Ben ik nu zo erg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Mooi gezegd bonnie!

2. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Je hebt gelijk Amber. Goeie van dat extra zonnehoedje ;)

Wat zeg jij dan als ze jouw kindje b.v. slagroom geven?

Ik weet op DAT moment niet wat ik moet zeggen. En het klopt ook wat je zegt: Ik ben altijd bang om iets te zeggen (niet alleen wat betreft mijn dochter), bang voor een discussie (waar ik dan misschien niet uit kom), bang voor ruzie.

Dit wil ik wel graag leren, maar is wel moeilijk.

Vooral met mijn dochter vind ik dit moeilijk. Ook met kleine dingen, als mensen iets zeggen ga ik altijd twijfelen aan dingen.
    Mensen hebben ook altijd commentaar op dingen waarop je omgaat met je kindje, ik snap dit echt niet. Ik heb dit nooit gedaan en zal dit zeker nu nooit doen. Maar ik weet nooit hoe ik dan moet reageren.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Pfff wat absurd zeg! Bier geven aan een baby...
    Mijn schoonzusje gaat ook zo met haar kind om. Ben blij dat mijn man niks met haar te maken wil hebben, anders zou ik ook nog uit moeten leggen waarom ik mijn kind niet bij haar achter wil laten.

Sorry hoor, maar met mensen die zo met hun kind omgaan wil ik niks te maken hebben!

4. Pfff wat wordt ik moe van al die mensen die blijven zeggen: Laat je kind los, je bent overbezorgd en al die onzin meer..
    Ik hoor het nu al 16 maanden aan terwijl ik dus echttt mn woordje terug heb! En gelukkig is het al 10 keer minder dan in het begin!
    Je moet voor jezelf opkomen! Wie denken zij wel niet dat ze zijn? Ze vallen jou aan maar indirect ook jouw dochtertje.. Je moet opkomen voor jezelf en voor haar! Zij is het belangrijkst in je leven dus moet je niemand zo laten praten!
    Hoe moeilijk het ook is, maar jij weet in ieder geval dat je je meisje genoeg liefde probeert mee te geven door je bezorgdheid.
    En even over dat bier.. Ik heb nog nooit zoiets krankzinnigs gehoord?Sorry maar k vind dat echt verschrikkelijk asociaal en zielig voor dat meisje..
    Wees jij nou maar heel erg blij dat je dochtertje jou als moeder heeft en trek je niets aan van al dat zielige commentaar!

Succes!

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Dan zeg ik onmiddellijk: ik zou het NIET doen! of: ik wil het absoluut niet hebben! en als ze dan zeggen: is maar een graaapje... Dan zeg ik: geen leuk grapje. Iemand nog iets drinken?

Ik snap je wel, je weet op DAT moment niet wat je moet zeggen. Maar het is nooit een schande om LATER op dingen terug te komen. Dan oefen je in ieder geval met je uitspreken. En meestal valt het best mee!
    Het helpt mij om het vooral bij mezelf te houden. Dan zeg ik dat IK er boos van werd of me gekwetst voelde en dat IK het niet leuk vond. Dat is in ieder geval een begin. En verder geloof ik er sterk in dat ik me niet voor alles hoef te verantwoorden, daarom doe ik dat ook niet zo snel.

Maar ik heb 'makkelijk' praten, want ik vind het nou eenmaal echt niet zo eng om me uit te spreken. Vroeger wel, en ik heb het echt moeten leren. Vroeger wilde ik vooral aardig gevonden worden, nu heb ik die behoefte niet meer en ik leef een stuk gelukkiger!

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ook helemaal mee eens!

7. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Niet aan jezelft twijfelen hoor!
    Helaas herken ik het ook wel een beetje. Wij gaven het eerste jaar geen snoep maar als tussendoortje een soepstengel, nijntje koekje, stukje fruit o.i.d. Nou.....het leek wel of niemand dat begreep! Keer op keer probeerde een aantal mensen (altijd dezelfde, weliswaar op 1 hand te tellen maar toch....de keren dat ze het probeerde zijn helaas niet op 1 hand te tellen) van alles toe te stoppen, van een reep chocola (7 maanden!), tot gebak, tot tartaar (7 maanden) en zo kan ik nog wel even doorgaan! Ze snap nu met anderhalf jaar nog steeds niet dat onze dochter als tussendoortje geen stuk taart krijgt! (mag heeeel af en toe heus wel een hapje, maar waarom eigenlijk?!? met een kaakje is ze o zo tevreden!)......Ze legt zelfs mes en vork neer als we gaan eten! Vorige week zag ik dit net te laat en zat mijn kleine meisje met het mes te spelen.....
    Ik zal ophouden met voorbeelden, maar ik kan me dus een redelijk beeld vormen met wat jij noemt....
    Ik blijf dit topic volgen, ben ook erg benieuwd wat anderen er van vinden.

