Vandaag hebben we ons hondje Dos opgehaald . Ze heeft gezworven in een land waar ze geen goed leven had . Ze is pas 5 maanden maar heeft al veel meegemaakt in haar leventje . Ze was wel bang , maar dat is logische . Ze heeft een tijdje in een asiel in het buitenland gezeten en verbleef nu bij een opvanggezin . Ze is zo lief en dankbaar . Ze is super lief met kinderen , ze lag ook met een 2 jarig meisje op de grond te knuffelen toen we haar kwamen halen . Ik ben zo blij dat we haar een goed leven kunnen geven en ik kan niet wachten tot ze door heeft dat we niks slechts met haar willen doen . Op de site zie je veel hondjes staan . Kleine puppy's grote hondjes . Als ik dit zie snap ik niet waarom mensen nog hondjes fokken . Ik wil dus vragen aan de mensen die aan een hond denken , Zouden jullie dit mee willen nemen in jullie keuze ? En er eventueel ook over nadenken . Het zijn zulke lieve beestjes die echt liefde nodig hebben . Hier komt onze hond vandaan : http://www.alas-rescueteam.nl/ Maar hier staan ook veel honden op : Animalinneed - Spaanse honden in het asiel van La Linea, gesteund door Animal in Need! En op Baasjegezocht.nl ook . Er zijn nog wel meer sites hoor . Maar ik hoop dat er hier meiden zijn die ook voor zo een hond kiezen , want ze verdienen het echt .
Persoonlijk ben ik dan nog weer meer van: kijk eerst eens in de Nederlandse asiels voordat er allerlei honden uit het buitenland gehaald worden. Zit er bomvol met honden (en katten). Maar wil jullie heel veel geluk wensen met jullie hondje!
Ik vind het goed van jullie dat jullie een hond adopteren. Wel heb ik de mening dat het asiel in nederland ook stampvol zit, dus persoonlijk zou ik daar eerst kijken.. Maargoed, buiten dat om, is mij ooit een prijs ten oren gekomen wat je voor die honden betaald, daar sla ik steil van achterover Maar nogmaals, super tof van jullie en heel veel liefde en geluk!
Goed dat je het doet! Twee op de drie verhalen in omgeving zijn positief en vind het een super gebaar! Veel geluk met jullie hondje!
Ik zou niet weten waarom ik een hond uit het buitenland zou halen terwijl de asiels in Nederland ook hartstikke vol zitten.
Ik ben blij dat jullie een fijne hond hebben gevonden! Veel plezier en geluk. Mijn persoonlijke mening is eigenlijk ook dat ik geen hond uit het buitenland zou kiezen, maar gewoon hier uit Nederland.
nu ga ik overkomen als een echte partypooper maar ik ga het toch zeggen.in jullie geval weet ik het echt niet maar mijn zus heeft twee honden uit spanje en allebei hebben ze een bloedziekte,dat was erg raar vermits ze met vier jaar ertussen geadopteerd zijn en ook in een heel andere stad gevonden waren,omdat haar dierenarts nog zo'n toevalligheid had gehoord heeft die een onderzoek gestart in samenwerking met de belgische dame die windhonden opvangt in spanje en ondertussen een wereldberoemde organisatie leidt.nu blijkt dat er uit enkele honden gewoon heel veel pups worden gekweekt en deze worden dan op de site geplaatst met een totaal verzonnen verhaal over waar ze vandaan komen en zo verdienen die mensen dik hun boterham door de vele euro's doe zowel adoptanten als sponsors betalen om de zogezegde straathonden te helpen.héél erg is dat en er wordt volop actie ondernomen maar in spanje bestaan er geen wetten ivm dierenwelzijn omdat zij dieren niet belangrijk genoeg achten dus de strijd gaat erg traag.dus ik zou ook eerder een dier uit eigen land helpen,die zijn met héél veel tenslotte.al heb ik wel alle respect voor mensen hun goedbedoelen.
De honden in Nederland komen dus ook vaak uit het buitenland . Die zitten hier dan al . En eerlijk is eerlijk het is hier natuurlijk een hotel vergeleken met daar . Een hond uit het asiel vind ik ook heel erg goed trouwens !! Zowel vanuit hier als vanuit het buitenland . Deze honden zitten ook vaak in Nederland soms bij een gastgezin soms in een asiel . Het bedrag betaal je voor reis en ze zijn gechipt en ontwormd en gesteriliseerd of gecastreerd .
Jullie hebben het goed gedaan!! Uiteraard ben ik het eens dat hier ook heel veel honden en katten zitten in het asiel, vergeleken met de dieren in het buitenland zitten ze echter in een hotel.. Het mooist zou zijn als ze allemaal een goed huis kregen!! Ik snap de reactie van hier zit ook alles vol, maar als we de dieren daar niet helpen is het leed helemaal niet meer te overzien!! Eigenaren moeten hun verantwoordelijkheid nemen en hun dieren laten steriliseren en castreren, geen ongewenste nestjes en minder ellende.. En vooraf nadenken dat dieren geld kosten! Dit geldt voor zowel Nederland als in het buitenland.. Oh ja, mijn hond kwam ik als pup tegen in het buitenland en heb ik ook meegenomen. En afgelopen week hebben mijn man en ik drie kittens vanuit het buitenland meegenomen en bij een dierenhulporganisatie afgegeven in Duitsland. Nu krijgen zij een goed huis en worden ze niet uiteindelijk vergiftigd of verdronken in de zee.. Ook al kunnen we niet alle dieren meenemen in het buitenland, doneren kunnen we misschien wel of collecteren.. Hoe meer inzet van mensen hoe meer er gedaan kan worden voor de dieren..
Bah , wat zielig zeg ! Die mensen zijn het doodtrappen niet waard !!! En wat zielig voor de hondjes van je zus . Dit is gelukkig een organisatie die bij verschillende dingen is aangesloten . Geld eraan verdienen doen ze dus bijna niet aangezien ze gechipt is gesteriliseerd , ontwormd en de reis nog is . Ik raad dus ook aan om bij een instantie uit Nederland te adopteren . Hun hebben al een aantal hondjes in Nederland in hun gast gezin . Ze halen ze van de straat of uit een asiel . Redden ze , soms zijn ze op leven na dood .
Hier sluit ik mij bij aan, hoewel onze hond ook uit Spanje komt. Toen we een maatje uit het asiel hier haalde, ook uit Spanje, bleek deze na een maand echt doodziek te zijn. Levenslange lijdensweg met medicijnen en bloedonderzoeken....
Oh en laat je niet foppen, er gaat gigantisch veel geld om in dat soort organisaties. Als de hond uit een gebied komt bij direct water, zou ik nu al veiligheidshalve een bloedtest laten uitvoeren op Middelandse Zeeziekten.
Dankjewel , jij/jullie heb het ook goed gedaan !!! En je heb inderdaad groot gelijk dat de mensen hun verantwoordelijkheid moeten nemen . Wat fijn ook zeg dat je je katjes van vergiftiging of verdrinken heb kunnen redden. We kunnen zeker niet elk dier helpen , jammer genoeg . Maar elk dier is er 1 !!!
Je haalt me de woorden uit de mond, heb je ookal op marktplaats gekeken hoeveel nederlandse honden een nieuw baasje zoeken ??
Ze krijgen standaard een bloedtest . En er zijn ook organisaties die het echt voor de dieren doen . De pleegzinnen hebben het echt te doen met ze . Het lijkt wel of niemand meer iets goed kan doen tegenwoordig . Er wordt altijd wat achter gezocht er zijn ook mensen die echt om dieren geven .