nee hoor niet ondankbaar... ik heb ook alles afgewezen! ik heb alles nieuw gekocht en zelfs zelf betaald! heb alleen de kinderwagen van schoonma gekregen..... Ik wilde ook alles in mijn eigen smaak en daarnaast ben ik verslaafd aan shoppen hahahahah en dat had ik voor geen goud willen missen moet ik zeggen, dat was waarschijnlijk nog het leukste van de hele zwangerschap
Eerst aannemen en vervolgens ongebruikt verkopen via marktplaats zou wel ondankbaar zijn vind ik. Ik zou denk ik ook zeggen dat ik het heel lief vind maar dat ik het niet wil hebben, en ook eerlijk zeggen waarom, maar niet op een kwetsende manier... Gewoon hoe dat jij het voelt.
Gewoon zeggen wat je vindt. Niet dat ik wil een dag op jullie kosten shoppen verhaal Maar dat het niet helemaal jullie smaak is en dat je eerst even zelf in de winkel wilt kijken omdat je al het 1 en ander gezien hebt. en Als er wel iets tussen zit wat je wel leuk vindt, dan kies je dat vast uit. en de rest daar bedank je vriendelijk voor.
Nee hoor, ik vind niet dat je ondankbaar bent. Een kindje krijgen is in mijn geval iets waar ik al jaaaaren naar uitkijk. En ook het samen met je mannetje gaan shoppen voor het kleintje in je buik lijkt me geweldig! Ik neem aan dat je schoonzusje dat ook leuk vond om zelf te doen: Lekker struinen door de winkel en de mooiste spulletjes uitzoeken. Dus dat is ook precies wat ik haar zou vertellen. Succes!
selam als ik jouw was zou ik ze wel dankbaar zijn maar toch mijn eigen spullen uit kiezen, dat is het leukste aan zwanger zijn. Het is jouw keuze.
Ik zou gewoon de spullen waar je wel iets aan hebt gewoon aannemen. En bij de rest zeggen dat je dat liever zelf koopt, smaken verschillen. Of je zegt ik heb een andere hele leuke gezien ofzo.. Je moet niet met tegenzin iets van een ander aannemen, want babyshoppen is ook ontzettend leuk om te doen! Liefs Kiss
Ik vind dat je zelf moet beslissen wat je wil hebben en wat niet, misschien vind je sommige dingen wel leuk en neem je dat aan en de rest niet, of je neemt helemaal niks aan. Het moet jullie baby kamer worden, niet die van hun.. Ik heb ook in een soortgelijke situatie gezeten, kon alles overnemen, gratis, en ik heb alleen het bedje genomen. Ik was toch al niet van plan een 'standaard' babykamer te kopen, maar iets wat ik zelf bijelkaar had gezocht. Hier en daar wat 2e hands, mooi gemaakt door mijn man of mij.. en zo is het echt onze kamer geworden en niet hoe een fabriek het in gedachten had. Hou het persoonlijk meid, iets wat JIJ wil..
ken het gevoel. toen ikzwanger was van Elyesa kwam ook iedereen af met je mag dit en dat van mij hebben. ik heb toen vriendelijk gezegd dat we weten dat we nog een de willen en dan het liefst alles van onszelf hebben. natuurlijk zitten er dan lange gezichten bij maar al bij al werd het toch goed begrepen.
allereerst vind ik het heel lief aangeboden, en ik denk dat het ook gewoon lief bedoeld is. maar als je er echt tegenop ziet, dan zou ik gewoon zeggen dat je nog niet zwanger bent en tegen die tijd mischien wel zelf wil gaan babyshoppen. ik weet niet of je een aantal dingetjes hebben wil, maar er moet ook wat zelf te shoppen over blijven. tja en over smaak valt niet te twisten, en over een jaar kan je iets heel anders wel weer leuk gaan vinden. het bespaard je wel een heleboel kosten, dat wel, maar ik begrijp je heel goed, en ik zou het gewoon zeggen in plaats van er mee blijven lopen. en zoals hier genoemd werd, het aannemen en dan verkopen dat vind ik niet zo netjes. dat zou ik zelf ook niet zo waarderen. maar ik denk dat ze het best begrijpen hoor.