Groeten van mij (Peet)

8. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik wil ook liever niet dat ze (zeker het 1e jaar) zoveel snoept. Ze is zeker niet te licht, dus ze heeft niet nodig. Bovendien al had ze wel nodig....gezond is het niet.

Tandjes heeft ze ook nog niet eens, en ze heeft nog geen boterham of soepstengel of zo iets gehad. Daar moeten we nog mee beginnen, daar krijg ik ook al commentaar op dat ik daar laat mee ben. Maar als ik haar avondeten al wat grover laat dan gaat ze al kokhalzen, dus ik durf er ook niet zo goed mee te beginnen. ;) (dat ligt dan wel weer aan mij natuurlijk...). Aankomend weekend ga ik haar een boterham geven en dit dan dippen in de melk ofzo, hopelijk krijgt ze het dan weg, ben best bang dat ze stikt ofzo.

Maar goed......ik heb er nu een nachtje over geslapen en ik zit er best nog mee, ik zie echt op tegen die bbq.

Ben ik nu zo erg....ik wil haar ook niet ergens neerzetten (ze kan wel zitten maar ze valt nog wel om soms) tussen andere kindjes. Ik wil ook niet dat iedereen haar vanalles geeft, ze zeggen dan: ja maar ze doet de mond al open, ze heeft er zin in...Ja als ik haar een stukje gras voor houd doet ze de mond ook open...(niet dat ik dat doe hoor ;) )

Ik vind het echt zielig om bier te geven aan zo'n kleine uk en dan zonder petje in de zon......op de fiets.

Nou ja, ik ga er niet meer over denken en ik zie het wel met die bbq, maar bedankt voor jullie reacties. Ik moest het echt even kwijt!

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Even voor de duidelijkheid, voordat je aan je eigen waarneming gaat twijfelen: dat bier KAN ECHT NIET! Dat weet iedereen. punt. Dus NEE, jij bent echt niet zo erg.
    Lijkt me vreselijk om toe te moeten kijken terwijl ouders zoiets uithalen met hun kind. En blijkbaar snappen zij iets niet.

Als je tips wilt over de boterham wil ik je graag pb'en. Maar misschien zit je er niet op te wachten, dus laat gerust weten.

groetjes
    Amber

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik wijk misschien van voorgaande meningen af, maar ik zie het als 2 uitersten.

Voorbeeldje: Ik vind het geven van bier te ver gaan, maar het geven van alleen water is weer het uiterste tegenovergestelde.

Op een feestdagje, wanneer je naar de kermis gaat, zie ik er geen kwaad in om een kindje eens iets te laten proeven wat iets minder gezond is dan wat het gewoonlijk krijgt. In dit geval cake/wafel. Moet kunnen, in mijn ogen. En wie weet....krijgt ze dit verder eigenlijk nooit aangeboden en alleen maar gezond voedsel.

Mijn zoontje draagt ook (nog) geen zonnehoedje o.i.d., maar ik moet daarbij vermelden dat hij erg veel en dik haar op zijn hoofd heeft dat zijn bolletje beschermt en hij heeft van mij nog niet lang in de zon gemogen.

Iedereen voedt op op zijn eigen manier. Zo doen je vrienden dat, maar zo doe jij dat ook. Het is makkelijk om anderen te veroordelen, maar je kan ook gewoon aan elkaar vragen waarom ze iets doen zoals ze doen. Toch? Zeker bij vrienden, lijkt mij.

Persoonlijk vind ik dat veel ouders tegenwoordig TE beschermend zijn naar hun kinderen toe. En eerlijk is eerlijk. Zo was ik ook het eerste jaar. Maar je wordt vanzelf wel iets makkelijker.

11. Ik wordt soms helemaal gek als ik zulke dingen hoor,dan denk ik in g**** hoe kunnen zij van hun kind houden? Oke hoedje vind ik niet zo erg,want ik doe bij mijn dochter met dit weer nog geen hoedje aan,ik wacht tot de zon iets minder fel wordt want ze heeft het niet zo met "zon".
    Maar qua bier *** vind het zo erg..liever dan de bezorgde moeder zijn hoor. Zo ken ik ook wel paar mensen/of zien geven wat een kind niet nodig heeft.

12. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben het eens met Renate... Je kan niet weten of hun kindje thuis ook zulke dingen krijgt. Dat bier buitengelaten, want dat kan idd gewoon niet.

Mijn zoontje is een echte snoepkont, maar hij eet ook gewoon alles met de pot mee. Dan is een keertje snoepen van mama's cake echt niet erg vind ik. Tegenwoordig lijkt het wel alsof de kinderen alleen nog maar gezond mogen snoepen..ik ben meer van de middenmoot zeg maar.

Trouwens, mijn zoontje heeft ook nog geen zonnehoedje/petje opgehad. Hij heeft een hekel aan dingen op z'n hoofd, dus dat wordt nog wat van de zomer. Maar gisteren heeft 'ie heel de middag in de schaduw in de box gezeten, dus toen was het ook nog niet nodig.

