5 weken zwanger en lage rugpijn

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Novella, 19 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik ben nu 5 weken zwanger. En sinds een paar dagen heb ik last van lage rugpijn. Het begint aan het einde van de ochtend en aan het eind van de dag is het het ergste.
    Nou kan ik er op internet niet veel over vinden zo vroeg in de zwangerschap.

Is dit gewoon een kwaaltje of moet ik me zorgen maken?

Bedankt!

2. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

13 dec 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Zo ver ik weet is het geen kwaaltje, tenminste niet zo vroeg.
    Ik zou even naar de huisarts gaan. Succes!

3. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ik heb het aan het begin van beide zwangerschappen ook gehad. Na een week of 8 werd het minder.

4. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik heb de huisarts hierover gebeld en die vroeg meteen of ik ook bloed verloor... was natuurlijk meteen in de stress. Maar dit is niet het geval. Ze kon me ook niet echt geruststellen....

Toch ook maar de vk gebeld. Hele aardige vrouw. Ze vertelde dat het nog niets te maken kan hebben met je zwangerschap. Ze vroeg waar ik bang voor was.... een miskraam.. Maar ze zei meteen o nee hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn. De tekenen daarvoor zijn echt heftige buikpijn en bloedverlies.
    Waarschijnlijk heb ik gewoon raar getild of te lang in een vreemde houding gelegen/gestaan enz. Maar ze verzekerde me dat het niets met een miskraam te maken heeft.

Dus nu gelukkig wel gerustgesteld. Weet wel dat er natuurlijk altijd nog een kans is op een mk maar iig niet door deze rugpijn!

Misschien hebben andere meiden hier ook wat aan.

xx

5. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Ik had bij m'n jongste ook last van lage rugpijn, en nu weer.... Ik kan pas zondag testen. Maar ik herken het wel, zie het toch ook als een symptoom. Hoor het ook wel vaker trouwens, ook al zo vroeg.

Succes!

6. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Ik heb het in het begin ook gehad, bij alle 3 mijn zwangerschappen, ik had niet echt pijn, maar een heel zwaar gevoel in mijn rug! Ik heb me hier nooit zorgen om gemaakt!!!

Succes!!

7. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    hey hey

nou ik heb het ook in het begin gehad hoor, soms kon ik het niet meer houden zo'n pijn deed het, nu heb ik het nog af en toe en nu gaan me banden pijn doen , dit is mijn derde zwangerschap dus mischien omdat alles al uitgerekt is dat je dit eerder voelt, weet niet of jij al meerdere kinderen hebbt, verder ook heel erg last van borsten had ik bij de 2 hiervoor helemaal niet, ben nu s'avonds heel erg misselijk ipv s ochtendsoel ik , das wel wat minder.

maar die lage rugpijn is bij mij wel echt een teken van de zwangerschap en idd wat ze hierboven al zeiden nu na de 8 weken wordt het minder.
    succes

8. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Hier ook net 5 weken zwanger en lage rugpijn! niet dat ik door de grond ga van de pijn.. maar meestal begint het savonds een beetje zeurderig gevoel! en als ik in bed lig is het weg!
    Heb 7 maanden terug mk gehad en toen had ik alleen hevige buikkrampen! dus hier maak ik me ook geen zorgen om!

9. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ja hoor, komt door de zwangerschap. Door de hormonen wordt alles wat weker (net zoals met je ongesteldheid) en kan je dus meer last van je rug hebben. Overigens ontkende mijn vlos dat het door de zwangerschap kwam omdat ik ervoor ook al af en toe last had ;). Maar bij mij is het een zwak punt. Vooral rond de 8 weken heb ik een hoogte punt van pijn in mn rug gehad en wist even niet meer hoe ik moest lopen en zitten. Sinds een paar weken vrijwel geen last meer! :D
    "Tijdens de zwangerschap maakt je lichaam progesteron aan: een hormoon dat de bevruchte eicel beschermt en helpt bij het ontwikkelen. De verhoogde aanwezigheid van progesteron zorgt er echter ook voor dat je spieren, pezen en banden zachter worden."

10. Ellenk

Ellenk VIP lid

Dank Zoe ;) Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik het echt in de rug heb....

Deel Deze Pagina