valt dit onder gezond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nisa, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ik zat bijmezelf te denken; (ok het gaat nergens over:D)

de zinger-burger bij de KFC bestaat uit ECHT kipfilet
    en niet dat bewerkte iets net als McDonald of Burger King.
    maar toch valt het onder fast-food.:(

kan ik als ik een zingerburger eet het rekenen als die dag gezond gegeten te hebben.

ik vroeg het me af wat denken jullie:D

groetjes

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    En de saus dan? En het brood? Bommetjes conserveringsmiddelen, als je het mij vraagt :p

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
  4. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    maar is dat broodje slechter als gewoon witbrood?
    en als het aan mij lag zou ik er meer saus opdoen dan zij :D

ik eet niet zo vaak kip
    dus zocht naar een gezond alternatief.

5. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Een zinger bevat dus bijna 500 kcal. Op zich valt het wel mee als je enkel dit broodje dus eet als diner. Alleen zit er ook bijna 20 gram vet in, en dat is weer wat veel volgens mij. Ik geloof niet dat het echt gezond is. Er zit absoluut niet de goede hoeveelheid groente in en dat broodje is inderdaad wit brood zonder veel vezels en voedingswaarde.

6. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wat pas gezond zou zijn is een stuk kipfilet met gemengde groente en meergranenrijst :p Maar goed whatever, wat maakt het uit toch?

7. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ja dat bedoelde ik eigenlijk. er zijn van die avonden dat we allebei niet willen koken:D en omdat ik al weinig kip eet dacht ik eigenlijk dat het niet echt ongezond is ook als ik straks zwanger ben.
    maar dat zou niet jullie eerste keuze zijn begrijp ik:D
    ok er zit idd. niet echt groente (behalve dat ene sneetje tomaat en dat sla)

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Goh waar je je al niet druk om kan maken :p
    Ik zou zeggen: Als jij zin hebt in zo'n burger dan eet je die toch lekker op!
    Je komt er heus niet ineens kilo's van aan als je het eens in de zoveel tijd eet.... ;)

Ennuh je kan er altijd een bakje sla ofzo bij bestellen... Dan kom je ook aan je groenten!

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Zelfs als je zwanger bent hoeft niet iedere maaltijd het toppunt van gezondheid te zijn. Het gaat erom dat je gemiddeld genomen voldoende binnen krijgt. Dus ik zou lekker die Zinger opeten en dan een van de volgende dagen lunchen met een sandwich met wat komkommer en tomaat (of wat je zelf lekker vind) en bij het avondeten ook nog de goede portie groenten erbij nemen. Dan is de balans weer perfect. :) En al haal je het niet in is dat ook niet wereldschokkend zolang je het maar niet elke dag doet.

Overigens vind ik alleen zo'n burger nooit genoeg en als wij bij een fastfood restaurant eten heb ik toch minstens een menu plus een extra burger nodig om vol te zitten. En af en toe twee extra burgers. Gelukkig eten we er zeer zelden anders vrees ik dat ik dicht zou slibben. ;)

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Het is niet heel gezond.
    Ik zou me eerder afvragen hoe ongezond het is. Ik zat laatst een hambuger te eten van ruim 900 kcal, oeps...
    Fijn dat ze dat op die doosjes zetten ook!

11. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ik eet ongeveer 1x in de week en een menu met coleslaw dus de frietjes maken het minder maar de coleslaw weer goed :D (denk ik)
    en het is niet omdat ik bang ben om aan te komen weeg al zo weinig dus dat is het niet.
    ik wil me niet schuldig voelen als ik dit blijf doen in mn zw.schap vandaar dat ik het me afvroeg.

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh joh ik eet nu ik zwanger ben zeker 1 x in de week frites, pizza of iets wat we bestellen....
    Kan geen kwaad als je de volgende dag maar weer compenseert met gewoon normaal gezond eten!

13. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Mijn motto: meer caloriën is meer genieten ;)

Nee even zonder gekheid, als je niet iedere week bij de fastfoodclubs gaat eten is er toch niks aan de hand. Ik ga niet naar de Mac om gezond te doen, maar om te genieten van de Bigmac met franse frietjes. Hmmmm ik krijg trek ;)

14. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    een hamburger van 900 cal??? Dat is wel heeel veel!
    Meer als een 3e van je dagelijkse behoefte..

Maar ik zou zeggen eet lekker op die burger!
    Wat maakt het voor een keer uit? Je eet het toch niet een aantal keren in de week.

15. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Hehe, lepels vol mayonaise die coleslaw, dus veel vet. Niet dat vet perse ongezond is, maar bovenop die gefrituurde kip en de friet word het toch best wel veel.
    Maar ja, je vroeg of het ongezond is, wel als je het iedere dag eet, echt teveel vet en te weinig variatie.

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Jeetje meid maak je niet druk. In het gemiddelde huishouden is er vaak 1 dag id week frietdag. en als je voor de rest normaal eet kan je rustig genieten van een dagje 'slecht' .

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.261
    6.157
    113
    Het schijnt juist beter te zijn als je af en toe iets 'slechts' eet, dan alleen maar gezond/verantwoord. Voor je weerstand dan.
    Ik voel me in ieder geval niet schuldig als ik af en toe een frietje of burgertje weghap hoor, ook niet in de zwangerschap.
    Geniet lekker van je kip-burger!

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat een onzin! Je bouwt geen weerstand op door ongezond eten. Alleen maar vet. Weerstand heeft te maken met bacteriën en dergelijke.

Over die kipfilet van KFC: Het gaat er ook om hoe het bereid is. Als het gefrituurd wordt, is het alsnog super ongezond. Verse kipfilet of niet. Bakken is ook niet super, helemaal als het in de boter is. Stomen is nog altijd het gezondste. In andere woorden: Dat het échte kipfilet is, wil niets zeggen.

Maar een keertje een kipburger maakt toch niet zoveel uit? Tenzij je op een streng dieet zit om bepaalde redenen... Als je aan het lijnen bent, zou ik het ook niet doen. Maar je gaat in ieder geval niet dood aan een keertje fast food.

19. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik dacht dat het eten van kfc gemaakt werd van rubber?

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik weet wel dat die kippen echte vleesfabriekjes zijn en op het laatst vaak amper nog kunnen lopen (tenminste in Amerika, geen idee waar dat vlees hier in NL vandaan komt).

Deel Deze Pagina