Ben ik onredelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zou haar ook niet uitnodigen, bij jou thuis vier je het met jouw familie en vrienden en hij kan het bij hem thuis met zijn familie en vrienden vieren. Vind ik :)

2. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Als jullie elkaar niet liggen komt ze echt niet.

En op een verjaardag zijn zoveel mensen dat als ze wel zou komen ze echt niet voor spanning zorgt als je haar gewoon uit de weg gaat.

Ik zou niet zo kinderachtig doen en hem gewoon uitnodigen. Haar niet persoonlijk en het aan hem overlaten of hij haar meeneemt of niet. Je nodigd HEM uit en als ze mee gaat moet ze zelf weten.

Als iemand mij niet zou liggen ga ik echt niet naar de verjaardag toe hoor.

3. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    De reden voor haar om juist wel te komen is omdat ze niet wil dat hij bij mij thuis komt of dat hij uberhaupt bij mij in de buurt is. Ze vertrouwd hem niet. Ik nodig hem ook zeker uit, dus kinderachtig ben ik niet lijkt me. Het enige wat ik wil is een gezellige sfeer op de verjaardag van mijn zoontje, en dat niemand zich ongemakkelijk voelt inclusief mijzelf:)

4. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Volg je verstand.
    Als jou verstand zegt, op je zoons verjaardag heb je liever dat ze 300 km verderop zit dan 300 cm verderop, dan laat je toch gewoon de deur gesloten voor haar.

Het is jou kindje, het is jou huis. Het is ook jou kindjes 1e verjaardag, wat toch ouders wel een bijzondere dag vinden en dan kun je gewoon geen spanning erbij hebbe.

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik denk dat je dit juist aan de vader van je kindje moet vertellen..
    dus zeggen dat je geen spanningen op zijn verjaardag wil, en dat als je kindje volgend jaar b,v wel een band heeft opgebouwd met haar.. dat ze dan wel welkom is..

ik vind je ook niet onredelijk hoor!

6. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik zal nou wel een hoop kritiek krijgen maar ik vind dat je dat niet kan maken of allebij of niet ze horen bijelkaar. Je kan van een stel niet 1 iemand uitnodigen of het nou je ex is of niet.

Laat hem anders maar bij zijn vader zijn verjaardag vieren dat gebeurdvolgends mij altijd als ouders geschijden zijn.

7. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik denk dat je toch moet proberen om het misschien bij te leggen. Je kleintje gaat toch immers met regelmaat naar zijn vader. En zij is daar dan natuurlijk ook. En zal zich ook heus wel bemoeien met de opvoeding of weet ik veel wat, wat ik wel logisch vindt.

Probeer het anders via je ex uit te praten. Dan heb jij je beste kant laten zien dus dan kan er nooit van jou iets gezegt worden dat je dingen niet probeerd of wat dan ook.

8. Que

Que Niet meer actief

Heb niet alle reacties gelezen,

maar het is aan de vader van je kindje om of alleen te komen of om niet te komen.

Het is jouw huis, jij bepaalt wie daar binnen komt en het is jouw kindje. Jij hebt 9 maanden er mee rondgelopen. Als zij daar een probleem van maakt dan moet ze zelf een kindje nemen dan zal ze je wel begrijpen!!

Succes en alvast een fijne verjaardag!!

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik vind je absoluut niet onredelijk.

10. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Onredelijk zou ik het niet willen noemen, ik snap het wel. maar persoonlijk zou ik er boven staan en er niet zo'n probleem van maken. Dan ziet zijn vriendin gelijk dat er niks is om zich druk over te maken. Door de deur dicht te gooien krijg je alleen maar meer spanningen, dat lijkt me nog veel ongezonder.

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    hoelang zijn hun al samen dan? aangezien jullie zoontje 1 word?
    misschien kan je het haar zelf uitleggen?

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind dat je gelijk hebt. Niet uitnodigen. Het is dat hij de vader is en er daarom wél bij hoort, maar dat is ook het enige.
    Dat vind ik dus een belachelijke standpunt. Dat is mijn zwager overkomen. En zijn ouders trouwens ook. Mijn schoonouders belden naar hun ex-schoondochter over de 1e verjaardag van hun kleinkind en kregen te horen dat ze het niet echt ging vieren. Alleen zij en haar dochter. Mijn zwager was dus ook niet uitgenodigd, die moest het zelf maar vieren. Dat vind ik echt zo stom! Een verjaardag vier je op de dag dat het kindje jarig is, niet het weekend erop, als ze dan bij papa is. Het lullige was ook dat toen ik belde om haar te feliciteren, ze aan mij in geuren en kleuren aan het vertellen was, dat ze het gevierd heeft met haar eigen ouders én broer+partner, én zus+partner, én de twee kleintjes van haar zus, én met haar oma. Ik vond dat zoooooo lullig voor mijn zwager en vooral voor mijn schoonouders, omdat die er nog speciaal voor gebeld hadden en gevraagd hadden of ze nog langs konden komen voor haar verjaardag... Overigens zijn mijn schoonouders schatten van mensen en is er niets vervelends gebeurd tussen haar en hen. Ze hebben haar in ieder geval geen reden gegeven om niet meer uitgenodigd te worden...
    Misschien is het verder een hele aardige meid, alleen botst het met TS. Beetje lullig dat je meteen gaat schelden....
    Gelukkig kan dat wel. Ik dacht dat ook heel lang. Ik had een hele goede vriend, die echt een enorme bitch als vriendin had. Die heb ik ook een keer uitgenodigd op mijn verjaardag, omdat die erbij hoorde, en ik heb me werkelijk een groot deel van de avond aan haar gestoord. Ook heb ik een goede vriendin die een enorme eikel heeft als vriend. Die heeft mij een keer laten staan toen hij mij, zijn vriendin en nog een vriendin van ons kwam ophalen. Hij reed weg toen zij in de auto zaten en ik nog niet... Dus ik had haar gezegd dat hij niet welkom was (is dat onredelijk?). Daar werd zij boos om en kwam toen zelf niet. Sja, dat is dan haar keuze.

