2e miskraam...zijn er meerdere:(

Discussie in 'Miskraam' gestart door serlovesang, 31 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. serlovesang

serlovesang Actief lid

5 aug 2006
    130
    0
    0
    hallo allemaal,
    Heb 3 weken geleden mijn 2e miskraam gekregen en vroeg me af of meerdere vrouwen dit hadden gehad en hoe ze hiermee omgaan omdat ik lichamelijk en emotioneel gezien gewoon ff niet meer weet waar ik het zoeken moet, me lichaam heeft me gewoon in de steek gelaten het kwam zo onverwachts.. zijn er andere vrouwen die ook een 2e miskraam of meer hebben meegemaakt en hoe snel ben je daarna zwanger geworden sorry voor dit lange verhaal maar voel me gewoon zo slecht..heb gewoon ff positieve verhalen nodig :( dankje

2. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hoi meid.. ten eerste veel sterkte.

Probeer er zoveel mogelijk over te praten met opproppen schiet je nix mee op.
    Denk niet dat je een zeur bent maar praat er over.
    Mischien fijner om hier met lotgenoten te praten.
    Ik hoop dat je in je omg. ook veel gesteund word.

Hoe ver was je bij de 2 zw?
    Maar meid kop op het is zwaar en ik weet het.
    Maar geef de hoop nooit op!
    Je zal veel poss. verhalen vinden die na een mk een mooi kindje hebben gekregen.

als er wat is mag je me altijd wat vragen...

veel liefs peetje

3. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Hoi Serlovesang,

Ook ik kan er over meepraten. In april heb ik mijn eerste miskraam gehad en in augustus mijn tweede miskraam.
    Ik heb een erg moeilijke en emotionele tijd achter de rug. Gelukkig kan ik er goed over praten met mijn vriend, ouders, schoonouders, familie en vrienden.
    De meiden op dit forum hebben mij ook heel erg geholpen. En de positieve verhalen die hier op het forum staan geven mij toch nog een beetje hoop.
    Natuurlijk heb ik af en toe nog moeilijke momenten, dan huil ik even alles eruit, en dan merk ik wel dat ik me daarna beter voel.
    Sinds enkele weken heb ik wel het gevoel dat het weer wat beter met mij gaat en dat ik eindelijk weer positief kan denken.
    Ik ben jammer genoeg nog niet zwanger na mijn tweede miskraam. :(
    Net als wat Peeetje schrijft: "ook al is het heel zwaar geef de hoop niet op meid." Praat er over en gooi eens lekker alles eruit.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen meid.
    We zijn er voor je.

Heel veel liefs Divi

4. stella

stella Lid

4 okt 2005
    57
    0
    0
    groepsleidster
    hoi, wat ontzettend balen zeg voor jou. Ik weet precies hoe jij je voelt. Ikzelf heb ook 2 miskramen gehad en ik voelde me echt vreslijk Ik ben toen weer aan de pil gegaan omdat ik er ff een half jaar mee wilde wachten. Ik had echt geen vertrouwen meer in mijn lichaam en was heel nerveus dat het weer fout zou gaan Maar ondertussen ben ik moeder van een zoon van 2 en een dochter van 6 maanden. Ik wens jou heel veel sterkte.

5. serlovesang

serlovesang Actief lid

5 aug 2006
    130
    0
    0
    he dames dankjewel echt voor jullie verhalen had ik echt ff nodig ik was bij mijn 1e miskraam 5 weken dat was dus kort maar mijn 2e miskraam 8 weken toch wat langer ik probeer er wel over te praten maar heb soms het gevoel dat mensen me niet begrijpen jullie begrijpen mij tenminste dankjewel voor jullie lieve berichtjes echt waar dankje probeer ook postief te blijven maar soms is het moeilijk zo te zien hebben dus meerdere dames dit meegemaakt je bent alleen zo bang dat het hierna gewoon niet lukt , en stella na je 2e miskraam hoe snel was je daarna weer zwanger? en divi en peetje dankjewel voor jullie berichtjes he

6. Niet meer actief

hee Serlovesang,

blijft altijd moeilijk te verwerken.

