Ben ik onredelijk of niet?

Discussion in 'De lounge' started by Jucade, Jan 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    ...jee wat zout van hem zeg, zou gewoon eisen dat jij op maandag de auto mee krijgt...en vooral als jij de kleine ook nog moet weg brengen!!!

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Idd omdat het zo megakoud is (en ik HAAT winter), normaal hoorde je mij ook niet als het regende oid. Zomers vind ik het heerlijk om te fietsen. Ik ben dus voorheen (een jaar geleden) wel altijd op de fiets daar heen gefietst, maar het is zo glad/koud en ik moet de kleine ook wegbrengen.

3. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    Dus hij gaat liever zelf met de auto dan dat hij zich druk maakt om z'n zoontje die door weer en wind mee op de fiets moet met mama? Ik zou in ieder geval afspreken dat als het zulk weer is als nu en als het regent dat jij de auto mag gebruiken die dag.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,794
    113
    Nee ik vind jou niet onredelijk. Je man wel.

Jij moet ook nog je kind wegbrengen?

Ik zou het niet eens meer vragen maar eisen, ;)

Ik heb geloof ik erg veel geluk. Want mijn man fietst elke dag 5 km naar zijn werk en weigert zelfs met de auto te gaan.
    Ik heb dus elke dag de auto voor de deur. En ik gebruik hem misschien twee keer per week. :(

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    volgens mij is de enige compromiserende oplossing dat een van jullie elkaar haalt en brengt! Dus hup met z'n drieen in de auto, kindje weg, dan jij naar je werk en dan je man... dan is de kleine en jij maar iets eerder op jullie oppas/werkadres, dan kan je man ook nog op tijd zijn.... toch? :)

6. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Als ik jou was zou ik er niet eens over "prakezeren" om mn kindje met deze kou met de fiets weg te brengen.
    Had mn man het toch hard bij mij hoor!
    Gelukkig voor hem werk ik niet, hoeft de kleine dus nergens heen EN heb ik geen rijbewijs. Maar vooruit ;)
    Jij "moet" altijd fietsen omdat hij met zn luie bakkerij in die auto zit dus kan hij voor de maandag wel even wat spek weg werken door te fietsen hoor. Het is tenslotte toch ook al niet voor altijd, toch?

Ik zou denk ik Wendy niet eens met de fiets weg mogen brengen. Krijg ik zo'n reactie van "daar hebben we toch n auto voor!"

7. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik breng hem weg met de fiets (zit op een kdv) en ik val overal in op dit kdv en dus ook op andere locaties. Soms is het makkelijk, dan heb ik Justin een paar groepen verderop ;) maar soms moet ik eerst hem wegbrengen (3 km) en daarna weer terug de andere kant op (7 km) en dan hoor je me niet hoor. Ik bedoel.. daar kies je ook voor, daarom had ik zoiets van.. dan kan ik die paar maandagen toch wel eens de auto mee vanwege dit weer.

8. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En soms haalt mn man hem weer op als ik laat moet blijven werken. Vind t anders sneu voor mn manneke om tot sluitdienst te moeten blijven terwijl papa om 5 uur al thuis is.

9. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Ik geloof dat ik dan bij deze ook de boodschappen niet meer zou doen als hij zo graag de auto voor zichzelf wil houden. ;)

10. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    grrrr mannen!!

Okay hier ook een eerlijk antwoord.
    Ik snap dat het voor hem ook erg lastig is om de auto te moeten afstaan (heb ik zelf ook last van:)). Maar even de feiten op een rij:
    - jij moet Justin wegbregen
    - jij hebt onregelmatige tijden (dus kan ook erg vroeg zijn)
    - het is winter dus koud en glad!

Ik vind ook dat jij de auto moet hebben! Maar misschien is het een idee als

- jij een vroege dienst hebt, dat hij je wegbrengt en komt halen?
    - of dat hij justin maar weg moet brengen en gaat halen (let op dit zijn ze zo zat dus die auto komt dan ook wel jouw kant op hahahaha)

Gaat dit nu om elke maandag voortaan? En anders op een deal gooien in de winter jij de auto op maandag!

