Eerste kindje niet ingedaald toch thuis bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Etspaghet, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er dames waarbij het eerste kindje niet is ingedaald en toch een thuisbevalling hebben gehad?

Of wordt het eerder een ziekenhuis bevalling dan?

Ik ben zwanger van de eerste en ben nu 38 weken en de kleine heeft nog niet veel zin in indalen. De huisarts wil dat de gynaecoloog er deze week nog even naar kijkt of er een speciale reden voor is.

Omdat ik graag thuis wil bevallen vroeg ik mij wel af of dit consequenties gaat hebben.

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Mijn zoontje was ook niet ingedaald met 38 weken. De gyn heeft ernaar gekeken was geen speciale aanleiding voor soms hebben kindjes een paar stevige weeen nodig om in te dalen ik had dus gewoon thuis mogen beginnen ware het niet dat ik om andere redenen toch een medium risk kreeg en dus naar het zh moest... (en meneer had in het vruchtwater gepoept) achteraf was ik blij dat ik in het zh was hij bleek tijdens de spoed ks dat hij nog steeds niet voldoende was ingedaald na 13 uur weeen

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik mocht ook gewoon thuis bevallen, terwijl mijn jochie niet was ingedaald. Ik heb nog een echo gehad met 36-37 weken, maar het hoofdje was niet te groot (wel groot).

Al ben ik wel in het ziekenhuis beland, omdat ik aan het hyperventileren was, en de vk pijnstilling wel zinvol leek om het vol te kunnen houden. Ik was ook blij dat ik daar was, toen mijn jochie tijdens de persweeen in nood kwam en met de vacuumpomp gehaald moest worden.

4. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sorry...
    ook ik raad thuisbevalling af bij NIET indaling.....

ik zou sowieso in ziekenhuis bevallen..... en achteraf goed ook...
    bevalling ging vlot en spoedig... tot de uitdrijving... hij kon het heuveltje niet over...;)
    (vacuum)...

Heb trouwens destijds nooit extra echo gehad....

bij mijn derde zou ik WEL thuis bevallen, en deze daalde weer niet in..... kreeg toen met 39 weken extra controle, maar gyn zag geen reden om thuisbevalling in de weg te staan....
    hij werd op 6 pond gemeten... paar uur later ben ik super vlot bevallen, en was hij 4240....

maar nogmaals bij een eerste en niet indalen, zou ik het echt niet doen!

(laatst zei vk's dat ze nog wel eens verkeerd willen indalen tijdens een bevalling... )

5. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, nog geen hoopvolle berichten zo te horen ;)

Ik heb sinds vanochtend (na zwangerschapszwemmen) wel veel pijn in de onderbuik en schaambeen. Zou het dan nog???

Hopelijk zegt de gyn maandag "Alles is in orde, wat doe je hier?" :D

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Mijn dochter is pas ingedaald tijdens de eerste weeen.
    Het enige waar je voor moet oppassen is als je vliezen breken zonder dat de kleine is ingedaald.
    Zullen ze je wel vertellen allemaal maar maak je niet druk over de bevalling want als alles goed loopt kan het gewoon thuis.

Deel Deze Pagina