukkig?

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Om zelf verzekerd te gaan worden en echt goed voor je zelf te gaan opkomen denk ik dat het verstandig is dat je met iemand buiten je gezin gaat praten. Weet niet hoe het zit in België. Maar een assentiviteits cursus lijkt mij geen slecht idee.

Iemand waar mee je kunt praten over deze situatie hoe je er tegen aan kijkt hoe het loopt wat je er bij voelt. Je voelt je minderwaardig tegen over je vriend. Hij zegt het jij laat het gebeuren.

Daar in ligt de boodschap hij raakt je onbewust toch anders zou je het hier niet over hebben. Hij doet dit ik doe dat. Toch?

Daar in zit voor jou je keuze, Door standvastig te zijn en te blijven kom je voor je zelf op en als hij zo minderwaardig over jou denkt waarom blijf je dan bij hem. Denk je van hem te houden? Is het de angst om een stap alleen te gaan maken?

Als een relatie niet gelijkwaardig voelt dan is het vaak ook zo niet.
    Zet voor je zelf de voor en na delen op papier wat kost het jouw om alleen verder te gaan met je kindje wat kost het jouw om bij je vriend te blijven?
    Als een relatie meer negatieve energie kost dan positieve dan weet je zelf het antwoord al.

Daar moet je aan toe zijn! Wik en weeg, Accepteer wat je wilt accepteren ect ect.
    Je komt er wel. Als je alleen kijkt naar zijn aandeel zal je het moeten ombuigen in je eigen aandeel heel goed naar jezelf kijken.!!

Een ander kun je niet veranderen. Alleen je zelf kun je veranderen.

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Wees blij dat je schoonmoeder nu niet meer zo langs komt. Ik begrijp niet zo goed dat je daar nog steeds zo mee zit. Lekker haar probleem toch. Hoe ze met je omging en gewoon binnenviel was sowieso niet normaal. En daar ben je nu mooi vanaf. Ze heeft het eindelijk gesnapt. Wees daar blij mee! Nu je man nog!

13. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Echt meid, wat doe je jezelf en je kind toch aan om zo door te blijven modderen.
    Ik kan echt niet begrijpen waarom je niet ingrijpt. Ben je bang? Voor hem? Wat er komen gaat? Durf je niet alleen te zijn?
    Hoe langer je wacht met actie te ondernemen, hoe moeilijker het gaat worden. Ik zeg niet dat je direct van hem af moet, maar je moet wel actie gaan ondernemen eigenlijk.
    Ik heb eigenlijk gewoon een beetje medelijden met je dochter dat ze zo moet opgroeien in deze tijd.

14. Deliana

Deliana Niet meer actief

Je spreekt jezelf nogal tegen....
    Je weet dat het een ongezonde situatie is, maar je dochter mag er niet de dupe worden.... :(

Je dochter is toch ook de dupe van deze ongezonde situatie?

Je dochter groeit op met een vader met "aparte" ideeen.
    Je dochter groeit op met een moeder die ongelukkig is.
    Je dochter groeit op in een ongezonde leefsituatie.
    Je dochter groeit op met een slecht voorbeeld (papa mag mama als oid vuil behandelen...)

NU krijgt ze er nog niet heel veel van mee, MAAR over 2 jaar is dat echt wel anders hoor....

Verschrikkelijk dit, ik hoop echt dat je ogen snel open gaan en dat je voor jezelf en jullie dochter kiest :(

Deel Deze Pagina