Ben ik nu zo erg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    Ze geven hun kind bier!

Zou als ik jou was niks aantrekken van hun mening.

Als 1 ding slecht is voor een kind dan is het wel alcohol. Dit kan hersenbeschadiging veroorzaken.
    Ze weten dus duidelijk niet waar ze mee bezig zijn.

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @TS: ik vind dat je helemaal niet overdrijft.
    Bier aan een baby? Dan moet er wel een steekje los zitten bij vader en moeder, anders doe je dat niet.

Jij bent echt niet overbezorgd, je bent gewoon een mama die dat soort dingen,als gezonde en verantwoorde voeding belangrijk vind.
    Wat dat betreft kan ik je echt de hand schudden.
    Nu mijn zoontje wat ouder is, krijgt hij nog steeds geen snoep,maar op zaterdag mag hij bijv. nu wel een krentebolletje oid.

Ze kunnnen hun hele leven nog troep eten, tot die tijd moet je zuinig op ze zijn in alle opzichten, dus ook qua voeding, vind ik.

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik denk dat je het 'strenger' opvat dan mijn bedoeling. Was echt niet zo bedoeld hoor. Ik denk dat we allemaal meningen hebben/oordelen.
    En het klopt, het gaat niet om mij, maar om t.s. Ben zelf wel gevoelig voor het 'oordeel' overbeschermend, dus denk dat ik daarom zo reageerde. Overigens zeg ik niet dat je dit niet zou mogen aangeven, en ik geef ook aan dat ik je eerlijk vind en dat ik me kan voorstellen dat ik er op dezelfde manier insta over een jaar.
    Denk echt dat je het anders hebt opgevat dan mijn intentie was. Sorry daarvoor.
    Amber

ps: als ik zeg 'gun me dan dat eerste jaar'... dan heb ik het niet persoonlijk tegen jou! Ik bedoelde het meer in het algemeen. (heb het even teruggelezen en ik snap dat je het anders kunt lezen)

4. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik ga toch gewoon naar de BBQ en als er weer iemand bier krijgt en ze zeggen er iets van dat mijn dochter niets krijgt....dan zeg ik toch niets.... :) (ik ken mezelf, ben echt een watje!). Maar mijn dochter krijgt het gewoon niet, ook geen snoepje, niets!

Ik wil dat ze eerst de rest fatsoenlijk gaat eten en als ze dat goed doet en ook snapt....dit is snoep .... en dit is eten wat je elke dag moet eten, dan mag ze heus wel snoepen.

Ik denk nl. wel dat als ik nooit iets te snoepen geef het alleen maar interessant wordt. Maar zolang ze nog baby is vind ik gewoon belachelijk eigenlijk. En je krijgt toch altijd een opmerking; dat is zielig, wij eten taart en zij krijgt niets! Ik snap dat niet hoor.....wat is daar zielig aan?

Als ze dadelijk 4 jaar is en op school krijgt iedereen een snoepje en zij mag dat niet, ok dat is wel een beetje zielig en dan mag het van mij, maar mijn dochter is gewoon een baby...

Nou ja, genoeg over gepraat ;)

En dat bier is helemaal stom, nu ik er over na denk.

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Weet wel zeker dat je je niet voor niets druk maakt, sorry maar die lui zijn niet goed wijs!
    Gelukkig is jou dochter in jullie handen iets veiliger.

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

oeh! wat herkenbaar.

Ik kan me voorstellen dat je kookt van binnen.
    Hoe moeilijk het ook is probeer je er niks van aan te trekken. Het is JOUW kind en JIJ bepaalt wat het beste voor haar is. ;)

Hier in de buurt is het ook kermis en mijn zusje en ik hadden een suikerspin. Mijn moeder vond het zielig dat Luca niks kreeg van die suikerspin...ik wil dat gewoon niet hebben het is puur suiker!
    Gaf ze toch nog een klein stukje aan hem terwijl ik nee zei :confused:
    Gelukkig vond Luca het niet lekker want ik zag de bui al hangen dat hij meer wilde hebben.