ik ben het met noura eens, als je het op zo'n manier zou zeggen, komt het helemaal niet ondankbaar over, maar juist netjes
Breng het een beetje met beleid, en zeg dat je je graag op je gemak orienteerd, en uiteraard ook tussen die spulletjes wil kijken of er iets bij zit wat je nodig hebt. Bepaalde dingen zijn gewoon handig als je die zelf niet hoeft aan te schaffen, badspullen e.d. Meubels zijn toch smaak gebonden, en als het je smaak niet is, dan gewoon niet doen. Het is heel lief van ze aangeboden,maar als je elke dag geconfronteerd wordt met iets wat je op een gegeven moment tegen gaat staan...... nee, dan kan je beter eigen spulletjes aanschaffen.
Ja, precies, zou ik ook doen. Zo los je het toch netjes op? Ik heb ook wel wat spulletjes van mensen gehad, heb uitgezocht wat ik kon gebruiken en de rest weer teruggegeven. Wat moet ik met spullen die mijn smaak niet zijn of totaal uit de tijd? En ik ben ook zo hoor, wil gewoon zelf dingetjes uitzoeken en kopen, dat is toch een van de leukste dingen tijdens je zwangerschap?
Aannemen en dan via marktplaats verkopen?! Ik zou furieus zijn als iemand mij dit zou flikken! Dan moeten ze zeggen dat ze het liever niet willen hebben en verkoop ik het zelf wel. Ik zou me niet rot voelen als het wordt geweigerd. Verder: je geeft verschillende redenen waarom je het niet aan wilt nemen. En in sommige van die redenen kan ik me goed vinden. Zoals die van je smaak. En dat je zelf ook wat wilt uitzoeken en kopen. Maar de onderstaande reden kan ik niet goed begrijpen. Komt op mij erg raar over.
Klinkt inderdaad zoals zij zelf zegt: een bietje jaloers. Ik zou persoonlijk mij niet verkijken op wat een ander allemaal wel niet voor elkaar krijgt of gewoon in haar schoot geworpen krijgt. Laat mij dan maar voor mn spulletjes moeten knokken.. geeft misschien een hoop meerwaarde. (Is mijn geval is het nu niet waar..we hebben alles gekregen van beide ouders, maar geen vrachtwagen vol, hoor .. )
opa en oma vinden het vaak ook leuk om een kamertje of kinderwagen te kopen, dat heeft voor hen ook iets speciaals. ik zou nooit iets van iemand aannemen en dan achter hun rug om verkopen (daar komen ze toch ook achter?) en als het andersom was zou ik me behoorlijk rot voelen..
ik vind je zeker niet ondankbaar hoor maar de spulletjes aannemen en dan verkopen zou ik wel heel erg asociaal vinden wij hebben alles zelf gekocht en met beide ouders overlegt dat ze een bepaald bedrag mochten geven ze wilden alles voor ons betalen maar wij wilden alles zelf kopen volgens mij is dat wel heel raar maar goed heb ook niets tweedehands (niet dat dat verkeerd is hoor) en het babyshoppen vond ik zelf veel te leuk 8)
wij krijgen helemaal niks,mag zelf alles ophoesten deze keer. mijn moeder heeft bij mijn eerste zoontje een deel van de kinderwagen meebetaald. nu is mijn moeder helaas overleden. van mijn schoonouders hoef ik niks te verwachten,terwijl ze 1 van mijn schoonzussen wel veel helpen met van alles.maar ja ik denk maar zo dat zij het harder nodig heeft dan wij.
Het is normaal hoor, dat je die dingen zelf wil kopen. Mijn schoonzus heeft mij ook het een en ander aangeboden en ik heb gewoon eerlijk gezegd dat ik soomige dingen graag nieuw wil kopen en graag zelf uit wil zoeken. Niks mis mee. Ze was niet beledigd maar begreep het juist volkomen. De keer daarop bood haar vriend ons hun wipstoel aan en toen zei ze al. Je gaat ze toch niet die wipstoel aanbieden, das helemaal niet leuk!