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hier spreekt ook een oordeel uit. Maar je zegt ook eerlijk dat jij dat ook had in het eerste jaar.
    misschien ben ik na 1 jaar wel 'makkelijker' of flexibeler, maar gun me dan dat eerste jaar, zoals bijna alle moeders dat nodig hebben. Dingen LEER je en neem je niet onmiddellijk aan van anderen. Ik wil ook graag door dat leerproces en ik ben de eerste die later zal zeggen: ik overdreef of ik was te bezorgd.

14. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Oh wat herkenbaar, dat voorbeeld met die slagroom.
    Ik kan er ook echt niet tegen als mensen even "voor de gein" een beetje slagroom willen geven.
    Ik zie echt niet in wat daar grappig aan is.
    Lars is dolgelukkig met een stukje brood, en hij kan zn leven lang nog suikers snoepen, dus ik hou het zo lang mogelijk bij hem vandaan.
    Nu hij bijna een jaar is wordt ik er iets makkelijker mee (maar echt nog geen snoep ofzo hoor!) maar ben toch blij dat ik het eerste jaar alles van suiker bij hem vandaan heb weten te houden.
    En bier?! tja.. daar ga ik niet eens iets over zeggen.. .*schudt hoofd*

15. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    @mama26, jij bent echt niet overbezorgd ofzo hoor. Ik vind het gewoon ronduit belachelijk en asociaal om je kindje van 8 maanden oud slokjes bier te geven! Dat gaat gewoon echt te ver.
    Verder vind ik dat iedere ouder zelf moet weten wat hij/zij hun kindje wel of niet geeft. Dat is gewoon heel persoonlijk.
    Als jij met je kindje nog niet eens met brood bent begonnen kan ik me voorstellen dat je haar ook nog geen wavel of cake o.i.d geeft. En als jij je kindje geen zoete dingen wilt geven is dat JOUW keuze en daar heeft een ander niets over te zeggen!
    Persoonlijk ben ik qua zoetigheid niet zo moeilijk. Mijn zoontje krijgt af en toe wel eens een liga of lange vinger en als wij op een verjaardag zijn (toevallig vorige week) en wij eten een gebakje mag mijn zoontje best een lepeltje slagroom. Tja, dat gebeurt natuurlijk alleen maar bij zo'n gelegenheid en verder nooit.
    Jij moet gewoon je eigen gevoel volgen meid! En als je ''commentaar'' krijgt, gewoon zeggen waar je voor staat!

16. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Je wilt gewoon het beste voor je kind! ;)

17. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik vind je absoluut niet overbezorgt hoor! je moet zelf doen wat je goed lijkt en niet wat een ander goed lijkt.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik weet niet of jij overbezorgt bent hoor want ik ben/was het eerste jaar precies zo. :) Je wordt er van zelf wel wat losser in hoor. ;)

Een klein stukje cake of wafel zie ik geen kwaad in maar als jouw kleintje nog niet met brood is begonnen zou ik ook niet willen dat ze dan al wel cake o.d krijgt.

Zo heb ik tijdens Kylian's eerste verjaardag met verbazing gekeken naar een kindje dat 1 maand ouder dan hem is.
    Kylian heeft die middag een liga (hij wilde niet eens een hap van het gebak en daar heeft hij nu nog steeds geen belangstelling voor), een beker drinken, wat chipjes (voor het eerst gegeten op zijn eerste verjaardag) en 's avonds wat patat en een halve frikandel op gegeten.

Het andere kindje

een hele punt taart, twee bakken chips (1 van haarzelf en 1 gekaaid van een ander kind :rolleyes: ) 2 stukken kaas, 2 stukken worst, snoepjes, behoorlijk wat patat met mayo en een frinkandel en 3 bekers drinken..

Maar goed het is hun kind en schijnbaar liggen hun grenzen anders dan de mijne.

Bier geven vind ik niet normaal.

Net zoals een familielid die me heel trots een foto van haar kind mailde terwijl die een brandende sigaret in de knuistjes had (kleintje was een maand of 6), die heb ik dus meteen gedelete :evil: .

Groetjes Anita

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Bij ruim 1 jaar? :confused: Dat krijg ik niet eens weg!

20. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    @ amber70:
    Ik snap niet zo goed waarom ik dat niet zou mogen aangeven. De topicstarter vraagt naar meningen. Ik reageer dan ook op haar en niet op jou. Ik vind zelf dat ik dat op een normale en nette manier heb gedaan. Ik veroordeel haar niet. Ik veroordeel haar vrienden niet.
    Ik weet dat het woord 'oordeel' hetzelfde betekent als 'mening', maar ik kan er niets aan doen dat je reactie mede hierdoor erg negatief op me overkomt.

Deel Deze Pagina