7. sabine81

sabine81 Lid

11 feb 2008
    34
    0
    0
    Meid je hebt groot gelijk hoor en je bent helemaal niet overbezorgt. Koek en snoep zou ik zeker niet aanwennen zolang ze nog niet naar school gaan, wat ze niet kennen missen ze ook niet. Persoonlijk houd ik er ook niet van om alleen maar zoete drankjes aan te bieden aan een kindje waarbij alles qua gebit nog in ontwikkeling is en dan juist zo kwetsbaar. Water is hartstikke goed en ik zou er ook voor kiezen. En een draaimolen is toch juist hartstikke leuk? Iedere ouder maakt andere keuzes, je moet gewoon doen dat waar jij je goed bij voelt!

8. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Dat bier drinken vind ik absoluut niet kunnen , maar dat dat kindje een stukje cake of een koekje krijgt vind ik wel kunnen, ik bedoel dat vinden we zelf toch ook weleens lekker .. en met acht maanden at mijn dochtertje ook al met de pot mee onderhand dus vind dat iedereen dat voor zich moet weten ...

9. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Effe een paar 'losse'reacties:

Ik ben het met de meesten eens dat je zelf lekker moet weten wat je je kind geeft. Maar alcohol aan een baby (zijn ze gek ofzo?) geven lijkt me gewoon strafbaar..is de ondergrens niet 16 jaar?

Dán vind ik het misschien wel een klein beetje jou verantwoordelijkheid zelfs tegenover dat kindje om wél iets te zeggen van dat bier. En het hoedje..had je misschien kunenn vragen of ze wat zonnebrand van jullie wilden lenen of een petje..onder het mom van "zijn jullie vergeten denk ik?"
    Maar goed, ik vind dan ook wel heel erg overdreven dat volwassenen verantwoordelijk zijn voor kinderen..dus ook voor ándere kinderen. Als je ziet dat een kind geslagen wordt zeg je er ook iets van mag ik aannemen/ hopen/ denken?
    Ik vind dus niet eens dat je er iets van mág zeggen, maar bijna dat het zelfs je taak is om er iets van te zeggen (van dat bier dan dus he..)

Zou het trouwens ook een optie zijn om juist op een doornsee maandagmiddag ofzo een hapje slagroom te geven en niet alleen die zoetigheid-uitzonderingen te maken op feestjes? Want geef je dan niet eigenlijk al van jongs af aan de boodschap dat zoetigheid en ongezonde dingen FIJN zijn..aangezien die geassocieerd zullen worden met efestjes/kermis/etc

Nee ik vind zeker niet dat je doorslaat, en ik denk dat je misschien toch echt een poging kan gaan doen om wél voor jezelf (en dus je kind) op te komen, en als je dat niet voor jezelf kan of durft..denk dan maar dat je het voor je kindje doet. Boeiend dan wat anderen dan nog vinden..het is voor je kind van belang dat mama de grenzen aangeeft.

Ik zeg het misschien wat ongenuanceerd en bot, zo bedoel ik het niet hoor!

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm anne krijgt ook best af en toe een hapje van onze muffin... of van een stukje koek

maar geen bier hoor :)

vind overigens dat iedereen zelf moet weten wat hij met zn kind doet.. en ik zou dus nooit zeggen dat iemand iets niet mag/meot doen
    daarentegen zijn subtiele hints natuurlijk best te doen
    idd dingen als "goh wil je een mutsje van ons lenen? het is toch best warm buiten" moet bes tkunnen

maar denk vooral... dat als iemand mij steeds op dingen zou aan spreken die IK doodnormaal vind...
    ik uiteindelijk diegene heel vriendelijk zou verzoeken daar mee op te houden omdat dat NIET gewaardeerd word.
    keertje mag best natuurlijk... maar continu commentaar is gewoon niet leuk.

zou ook als ze op die bbq weer steeds lopen te mekkeren toch eens vragen of het ook anders kan of dat er een speciale reden achter zit en dat je het toch niet zo leuk vind zo

11. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    dat bier vind ik echt belachelijk, dat ze dat durven te geven.

