voor het eerst naar KDV

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Gwendolyne, Mar 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    over 2 weekjes gaat Mika naar het KDV. Kreeg zaterdag een uitnodiging dat hij om 08.00 verwacht wordt.. geen wendagje.. valt me beetje tegen.. nu wil ik er ff langs gaan met wat vragen waar ik aan moet denken wat mee te nemen enz. hebben jullie nog tips?

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,

Ik weet niet of je kindje hele dagen gaat, maar dan is het toch wel handig om in ieder geval 1 halve dag te wennen.
    Mijn zoontje gaat 2 middagen per week en de week voor we eigenlijk zouden beginnen, kreeg ik een gesprek met een van de groepsleidsters en mocht hij even 3 uurtjes wennen.
    Ik zou toch even bellen met het kdv met de vraag of hij niet vantevoren moet wennen.

Bij ons op het kdv is het zo geregeld dat kindjes die het ochtenddeel aanwezig zijn een broodmaaltijd krijgen en kindjes die het middagdeel aanwezig zijn een stuk fruit of fruithapje krijgen. Alle andere voedingen moet je zelf meenemen vanuit thuis.
    Pampers en billendoekjes e.d. zijn gewoon op het kdv aanwezig.
    In de verzorgingsruimte heeft hij een mandje waar ik een rompertje en setje reserve kleding heb liggen voor het geval hij doorlekt of veel moet spugen.
    Verder neem ik de volgende dingen mee vanuit thuis:
    - melkpoedertoren
    - fles
    - schrift die ik van het kdv heb gekregen waarin ik o.a. kan schrijven hoe laat hij zijn flesje moet hebben, zij schrijven dan wanneer hij de voedingen heeft gehad en wanneer hij geslapen heeft
    - groentehapje, deze geven ze bij ons alleen als het een flesvoeding vervangt

Groetjes Saskia

3. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Een wendag is echt niet perse nodig hoor, dat is geen garantie dat het dan de volgende keer goed gaat.
    Mijn zoontje heeft geen wendag gehad en er zijn nooit problemen geweest.

Als het goed is heb je tijdens het plaatsingsgesprek te horen gekregen wat je mee moet nemen?
    Hier geldt:

- schriftje
    - reservekleding
    - slaapzak
    - knuffeltje
    - wegwerpfototoestel, zo kan de leidster af en toe eens een foto schieten

Het kinderdagverblijf hier is all-inclusive, dat betekent dat je geen voeding hoeft mee te geven, alle merken zijn aanwezig.
    Ook luiers hebben ze in voorraad.
    Ook krijgen de kindjes een eigen fles.

4. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    ja, ben vorig jaar april daar geweest voor plaatsingsgesprek.. dus sorry maar dat weet ik ff niet meer haha..
    Ik loop er van de week wel ff heen met Mika.
    Bedankt voor jullie antwoorden!

5. Parels

Parels Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,337
    0
    0
    Zuid Holland
    Misschien kun je gewoon vragen of eht mogelijk is dat mika de eerste dag anders maar een paar uurtjes gaat als jij dat prettig vind, en als je die dag zelf al moet werken, kun je misschien aangeven dat je het fijn vind als mika de week ervoor toch een paar uurtjes alvast mag komen wennen.

6. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    nou weet je.. in principe bedacht ik me dat het geen bal uitmaakt offie een beetje went.. hij zal toch moeten wennen met wendagje of niet..
    Maar ga er nog wel even langs voor het hoe en wat aangezien dat intakegesprek dus al bijna een jaar geleden is..

7. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,085
    3,869
    113
    Ik vond het heel fijn juist dat ze eerst gewoon een paar uur kon wennen, ze heeft zo hard gebruld, dat de leidsters het goed vonden dat ze nog een tweede wenmoment van een paar uur kwam. Dat ging al stukken beter. Daarna is ze gewoon de hele dag gegaan en sindsdien gaat het gewoon goed. Hangt denk ik ook een beetje van de leeftijd van je kindje af, zij was net erg eenkennig toen ze voor het eerst ging. En er komt nogal wat op zo'n kleintje af.
    Ik vond het voor mezelf ook wel een fijner idee, want ze huilde de eerste keer tranen met tuiten toen we weggingen en als ze dan gelijk een hele dag had gemoeten, had me dat niet lekker gezeten.
    Wij moesten het volgende meenemen: fles, reservekleertjes, slaapzakje, plakboek en een foto. 's Ochtends krijgt ze daar fruit, als je wil dat ze ook groente krijgt, moet je dat zelf meegeven in een potje, melk en luiers zitten erbij inbegrepen.
    Ja, en een gesprek lijkt me toch wel verstandig, hier moest ik weet ik wat allemaal ondertekenen aan verklaringen, doorgeven hoe laat ze wat eet etc.

8. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    Ben even langs geweest, maar moet dus wel alles zelf meenemen.. melkpoeder, reserve kleertjes, luiers.. alleen vaste voeding als ze "met de pot mee eten" zit er bij in begrepen. Hij had het erg naar zijn zin daar en was al met de dames aan het sjansen! :)

9. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Wij hebben wel wendagen gehad. "(denk dat het wennen meer voor mij was dan voor hem :S) Eerst aannamegesprek en de week daarna een paar uurtjes daargeweest met hem. Hem ook daar gevoed. En nu is hij dinsdag voor het eerst "echt geweest. Heb hem daar 's ochtends eerst gevoed en daarna zijn we naar huis gegaan. Gister hebben ze hem daar een voeding gegeven en ben ik hem daarna zelf komen voeden en zijn we naar huis gegaan en vanaf dinsdag gaat hij echt hele dagen. Ik vond het wel fijn zo.

Share This Page