ben ik nu zo'n witte raaf?? TBM als droom

Discussie in 'De lounge' gestart door heleentje80, 19 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja ik! Ga pas (buitenshuis) werk zoeken als ons kindje naar school gaat.

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Dit dus..

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    idd,

Manlief zegt dat hij geen huissloof wilt zoals in de fifties.
    Maar ik moet nu s avonds doen wat mijn moeder gewoon overdag deed (ze was TBM na een mislukte voetoperatie).
    Ik heb dus gewoon 2 fulltime-jobs.

Maar vroeger wist iedereen dat je als vader geen bal deed, uitz de konijnen slachten (deed mijn vader), maar nu denkt iedereen dat de man ook iets doet (de man zelf ook) maar eigenlijk dus niet.

Geef je volkomen gelijk.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    In veel gevallen wel maar niet in alle gevallen, ken stellen die het gewoon redden op 1 salaris met eigen huis en auto..

5. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Thx,

Mss moet ik poll opstarten, zou wel verrassende resultaten geven denk ik (alleen ben ik digibeet en computers doen rare dingen bij mij).

En knap, is soms ook niet makkelijk.
    Mijn psych problemen spelen natuurlijk ook mee en daarom ervaar ik veel stress als ik op mijn werk ben.

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ja wij ook hebben allebei een eigen auto en koophuis.. Het ligt gewoon aan je inkomsten.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Weet je: je kunt hem ook zeggen dat als hij ECHT niets doet in huis en met de kinderen dat HIJ de uitbuiter is :D Want jij doet dubbelop, huishouden, werk en kinderen, en hij? Alleen werk en dan schuift ie zijn voeten onder tafel? Ben benieuwd hoe meneer dan reageert :p

8. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    ooh, is praten tegen dovemansoren. Heb al zoveel geprobeerd, hij denkt dat hij genoeg doet. Heb al eens gezegd dat hij eens een dagje moet meelopen met mij, maar dan heeft hij altijd belangrijkere zaken te doen.TJA niets aan te veranderen.

Mss toch eens toverelfjes en kwade trollen inhuren.

Of doen zoals in dat stripje:
    Man komt s avonds thuis en zijn hele huis is een bende, de kinderen hebben de snoepkast geplunderd, de hond heeft alles volgescheten en de koelkast is leeg.
    Hij zoekt kwaad zijn vrouw en roept waarom het zo'n bende is.
    Zij legt haar boekje weg, stouwt een chocolaatje naar binnen en zegt doodserieus "jij vraagt altijd wat ik zoal kan moetne doen op een dag, wel vandaag heb ik dat alles eens NIET gedaan".

9. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    We hebben misschien wel meer stress als vroeger, maar drukker? Nee dat gaat er bij mij niet in. Kijk hoe ze toen moesten wassen, hoe ze de hele voedselvoorraad voor de winter zo ongeveer moesten wecken e.d. want vriezers waren er toen nog niet (of wel, 50 jr geleden, weet niet precies). Het leven was veel minder gecompliceerd denk ik, maar moeders moesten ook mee het land op en ook toen werd er door moeders wel bij anderen gewerkt.

10. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Ga effe jullie laten, ik moet om kindjes.

11. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Bewust gekozen om thuisblijfmama te zijn en ik vind het persoonlijk heerlijk om te thuis blijven, ben ook echt een huismus.

12. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    :D leuk grapje! Herkenbaar ook wel tot op zekere hoogte. Maar Heleentje, je komt in dit topic niet over alsof je een gelijkwaardige relatie hebt. (bedoel het niet naar ofzo, maar meer bezorgd). Als je man toch weet dat je dit het liefste zou willen en dat je op die manier het gelukkigst zou zijn én het kan financieel, dan zou hij het toch gauw moeten weten? Of is hij bang voor reacties van buitenaf?

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

whahaha ja dat kan.

Een vriendin van mij heeft na haar zwangerschapsverlof van de 2e gewoon doodleuk haar baan opgezegd, haar man was het daar ook niet mee eens, is hooglopende ruzie geweest, hij haalde mij er notabene als voorbeeld bij omdat ik wel een werkende moeder ben, toen werkte ik 5 halve dagen (Dat moest ie vooral doen :D:D:D) IK (dus niet mijn vriendin :p) heb hem toen heel duidelijk gemaakt dat ik achter haar beslissing stond, omdat HIJ echt geen zak uitvoerde. Alle nachten moest zij eruit, meneer bleef liggen, stofzuigen, schoonmaken, opruimen, kind verschonen/aankleden echt echt echt totaal niets deed hij! :x Zij is een keer heel erg ziek geweest, de vuilniszak stond in de keuken die moest weg, de kindjes waren bij haar schoonouders (die aan de overkant wonen en niet 1 keer bij haar zijn gaan kijken)In die 1,5 week dat ze zo ziek was, maar hij had geen was gedaan, niet gezogen, geen wc, en die zak stond er dus na 1,5 week nog, daar kropen de maden uit, letterlijk! En voor iemand vraagt waarom ik daar niet heen ben gegaan, ik hoorde het pas achteraf, bovendien wonen wij 165 km uit elkaar, anders was ik daar zeker gaan helpen..... Nou ja, als jij dus ook zo'n man hebt als mijn vriendin, dan zou ik zeker TBM worden......

14. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hij is ingenieur en werkt met computers, Says enough, brain is compleet messed up.
    Als hij een overtuiging heeft, dan moet en zal het zo gebeuren, blijkt een of andere afwijkende ingenieurskronkel te zijn waardoor je heel goed in staat bent om wiskunde en relativiteitstheorie te snappen, maar niet je vrouw.

15. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Na alles gelezen te hebben, heb ik nog 1 vraagje.

Stel dat morgen de gehele Nederlandse en Belgische regering een moment van verlichting krijgt en ze alle TBM een premie van zeg wat 500 euro per maand geven (met een soort minimumpensioen later erbovenop).
    Hoeveel van jullie zouden dan nog gaan werken?
    En hoe hoog moet het bedrag zijn?

En nu echt weg, sluutjes en tot morgen

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou dan ben ik weg hoor, dat is meer dan ik nu verdien en dan ben ik fijn bij mijn kindjes!

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik vind niet dat je dat profiteren mag noemen in een relatie. Het scheelt overigens inderdaad een hoop opvangkosten, je krijgt extra toeslagen dus ja als het kan waarom niet? Hier al 1,5 jaar in de ziektewet en ondanks mijn kwalen vind ik het heerlijk, maar heb ook dagen dat ik me dood verveel!

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zooo, ook nog geld toe krijgen? Dan zou ik helemaal verkocht zijn :D

19. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Zo dat zal even relaxt zijn, ik ben al een tbm, maar ik stem voor !!

20. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Ik las dit topic net door en zag het grapje over het huishouden staan. kwam me bekend voor en ik wist dat er een foto bij hoorde. bij deze!

So the next evening hubs comes home. The house is a mess, laundry stewn all over the house, the floors are covered in mud, the kids are still up and running around the house, dinner is not made…hubs asks, ” Honey! What happened today?” to which the wife replies, “Well you asked me what I did all day? Today I didn’t do it.”

Deel Deze Pagina