Wat ze verder met hun eigen kind doen qua snoepen en hoedje moeten ze zelf weten. (misschien zijn ze voor het weg gaan wel een half uur bezig geweest om dat ding op te krijgen, ik krijg het ook niet voor elkaar, Sofie doet hem gewoon af en met een touwtje om haar nek gaat ze zichzelf kelen, zo vervelend vind ze het)

Ik geef mijn dochter wel lekkers maar ik zou nooit toestaan dat iemand anders dat ongevraagd zou doen, en ik vraag ook aan anderen of hun kindjes mogen voordat ik ga uitdelen.

Je moet er wel iets van zeggen denk ik, als je wilt dat je irritatie hierover verdwijnt.

Succes, groetjes en BBQse!
    Lisette

12. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik ben net als jij hoor! Ik vind ook dat baby's niets hoeven te hebben wat zeker nog niet nodig is, zoals snoep etc. En alcohol, nou dat snap ik echt niet, als zijn het "maar" 3 slokjes. Dat doe je gewoon niet! Ik ben van plan om Jasmijn in ieder geval tot haar 1e jaar niets anders te geven dan babydingen, dus ook geen slagroom en andere dingen waar veel suikers in zitten. Zelf een lange vinger hoeft van mij nog niet. En tja dat je je kindje goed moet insmeren en een hoedje op moet geven lijkt me al iets van zelfsprekends, zeker met dit weer. Moeilijk om dat commentaar aan te horen, maar zoals al gezegd wordt, volg je gevoel. Wat jij doet is volkomen normaal. Succes met de bbq!

13. Niet meer actief

Mijn dochtertje krijgt ook nog geen snoep hoor. Ze is gek op boterhammen. Soms krijgt ze bij opa en oma een doosje rozijntjes en drinken... dat is gewoon water. Appelsap lust ze niet eens.

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Of een wafel of een stukje cake nu kwaad kunnen of niet: jij bepaalt toch of je dochter het wel of niet krijgt. Ik heb hier ook wel eens een 'discussie' over gehad met een bevriende moeder, maar we lieten elkaar wel in onze waarde.

Zij geeft haar dochter al ijs en slagroom (paar hapjes) maar ik doe dat absoluut niet. Dat maken we allemaal toch zelf uit.

Voel je niet overbezorgd. Jij doet het gewoon anders.

15. Niet meer actief

Oja van de week heeft ze ijs op. Maar dat ging niet van harte van haar kant. :)

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    over dat bier geven kan ik heel kort zijn, dat zou ik nooit doen, zou ook niet willen dat mijn man of iemand anders "voor de grap" een paar slokjes zou geven...

maar dingen zoals dat mutsje en stukje cake e.d. tja daar is iedereen gewoon "anders" in dat heeft mijn inziens niet met "onverantwoordelijk" te maken maar gewoon met "anders" zijn....

iedereen is anders opgevoed, en iedereen voed zijn kinderen anders op heel simpel....

Ed heeft Zoë als hij vla had met slagroom haar ook wel eens een "vingertopje" gegeven, en ze vond het heerlijk,oh oh wat een ramp...ik had vandeweek een bakje vanillevla..heeft ze een paar kleine hapjes van gehad, vond ze heerlijk, net zo goed als "slurpen"aan een waterijsje,...prima toch, tis geen doodzonde, ze wordt er niet mee "overvoerd" tis gewoon af en toe, daarmee zijn wij niet onverantwoordelijk of wat dan ook, daarmee zijn wij gewoon anders dan "standaard"....

schijnt de zon erg dan zorg ik altijd dat de kleine niet pal in de zon zit of staat neem maar aan dat je al ga je op de fiets, en al zit je kindje in een kinderstoeltje je het meeneemt in een buggy of kinderwagen met daarop een parasolletje of zoals ze tegenwoordig bijna allemaal hebben een zonnekap...dan is het opzetten van een petje echt niet altijd nodig hoor, tenminste vindt ik niet...daarmee gaan ze soms zelfs nog meer zweten wat ook niet goed is....

moraal van dit verhaal, ja je hebt gelijk dat je het niet vindt kunnen van dat bier, maar van dat andere moet je je gewoon niets aantrekken, en als het even kan en ze zeggen iets over jou dochter over hoe je met haar omgaat gewoon zeggen dat jij het nou eenmaal anders doet dan zij...daar miszeg je niets mee lijkt mij...