ik heb op 12 december mijn vierde miskraam gehad.
    de eerste twee zijn al 16 jaar geleden. ik was toen helemaal niet bezig met kindertjes krijgen en eerlijk gezegd was het een opluchting om een miskraam te hebben. de situatie toen was niet van je dat en ik dank God op mijn blote knietjes dat ik toen niet zelf nare beslissingen heb moeten nemen.

de derde was afgelopen juli, en toen wist ik niet eens dat ik zwanger was. voelde als een heftige ongi.
    de laatste in december was heel gewenst. harde klap dus toen bleek dat het mis ging.
    ik heb een week vrij genomen en heb de dingen verwerkt op mijn manier.
    ik heb daarna gewoon gewerkt en geprobeerd om er tijdens mijn werk niet aan te denken. ik ga mezelf een uurtje per dag om verder te rouwen.

verder heb ik heel veel steun gehad van vriendlief en de meiden op het forum.
    ook wel van collega's maar die wisten niet zo goed wat te doen of te laten.

ik ben heel open geweest over het hele gebeuren. achteraf ben ik daar heel blij om omdat ik toch wel gemerkt heb dat de mensen om me heen rekening met me hielden zonder dat ik uit hoefde te leggen waarom.

we zijn nu volop bezig om weer zwanger te raken..valt niet mee want mijn cyclus is niet op orde. en eerlijk gezegd heb ik het daar moeilijker mee. het verlies was groot en ik kan het maar niet herstellen. zo voelt dat althans.

maar we blijven positief en we gaan vol goede moed het nieuwe jaar in.

een gelukkig nieuwjaar!

Aoife

7. serlovesang

serlovesang Actief lid

5 aug 2006
    130
    0
    0
    aoife ja dat is ook heel erg moeilijk ik heb het ook aan iedereen eerlijk verteld gelukkig begrijpt mijn moeder me heel ergg omdat zij zelf ook een miskraam heeft gehad.. maar probeer het ook te verwerken moet over 4 dagen naar het ziekenhuis om bloed te prikken hoop dat het allemaal goed komt en dat we allemaal gezonde kindjes zullen krijgen nog een gelukkig jaar allemaal dankjewel voor jullie lieve berichtjes

8. stella

stella Lid

4 okt 2005
    57
    0
    0
    groepsleidster
    Ik was na mijn eerste mk binnen 2 maanden weer zwanger en na mijn tweede mk ben ik een half jaar aan de pil gegaan. Ook toen was ik binnen twee maanden weer zwanger. Ik had toen erg veel bloedverlies en moest naar het zh voor weer een curretage. Toen bleek ik echter 9 weken zwanger te zijn. Met mijn tweede was het binnen twee weken raak en ook verloor ik toen liters bloed naar mijn idee. Maar er is toch een gezonde meid uitgekomen. Ik vond het wel jammer dat ik door mijn mk ervaringen nooit meer echt heb kunnen genieten van mijn zwangerschappen. Ik was altijd bang dat het toch weer fout zou gaan.
    Nou meid, nog heel veel sterkte en geef de moed niet op, nieuw jaar, nieuwe kansen. Ik hoop snel te lezen dat jouw wondertje ook mag gebeuren
    liefs stella

9. serlovesang

serlovesang Actief lid

5 aug 2006
    130
    0
    0
    he stella,
    dankjewel voor je berichtje ik weet ook niet echt wat ik moet doen of wachten of er gewoon weer voor moet gaan heb nu bijna 4 weken geleden me miskraam gehad dus denk dat ik snel ongesteld moet worden zoiezo moet ik vrijdag naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of alles uit me lichaam is (denk van wel) en dan krijgen me mannetje en ik een prik om te kijken wat er aan de hand kan zijn.. maar jaa hoop ook dat ons wondertje snel komt dankjewel en jij veel succes met jou kleine wondertjes angie

10. iris maas

iris maas Lid

3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    ja ik weet hoe het is om een tweede miskraam is afgelopen september heb ik een miskraam gehad bij 7 weken en nu zit ik midden in mijn 2e miskraam van 15 weken.(zie gewoon controle bezoekje liep toch anders)
    Ja het is al erg om 1 miskraam te krijgen maar 2 of meer is helemaal verschrikkelijk.
    Morgen heb ik een afspraak in het ziekenhuis voor een curretage.
    Ook ik heb veel steun aan deze site en vooral de meiden die hier berichtjes op achter laten.
    Jij ook heel veel sterkte gewenst.
    En het is gewoon moeilijk omhet een plekje te geven.

11. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ook ik heb 2 mk's achter de rug. Eentje in aug. en de 2e in november. Beide is het vruchtje er vanzelf uitgekomen, dus gelukkig geen curretage.
    We hebben even 1 maandje rustig aan gedaan en gaan er nu weer voor. We hebben al een gezonde dochter van 2,5 dus we weten dat het kan!
    Succes!

12. serlovesang

serlovesang Actief lid

5 aug 2006
    130
    0
    0
    dankjewel ik heb ook zeker steun aan de berichtjes hier op het forum en ik heb morgen een afspraak bij het ziekenhuis om te kijken of alles eruit is.. maar denk het wel.. ik had alleen afgelopen week heel erg last van melkwitte afscheiding weten jullie of dit normaal is?

13. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb 7 zwangerschappen gehad waarvan er 4 zijn geeindigd in een miskraam. Ik was na een miskraam weer snel zwanger (na zo'n 1 a 2 maanden). Het is echt heel moeilijk om een miskraam te krijgen maar aan de andere kant had ik wel altijd zoiets van: Ik kan in ieder geval zwanger worden. Ondertussen heb ik 3 schatten van kinderen. Blijf hoop houden en praat erover als je dat oplucht. Sterkte!

14. Gwenn

Gwenn Lid

5 dec 2006
    71
    0
    0
    Hallo,

Ook ik heb in september een MK gehad. 1,5 maand later weer zwanger maar ook dat ziet er niet goed uit.
    Ik heb twee dagen veel gehuild en begin nu de draad weer op te pakken.
    Ik probeer erop te vertrouwen dat het voor ons ook gaat lukken en dat het gewoon domme pech was.

Het moeilijke is dat je het niet veel hoort in je omgeving. Maar ik heb veel steun gehad aan de verhalen op internet, en dan blijkt dat ik lang niet de enige ben.
    Veel dames raken gewoon weer zwanger en dat gaat dan ook goed. Probeer je daaraan vast te houden!

Sterkte meid!

15. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    hey meiden, ff inbreken in dit topic...
    heb nu ook een 2e MK, ligt dat nou aan mijn lichaam of is het gewoon pech hebben... weet niet of ik hiermee naar de dokter moet gaan voor mischien verdere onderzoeken?
    wat hebben jullie gedaan?
    liefs van bianc

16. serlovesang

serlovesang Actief lid

5 aug 2006
    130
    0
    0
    hallo bianc ik moet van mijn gynacoloog een chromosonentest doen (hoop dat ik het goed heb geschreven) dat kan jij ook vragen meestal na een 2e miskraam krijg je dat ,dat kan je als het goed is gewoon aanvragen bij je gynacoloog en het ligt niet aan ons we hebben gewoon echt pech gehad zoveel vrouwen op dit forum hebben 2m iskramen gehad en hebben daarna gezonde kinderen gekregen, we hebben gewoon geen geluk en misschien is 2007 wel ons jaar :) maak je niet teveel zorgen dat probeer ik ook niet te doen maar ik zou wel even met je gynacoloog gaan praten want die test kan je gewoon aanvragen en mijn gc zei tegen mij dat die uitslag 3 maanden duurt wel lang, en die man zei tegen mij dat 9 van de 10 keer er toch niet iets uit komt succes en hoop dat we alle2 straks een mooi wondertje in ons buikje krijgen.

17. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    hey...
    heb net met de vk gebeld en ik ben de eerste keer na mijn mk ook al onderzocht, dat was goed...
    ze zegt dat het gewoon dubbele pech is 2 keer een mk...
    ze gaan echt pas grondig onderzoeken met 3 keer een mk van 9 of meer weken vertelde ze mij..
    nou we gaan maar gewoon verder dan...
    dank je wel voor je antwoord!

18. Kike

Kike Lid

27 nov 2006
    37
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Ik herken me in jullie verhalen. Heb op 15 juli en 29 november een miskraam gehad. Laatste keer curretage gehad, ga over 2 weken voor controle naar de gyneacoloog.