Hoe dan ook, helaas is die goede vriend overleden, met als enige bijkomende voordeel dat ik die bitch ook niet meer hoef uit te nodigen. En de feestjes zijn voor mij wat dat betreft een stuk relaxter! Sindsdien ben ik er van overtuigd dat je echt geen mensen moet uitnodigen op je eigen feestje als je je daardoor niet op je gemak voelt.

13. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Nee, ik vind je helemaal niet onredelijk, groot gelijk. Hij is de vader en dat is het enige waardoor jullie nog contact hebben, en bovendien is het jouw huis en ik vind het niet meer dan logisch dat je daar alleen personen binnen laat die je zelf uitnodigd en niemand die je niet moet.

Ik zelf heb het wel zonder omhalen tegen m'n exman gezegd dat zijn partner niet welkom is in mijn huis en ook nooit zal zijn. Daar zit wel een heel lang verhaal aan vast. De sfeer is daardoor tot ver onder het vriespunt tussen hem en mij, maar ik lig er niet wakker van. Hij is de vader, dus met haar heb ik niks te maken.

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ben het er niet helemaal mee eens eigenlijk...
    stel nou dat de vader en zijn vriendin voor altijd samenblijven en samen een kindje krijgen... dan ben je echt wel verbonden aan elkaar.. kan je niet zeggen nee dat wil ik niet. ik heb zelf een stiefzoon en de band tussen zijn moeder en mij is niet echt geweldig maar wel zo dat zij denkt in het belang van haar kind en dat is dat hij mij en zijn zusjes en natuurlijk zijn vader heel erg graag ziet... we horen bij zijn leven. wat is er nou mooier dan dat er veel mensen van je kind houden!!

het is anders wat als de vader steeds wisselende vriendinnen heeft. maar als hij 1 vaste vriendin heeft waarmee hij echt verder wil dan zal zij op een gegeven moment ook een rol spelen in het leven van je kindje. dat kan je dan maar beter goed houden! veel vrouwen doen dit uit een soort van afgunst voor hun ex partner en kijken dan niet meer naar het belang van hun kind...

15. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Hier sluit ik me helemaal bij aan.
    Heel vaak wordt de nieuwe vriendin van je ex als boeman beschouwd. Nu is er bij jullie wel wat vooraf gegaan. Maar in de meeste gevallen wil de moeder van de kids helemaal niet dat de nieuwe vriendin van haar ex zich mengt met haar kinderen.

16. De eerste verjaardag van je kindje wil je meestal helemaal perfect hebben, toch? En als jij denkt dat er spanningen zullen ontstaan of nare situaties, zou ik gewoon lekker duidelijk maken dat je haar er niet bij wilt hebben!

17. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Kan ik me ook voorstellen. Moet er ook niet aan denken dat mn ex eennieuwe vriendin krijgt en dan een beetje gezellig gezinnetje gaan spelen met mijn kind. En ja dat is afgunst:). Ik mis een vader in mn gezin en zij zijn dan compleet. Maar toch zou ik proberen om een goed contact te houden (hoe moeilijk dit ook is), je moet er in de toekomst wel je kind aan toevertrouwen (wat een verschrikkelijke gedachte is), dus dan kan de band maar beter goed/ redelijk zijn. Dat is beter voor iedereen en al helemaal voor het kindje.
    Is het een idee dat je haar persoonlijk opbeld en zegt dat je het dit jaar nog te vroeg vind en dat je het bij een volgende verjaardag wilt proberen? Dan zijn ze weer een jaartje langer bij elkaar. Want hoelang zijn ze nu bij elkaar? En is dit een beetje serieus of heeft je ex iedere 2 maand weer een nieuw exemplaar?
    Ik snap je heel goed, had het nu ook nog niet gedaan. Succes met je beslissing!

18. Miniman

Miniman Niet meer actief

Vooral met dat laatste stukje ben ik het eens... apart vieren. Ik zou er persoonlijk geen behoefte aan hebben een beetje leuk te gaan zitten doen met je ex..

19. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik persoonlijk zou er boven proberen te staan denk ik, wel lastig te oordelen want ik weet natuurlijk niet wat er is voorgevallen tussen jullie 2, als het echt zo erg is dat jullie mekaar niet kunnen luchten of zien dan is het wat anders misschien maar anders zou ik proberen een gesprek vooraf te hebben en het uit te praten.

Als het een relatie is voor langere tijd zal je toch meer van dit situaties tegenkomen.

20. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Het is jou huis en jou/jullie feestje. Als je kindje nog geen band met haar heeft zou ik kiezen voor een verjaardag met een fijne sfeer en haar niet uitnodigen. Als je ex dan wel of niet komt zou ik aan hem overlaten.

Deel Deze Pagina