omdat we nu dus wel gaan kijken voor een ander huis we hebben geen haast we hebben niet meer als genoeg ruimte maar willen tzt toch iers ruimers. vriend kan op zijn loon 258.000 euro hypotheek krijgen met nhg. we kunnen dus max 225,00 230,000 hypotheek nemen en dan kunnen we een deel van de kk mee financieren. bij von in dat natuurlijk anders. maar hoeveel hypotheek zouden jullie nemen? ik twijfel namelijk heel erg. ik zit nu naar huizen van 210 220 te kijken. wie heeft z'n hypotheek en wat zijn de maand lasten?
Ik raad je aan om niet aan je max te gaan zitten omdat je dan verder weinig meer kunt. Ik zie dat je ook nog een kleintje, en straks 2 , hebt dus denk dat je nu wel in de goede prijsklasse aan het kijken bent!
Ligt er aan hoe hoog de rente is.. Dus als iemand een koophuis heeft van 250.. Kan hij een maandbedrag hebben van 600 euro. Maar als iemand een hogere rente heeft en een huis van 150 kan diegen ook een hypotheek hebben van 600 euro permaand
ik denk dat je beter kunt kijken hoeveel je kunt missen aan hypotheek en dan kun je laten uitrekenen bij de hypotheekverstrekkers hoeveel je dan kunt lenen. ligt ook heel erg aan het rentepercentage
Idd niet je max doen, anders kan je niks. Wij lossen ook niet het hele huis in 30 jaar af maar iets meer als de helft...je moet wel blijven leven en het mocht het zo zijn met minder kunnen doen.
Oja kan je wel je kk meefinancieren? Met de nieuwe hypotheekregels kan je max 112% van de wozwaarde etc doen toch? en huizen van 210 hebben al 231.000 euro hypotheek. Wij betalen 692 euro per maand voor een hypotheek van 165.000 euro tegen een rente van 4.1% per jaar.
(ruim) onder je max gaan zitten. Je hebt nu 1 kleine, met nog 1 onderweg. Ik denk dat je nu in een goede prijsklasse kijkt. Mijn vriend kon max 225 en we hebben een huis gekocht van 165. 800? per maand (zo ongeveer en excl gwl) En wij hebben soms al zoiets van dat het net te duur is. (maar wij zijn ook erge luxe gewend)
je moet niet alleen kijken naar het max bedrag maar veel meer naar wat mogelijk is bij de verschillende hypotheekverstrekkers. Kijk naaer de lasten en ga iom tafel met iemand waar je vertrouwen in hebt. Zelf hebben we er voor gekozen de hyp alleen met mijn loon te doen. Mocht er met 1 van ons wat gebeuren of met 1 van onze banen dan is het fin. altijd mogelijk om het op te brengen voor de ander. Maar kijk dus wat je kunt missen per maand en stel daar je hyp op af.. GEk gezegd.. een euro of 20 duizend merk je in de maand vaak niet heel erg veel van.. Misschien 100 euro. maar dat staat in geen verhouding tot het hyp bedrag.. (wij hebben indertijd 30 duizend voor verbouwing opgehoogd en bruto kwam dat geloof ik op 120 euro in de maand uit.. netto lager. Maar mijn man doet de fin. ik weet alleen nog dat het mij meeviel)
wij kunnen een woonlast dragen van 1000 euro per maand. we hebben ongeveer een 700 euro aan neven kosten (dan reken ik ook 200 euro voor g/l en 40 voor water) vriend heeft z'n 2700 netto. een deel van van de kk kun je mee financieren en een deel betalen we gelijk. zal ongeveer een 15000 zijn. de berekening is van 1 week geleden
dan zou ik een offerte vragen voor de hypotheek van een huis van 120.000 en een wat duurder huis.. Die indienen bij meerdere aanbieders en kijken wat jullie dragelijk vinden
en je wet zeker dat je dat overige kk bedrag in de hpotheek mag meenemen om er 30 jaar over te doen? Want de kk lasten moeten tegenwoordig apart worden meegefinancieerd en binnen 7 jaar worden terugbetaald. weet niet of dat overal zo is maar vraag dat nog maar even zeker na Dat die gast niet toevallig dat bedoelde
Op ons vorig huis hadden wij een hypotheek van 222.000 en hadden hypotheeklasten van 700 euro NETTO tegen een rente van ca 4,6 %. Dat hypotheekbedrag was destijds ongeveer de helft van wat we konden lenen, ik zou persoonlijk niet aan mijn tax zitten omdat wij daarnaast veel leuke dingen willen doen.
nee een deel kom mee gefinancierd worden en dan wel binnen een x aantal jaar aflossen maar dat word mee genomen in het maandbedrag en daaruit word het afgelos en daarna word het verder als extra aflossing in de hypotheek
ja, binnen 7 jaar. Tot en met 2010 kon je je kk gewoon in je hypotheekbedrag opnemen en daar net zo lang over doen als de looptijd van je hypotheek, nu moet je dat bedrag binnen een X periode aflossen met een max van 7 jaar waardoor je rentes hoger worden en je maandlast dus ook. Normaal hoefde je bijv 15.000 euro in 20 jaar te betalen, en nu in max 7 jaar, en dan gaan de kosten dus omhoog. Dus laat het GOED uitrekenen.
Ik snap het niet... Als wij NHG zouden willen, dan zou het hypotheekbedrag zo laag zijn, dat we dat echt makkelijk kunnen betalen. Dus lekker op je max zitten qua NHG zou ik zeggen. Bovendien was onze instelling toen we dit 3 jaar geleden kochten: we gaan in de toekomst meer verdienen. En dat klopt ruimschoots (en straks nog meer aangezien ik nu nog niet werk)
Gewoon zeggen wat je max per maand kwijt wilt zijn en dan laten berekenen hoeveel hypotheek dat zal zijn dat is het makkelijkste.
max aan hypotheek netto 1000 euro dat kunnen we makelijk dragen dus daar gaat het niet om. @devil je dat klopt maar daar hebben ze een of andere module voor. en omdat wij 15000 euro zelf betalen gelijk blijft er weinig over om mee te financieren. en bij von hebben we de kk niet dus we zijn er nog niet uit wat we gaan doen.
Wij hebben een hypotheek van 300.000, deze ongeveer 3 jaar geleden afgesloten. Op basis van het salaris van mijn partner, voor het geval dat als ik mijn baan zou verliezen we de kosten in ieder geval konden opbrengen. Maar gelukkig hebben we beide banen nog
Wij hebben een hypotheek van +/- 248000 En Netto 1000,- aan hypotheek lasten inclusief levensverzekering. En dan hebben wij zoveel mogelijk spaarhypotheek. Kan dus lager als je meer aflossingsvrij neemt. Dit is dan wel van 1,5 jaar geleden