Een beetje een raar verhaal, maar daar komt hij: Vorige week woensdag bij de vlos had ik een bloeddruk van 130/90 Heb een aantal weken ervoor in het zh gelopen wegens hoge bloeddruk en zwangerschapsdiab. Achteraf toch geen diab, en bloeddruk zakte ook weer mooi, mocht weer terug naar de vlos. Ze vond het woensdagav weer wat omhoog lopen (normaal onderdruk 85) Ze kwamen afgelopen zat. weer controleren. Bloeddruk was toen 130/105 en later was hij 130/100, moest weer naar het zh. CTG, bloed prikken, urine nakijken en bloeddruk meten. Alles was perfect bloeddruk 125/85 en later 130/80. (stom he, onbewust maak ik me toch druk) Nou komt mijn vraag De klyn. verlosk. vond het allemaal goed, ctg was fraai alles goed. Maar wel graag nog even een echo doen maandag. Nu moet ik om 15:45. Alleen ik was zo blij dat ik niet hoefde te blijven in het zh, dat ik niet eens heb gevraagd waarom er een echo gemaakt moet worden.... Wie weet dit misschien??? Toen met vermeende zwangers diab. is er een echo gemaakt, maar alles liep normaal op groei, alleen zijn buikje was iets voor, maar hij kon net een volle maag hebben ofzo..
Denk dat ze je in de gaten houden ivm zwangerschapsvergiftiging. Ze zullen dan kijken naar de groei van het kindje en evt. de doorbloeding van de navelstreng. Kan altijd snel omslaan. En ze houden het punt in de gaten nu wanneer ze je nu moeten inleiden of evt. keizersnede. Veiligheid voor moeder en kind.
Zwangerschapsvergiftiging, heeft dat niet als afkorting PE? pre eclampsie, geloof ik toch? Elke keer dat ik op controle kom al vanaf week 27 word mijn urine daarop getest, een keer een spoortje eiwit (want daar gaat het toch om?) en voor de rest nooit. Maar als het zo snel kan 'omslaan' dan ben ik erg blij met die echo. Moet wel zeggen dat vanaf de eerste afspraak vanaf week 7 mijn bloeddruk nooit onder de 80 is geweest, in mijn ogen is dan 85 of 90 aardig normaal Maar vind het super van ze dat ze het zo goed in de gaten houden!
die extra echo betekend niet dat ze bang zijn voor iets, maar gewoon voor de zekerheid. als ze echt bang waren dat er iets mmis was, had je wel gelijk die echo gehad of hadden ze je niet weer naar huis gestuurd. dit is echt puur om alles uit te sluiten en te kijken naar de groei van je kindje en je vruchtwater. ik zou zeggen, maak je niet druk en geniet van je echo
Zwangerschapsvergiftiging heeft meerdere vormen. Je kunt gewoon een hoge bloeddruk hebben maar inderdaad ook eiwit in je urine of zelfs nierfalen en leverfalen. Dan krijg je termen als pre-eclampsie, eclampsie en Hellp. Maar ook een gewone hoge bloeddruk moet in de gaten gehouden worden. Er staat meer druk op jouw vaten en op de vaten naar de kleine. Kan niets hoeven te betekenen. Maar zoals gezegd gewoon goed in de gaten laten houden. En het kan snel omslaan. Ik had het ineens met 29 weken. Uit het niets. Dmv de echo kunnen ze beter de toestand van de kleine in de gaten houden. Gewoon voor de zekerheid.
Omdat mijn bloeddruk ook hoger was kreeg ik een echo omdat ze wilde kijken of de kleine goed groeide. Ik heb 2 keer een echo gehad waar 2 weken tussen zat, zo konden ze zien of ze goed groeide in 2 weken tijd
Nou die echo was goed, leuk om weer te kijken Dat is wel het voordeel, je krijgt veel echo's En weet nu dat ie ongeveer 7 pond is. En lange benen heeft (van wie? geen idee) Alleen bloeddruk was weer te hoog, dus zo meteen komt de vlos weer bij me thuis om te meten. Ze zei houd er maar rekening mee dat je weer naar het zh moet, Word hier wel een beetje moedeloos van. Zal je zien dat de bloeddruk dan weer goed is, en dan mag ik 3 uur later weer naar huis.. Iemand hier ervaring mee?
Nee, bij mij was hij hoog en bleef hoog. Ik weet dat het ziekenhuis niet leuk is, maar met hoge bloeddruk zit je daar het beste!
Ach ja, ben ook blij dat ze het allemaal zo goed in de gaten houden hoor, en ook wel erg blij dat mijn bloeddruk dan weer laag is, maar het is allemaal zo vermoeiend Ze komt tussen 1 en 2 dus hoop maar op het beste!
Nou te hoog, onderdruk was 100, moest dus weer naar het ZH. Alleen daar zakte de bloeddruk niet meer, maar bleef hij 100 (onderdruk) Dus kwam ze met het overrompelende nieuws dat ze me morgen om 9 uur gaan inleiden... Ben nog niet helemaal over de schok heen!
Zo, dat is even onverwacht! Maar beter inleiden al het risico lopen dat het in een keer zo omslaat dat er paniek uitbreekt. Probeer nog een nachtje te slapen en heel veel succes morgen!!
ik hoop dat ik je inmiddels mag feliciteren met de geboorte van een gezond beebje en dat alles goed is gegaan?