en tja jij bent bang dat je kleine ergens in stikt, ik zal niet zeggen dat je een "overbezorgde"moeder bent, maar hier aten ze met 9 mnd (bijna) volledig met de pot mee....dus tja, daarvan kan een ander zeggen dat ik "te snel" ben met ze...net zo goed als dat men tegen jou zegt dat je "te langzaam" bent... ;)

iedereen doet het anders klaar...als jij niet durft prima, dan begin je toch als je er wat meer vertrouwen in hebt, of als je het wel "durft"

ik heb ze ook wel eens zien schrijven dat je (ik) "onverantwoordelijk" bent als je eerder dan 4-6 mnd begint met bijvoeden, nou laat voorop staan dat ik verre van "onverantwoordelijk" ben...maar ik ben in andersmans ogen "onverantwoordelijk" omdat ik het "anders"doe...

laat ze gewoon meid, en probeer je je er niet te veel van aan te trekken, ga gewoon gezellig bbq'en en mochten ze wat tegen jou zeggen over hoe jij het met jouw kleine doet, zorg dan dat je op een beleefde manier je "woordje" klaar hebt....

succes...

gr.smoekie

17. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Jeetje ik lees mishandeling als je je kind met dit weer geen petje op doet! geloof me....ik probeer bij Fenja ook een hoedje op te zetten maar die rukt ze er met dezelfde noodgang weer meteen vanaf, ook als tie met een touwtje vastzit!

Verder laat ik haar natuurlijk geen bier drinken, maar dat petje krijg ik echt niet op hoor. Dus waarschijnlijk kijkt iedereen op straat nu heel boos naar me en vinden dat ik dus mijn kind mishandel. Sorry hoor!

18. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Ik zou de volgende keer dat je commentaar krijgt gewoon je schouders ophalen. Kan jou 't schelen wat zij vinden, nee toch? JE doet 't toch gewoon op je eigen manier? lekker laten kletsen.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hm is geen sokjes als het geen 30 graden is dan ook mishandeling?

ik voel me daar ook redelijk enig in mijn soort *grin*
    maar ik ga toch echt niet heel de dag met sokjes lopen knoeien als ze ze niet aan wil.
    gaan we naar buiten.. zit ze in de maxicosi-zak die hartstikke warm is.
    zijn we binnen.. tja daar vriest het ook echt niet :)
    maar krijg er dus inderdaad wel veel commentaar op.

leg het maar een beetje naast me neer.. ik kan er ook niets aan doen dat anne het ongeveer "nooit" koud heeft en bovendien een hekel heeft aan sokken *grin*

@smoekie: mja ik vind eht toch een beetje gek dat jij niet denkt zoals de rest van de wereld *grinnik*

overigens.. ik heb met een vriendin van ons ook weleens discussie...
    zij heeft een hekel aan stukjes in het eten omdat haar oudere dochter daar altijd onwijs van ging kokhalzen
    wij hebben die nare ervaring niet... en gooien het gewoon in de keukenmachien.. en tja daar blijven toch vaak wel wat kleine stukjes over.
    anne eet die gewoon zonder te piepen.. hooguit dat die hap wat langer duurt.
    zij geeft liever die gepureerde potjes..
    tja.. ieder voor zich vind ik dan.
    is haar kind bij ons.. mag hij van mij best een hapje mee eten
    zo krijgt ook anne daar weleens een paar happen uit een potje
    ik ga me echt niet wagen aan "potjes zijn slecht"-opmerkingen :)
    en enige wat zei zegt is "tja hij lust het niet.. en ik vind het veel werk met 2 kinderen die nog niet 100% met de pot mee eten"
    iets met ieder zn eigen waarde en voorkeuren :)

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja ach, wat zal ik zeggen, ik doe het hier in "mijn" omgeving niet anders dan andere, hier op het forum, tja dan heb ik idd wel eens dingen gelezen alszijnde "niet verantwoordelijk" "onverantwoord" en ja zelfs "asociaal" zijn dingen die ik wel eens heb mogen lezen....

naja dan ben ik toch lekker niet zoals de "rest van de wereld" ;) mijn kinderen doe ik in ieder geval niets te kort, en zolang dat het geval is "de bips" voor hen, die het wil zien.... :) ;)

Deel Deze Pagina