Ben ik nu zo'n zeur: verjaardag en notenallergie.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door merah, 28 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Haha nou... ik was geen haar beter geweest :)

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik ook niet (als ik überhaupt noten/pindas zou mogen hahaha)

3. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ook niet. :)

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik krijg hier nog geregeld een marsepein taart in mn handen geduwd 🤔

Als ze zo heftig reageert zou ik niet gaan

5. Saskia78

Mja want dat is natuurljk geen noot.

Kerstbrood met spijs is ook zo'n gemene.

6. XmoonlightX

Nee toch?? 😁

Ik snap best dat je daar de 1e keer niet bij stil staat.. Maar na een aantal keer , zou dit toch duideljk moeten zijn

7. Saskia78

Voor degene met de allergie wel ja
    En de directe naasten ook..
    De rest van de wereld heeft dat toch minder :)

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    sommige mensen hebben dus werkelijk waar geen idee waar allemaal noten in verwerkt zijn...

9. Saskia78

Lijkt me niet meer dan logisch :)

10. XmoonlightX

Sorry maar ik heb het dus over directe naasten

Niet over de rest wereld ;)

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    ach dat hoeft ook helemaal niet, diegene die een allergie heeft weet dit vaak zelf heel goed. Maar een notentaart uitdelen en schalen met noten op tafel? Ik ga er vanuit dat als je zegt dat je een noten allergie hebt, het heel duidelijk is dat je dat niet kan eten ;)

12. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb niet het hele topic gelezen dus misschien zeg ik iets dubbel. Notentaart zou ik niet zo erg vinden. Daar kiezen mensen voor, krijgen het op een bordje en eten het op. Ik weet niet hoe oud je dochter is maar over het algemeen blijf je van andermans taart af. Nootjes op tafel vind ik riskant. Vooral met zo'n ernstige allergie. Ik zou mijn zus vragen om de nootjes weg te laten of anders hoog te zetten. Als ze weigert mee te werken zou ik mijn dochter thuis laten of helemaal niet gaan. Ik vind het overigens wel onnadenkend van je zus en ik zou de hele tijd waakzaam zijn of niemand je dochter wat toestopte. Ook niet echt ontspannen.

13. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    Hoi,

Ik vind je geen zeur, het gaat om een gevaarlijke allergie, ze heeft niet voor niets een epipen.
    Krijgt ze ook een reactie als iemand met zijn vingers aan de noten gezeten heeft en dan met de vingers aan haar drinkbeker die ze vervolgens aan haar mond zet?

Onze zoon van ruim 9 maand is allergisch voor koemelk, soja en appel en ik laat niemand hem iets geven, heb altijd zelf zijn eten bij me en zeg altijd dat hij alleen het zelf meegebrachte mag eten. En als iemand moeilijk doet laat ik een foto zien van hoe hij eruit ziet als hij een reactie krijgt (de blaren in zn mondje en zn hele lijfje vuurrood) en zeg ik: prima, dan kom jij de komende dagen maar voor m zorgen als het mis gaat! En dan heeft hij nog niet eens in het ziekenhuis gelegen...

Ik zou zeggen: Ik sla je verjaardag anders een jaartje over, over een jaar is ze ouder en begrijpt je dochter misschien zelf veel beter dat ze veel dingen niet mag eten.

Overigens komen er in onze familie nooit nootjes op tafel als er kinderen jonger dan 4 rondlopen, ook geen M&M's met nootjes erin of wat dan ook, verder worden druiven en tomaatjes dan doorgesneden allemaal ivm verstikkingsgevaar, dat is gewoon een stilzwijgende afspraak....

14. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Of aanraakt, of een kus geeft if iets aanraakt wat dl ook aan zou kunnen raken....hoog zetten is geen optie als andere mensen er wel van eten en vervolgens de dl van ts aanraken. Of het stukje kaas naast het stukje kaas wat de dl van TS net in haar mond stop...

15. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Uh daar hou je rekening mee.

Mijn stiefpa heeft ook een noten allergie en zwelt dan helemaal op als hij iets van noot binnen krijgt.

Als ik een verjaardag heb dan hou ik er rekening mee en haal ik andere dingen voor hem en hou ook rekening met kruisbesmetting.
    Gezien het feit dat het bij ts om een klein kindje gaat houd je er nog meer rekening mee.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Je kan mijn man afvoeren per ambulance als mensen pinda's op tafel zetten op een feestje. Ook al blijft hij op meters afstand van dat bakje, staat 't hoog ergens en eet niemand ervan... Het is gewoon echt geen optie in zijn geval. Nu reageert TS dochter misschien minder heftig, maar als ze al moet niezen van noten die op tafel staan, zou ik ze niet op tafel zetten als ik haar tante was... Zo'n reactie is súper vervelend, zeker voor een kind.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    of ze halen bv de spijs uit een stuk kerstbrood en denken dat 't dan goed is :D

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ook niet, maar waarom zou ik?

Ik heb niemand met een notenallergie in mijn familie, directe omgeving of zelfs maar iemand die ik irl ken. Dus waarom zou ik mij daar mee bezig houden?
    En als iemand het zou hebben dat zou ik waarschijnlijk aan die persoon een veilig lijstje vragen. En op die manier rekening houden (en geen nootjes etc op tafel).

Mijn jongste heeft kea en soja allergie gehad, weet jij zonder ervaring in deze twee allergenen waar melk of soja allemaal in zit?

Mensen zijn niet dom omdat ze het niet weten, men weet het niet omdat ze het niet hoeven te weten.
    En zo zijn er ook mensen die niet goed kunnen beoordelen wat een allergie betekend en waar het toe kan leiden.
    Uitleg geven kan dan heel verhelderend werken, hoewel er altijd mensen zullen zijn die het niet willen snappen.

19. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wat ontzettend asociaal van je zus! Ze kunnen toch een andere dag notentaart en nootjes eten. Het gaat wel om haar eigen nichtje! Ik zou absoluut niet gaan en heel erg duidelijk maken waarom ik niet zou gaan.

Een vriendinnetje van mn dochter heeft een hele ernstige notenallergie. Wij eten allemaal ook graag noten en hebben ze standaard in huis, maar op de dagen dat zij komt, komen ze de hele dag de kastjes niet uit en wordt er 's ochtends geen pindakaas gegeten. Bij een ernstige allergie kunnen de gevolgen zo naar zijn. Dat zijn een paar nootjes of een stukje notentaart toch nooit waard?! Er zijn zooooooveel alternatieven. Kom op...:$:(

Deel Deze Pagina