Succes daar!!
    (wel fijn dat je de maandagen kunt werken!)

11. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

nou sorry hoor, maar ik vind Dit onredelijk..
    je vent 17 km laten fietsen omdat je boodschappen wilt doen,,.
    doe dat dan als hij thuis is van z'n werk of in het weekend. !!!

(tenzij het uit vrije wil, of omdat hij het Geweldig vind,,, die 17 km fietsen.. dan heb k niets gezegd)

maar TS ik vind dat je man jou de auto makkelijk kan geven op maandag..
    hij heeft hem de rest van de week al,..
    hij hoeft verder niets te doen... jij moet je zoontje ook nog wegbrengen..

dus ik zou gewoon lkker op maandag de auto pakken... en als het je man niet bevalt.. dat is hij gewoon echt ASO

12. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Ik vind je man echt onredelijk, vind eigenlijk dat jullie gewoon fifty fifty moeten doen.

Mijn vriend fietst altijd naar zijn werk +/- 6km ook als ik vrij ben dan nog fietst hij. (mag dan best de auto mee maar hij wil dat zelf niet)

Ik zelf zit 25km van mijn werk af dus daarom heb ik ook de auto.

13. Maddie

Maddie Fanatiek lid

Sep 15, 2009
    1,391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Ik vind ook dat, als je man altijd al de auto meeneemt naar zijn werk, en alleen maar op maandag hoeft, hij best de auto even af kan staan.

Eerlijk zullen we alles delen, is het toch altijd! ;)

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,333
    36,188
    113
    Ik vind het echt super onredelijk en het is ook nog maar 5 km zeg! Dat zou mijn man dan sowieso wel op de fiets doen, is maar een kwartiertje hooguit.

Het is jullie auto toch, dan heb je toch beiden evenveel recht en aangezien hij hem al de rest van de week gebruikt lijkt me het niet meer dan normaal dat jij hem maandag kunt gebruiken.

Oftewel ik zou hem gewoon meenemen en hem laten zitten... Maar ja, zo ben ik dan als iemand tegen mij zegt dat ik iets niet mag.

15. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    ben heel nieuwschierig of er al een oplossing is!!

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Vind het op zich wel flauw dat hij niet 1 dag in de week met de fiets kan gaan.

Maar vindt je het zelf een probleem om die 5km te fietsen dan?! (heb niet het hele topic gelezen, misschien dat je dit al gezegd hebt)
    Het is maar zo'n klein stukje. Zie het probleem niet zo.

Maar vind het van hem erg onredelijk dat hij er niet eens over na wil denken.

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

pff nee ik vind dat hij ook wel een keer op de fiets kan,
    is nog goed voor zijn conditie ook!
    ik vind jou niet onredelijk maar hem wel.
    trouwens, mijn man zou charmant zijn om het zelf voor te stellen omdat hij liever niet heeft dat ik alleen in het donker fiets.
    groetjes

18. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik vind het onredelijk van hem!
    Als jij altijd jullie zoontje wegbrengt vind ik dat jij de auto mag op maandag! Wat is nou 1 dagje fietsen, kom op zeg!
    Anders vraagt hij toch op het werk of hij met iemand mee kan rijden op maandag?

Wij hadden een tijd terug ook 1 auto en toen ik hoogzwanger was ging mijn man wel eens met het ov naar het werk (dubbele reistijd) zodat ik de auto had. Of we brachten elkaar naar het werk.. Er is altijd wel een oplossing toch, maar opmerkingen als ik prakizeer er niet over draagt daar niet echt aan bij ;)

19. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

O, lees nu dat jij je zoontje weg brengt.

Dan vind ik dat hij maar mooi op de fiets moet gaan.

Ik werk 5 min hier vandaan en moet mijn zoontje wegbrengen. Ik ga met de auto en mijn vriend met het ov. Dan doet hij er wel een uur over.
    Maar ik ga sochtends niet met Milan op de fiets lopen zeulen. Misschien als hij kan zitten straks wel.

Share This Page