V.w.b. onderzoeken: de kans dat ze echt een oorzaak vinden is heel erg klein. Wij 'mogen' na 2 miskramen een chromosomenonderzoek laten doen, de kans dat hier iets uitkomt is 4-6%. Andere onderzoeken doen ze eigenlijk pas na 3 miskramen heeft de gyneacoloog ons vertelt (omdat ze zo duur zijn!). Vind ik een beetje moeilijk te accepteren: net of ze je willens en wetens een derde miskraam willen laten doormaken, voor ze alles gaan onderzoeken. Aan de andere kant is de kans dat ze een oorzaak vinden blijkbaar echt heel klein...dus tja...ik weet ook niet zo goed of ik het er bij de gyneacoloog nu over moet hebben als we er over 2 weken een gaan f niet.

Best wel eng...we gaan er dus eigenlijk heen voor nacontrole na mijn curretage (nu 6 weken geleden). Ik heb nog geen mestruatie gehad (zou 4-6 weken na curretage moeten komen)..durf eigenlijk niet te hopen dat ik zwanger ben (dus ook maar geen test) en houdt er stilletejs ook rekening mee dat het als dat zo is toch wel weer mis zal gaan...
    Zo dubbel allemaal

Wel onderzoek of geen onderzoek... Ik denk dat we maar moeten doen wat ons eigen gevoel ons in geeft. Dat zal voor iedereen anders zijn. Ik merk dat die keuze bij mij nog steeds niet genomen is.

Kike

19. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Lieve serlovesang, ik kan me voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten na nog een miskraam.

Misschien geeft mijn verhaal je wat troost en wat vetrouwen:
    In oktober 2005 werd bij mij een missed abortion geconstateerd bij wat de 12-weken echo had moeten zijn. Het vruchtje was al gestopt met groeien met 6-7 weken, maar mijn lichaam scheen het nog niet door te hebben. Na twee weken afwachten hebben we getracht de boel op gang te brengen door middel van tabletjes. Dit lukte niet, dus uiteindelijk ben ik gecuretteerd.
    In februari en april 2006 heb ik twee spontane miskramen gehad, allebei toen ik anderhalve week overtijd was en net een positieve zwangerschapstest had gedaan. Ik voelde me ontzettend verraden door mijn lichaam en heb behoorlijk wat tijd nodig gehad om alles een plekje te geven en af te sluiten. Zeker rond de uitgerekende datum van mijn eerste zwangerschap had ik weer even een moeilijk en emotionele tijd.

In juni ontdekte ik dat ik weer zwanger was. Hoewel we heel blij waren hiermee, hadden we ook wat gemengde gevoelens gezien onze voorgeschiedenis. De eerste 12 weken kropen voorbij, temeer omdat ik in de 6e week weer wat 'rommeltjes' verloor en vreesde dat het weer mis zou gaan. Maar niets bleek minder waar, momenteel ben ik 35 weken zwanger en het gaat deze keer voorspoedig! Dus half februari hopen we dan toch eindelijk papa en mama te worden!

Ik hoop en duim dat 2007 voor jullie toch een mooi jaar zal worden, en dat de Blijde Boodschap niet lang op zich zal laten wachten!

Mocht je behoefte hebben om tegen ons aan te praten of als je vragen hebt, dan zeg je het maar. Het heeft mij in ieder geval heel goed gedaan om met lotgenoten te praten over mijn gevoelens en onzekerheden.

Dikke knuffel, Wendy

20. serlovesang

serlovesang Actief lid

5 aug 2006
    130
    0
    0
    he wendy,
    dankjewel voor je berichtje, gefeliciteerd trouwens.. ja k heb het moeilijk en het is zeker moeilijk te accepteren hoop dat wij ook snel ons wondertje in onze handen mogen houden, hoelang duurde het bij jou dat je zwanger werd na je mk?Ben nu gelukkig eindelijk na 5 weken ongesteld geworden, dus kan weer aan de slag :eek: hoop dat het dan ook niet meer zo lang duurt...
    dankjewel nog
    angie

Deel Deze Pagina