Even een aanvullend vraagje: Heeft die regel 'ik bedien mijn familie, hij de zijne' ook iets te maken net jouw gemoedstoestand, of was dit een gewone afspraak. Want die vind ik een beetje apart, ik zou het juist andersom verdelen (als je het toch wilt verdelen)
Weet je wat ik denk. Ik denk dat je je schoonmoeder gewoon niet mag en het maar benauwd van haar krijgt. Daar is op zich niks mis mee, met sommige mensen heb je een klik en anderen niet. Je schoonfamilie die krijg je nu eenmaal kado. Alleen, jou schoonmoeder voelt ook wel aan dat je haar niet mag. En in de heeele kleine dingetje zoals geen thee inschenken of niet meelopen, merkt ze dat. Ze gaat niet zeggen, je mag mij niet en dat kwetst mij. Dus maakt ze een punt van futiliteiten zoals wie de thee inschenkt. Ik zou proberen om door je gevoel heen te gaan en te proberen om jezelf toch wat meer open te stellen naaf haar toe. En niet doen alsof, want dat voelen de meeste mensen prima aan als je nep doet. Maat gewoon echt proberen eens naar jezelf te kijken. Daarmee bedoel ik niet dat je over je grenzen heen moet gaan. Maar probeer wel uit je comfort zone te kruipen.
Heeft jouw schoonmoeder letterlijk gezegd dat ze je asociaal vindt? En dan met die punten in je eerste bericht als uitleg? Of heb jij dat zo geïnterpreteerd? Ik denk dat er wel meer speelt voor haar dan dat en dat je eens samen moet kijken hoe je het contact onderling aangenaam kunt maken. Ieder verhaal heeft twee kanten
Ik lees hier iets over knuffelen met je schoonmoeder 😖... Ieuw! Ik vind je niet raar meid, laat je niet gek maken.
Nietmogen is een groot woord, ik vind haar wel overdreven enthousiast zoals bijv dingen 10x herhalen hoe leuk iets is en daarbij in je handen klappen. Yep Eline88 dat is letterlijk wat ze gezegd heeft anders zou ik het niet zo neerzetten. gezien ik een andere beleving van aso heb heb ik het hier gezet om te zien wat andere er van vinden. Ik sta altijd open voor tips om meer open staan kan er altijd van leren
Nou uhh dan ben ik ook aso. Ik blijf ook weleens zitten als er mensen weggaan (dan loopt m'n man wel mee want er loopt altijd iemand mee) en mijn man schenkt ook weleens het drinken in. Vanmiddag kwamen mijn broer en schoonzus. Schoonzus wilde thee dus ik zet de waterkoker aan ong uur later kom ik erachter dat ik geen thee heb gepakt (kleine kinderen leiden af haha) ik zeg nou joh had ff gezegd gekkie. Dus dan zal ik wel helemaal een tokkie zijn haha