Ben ik onredelijk?

Discussion in 'De lounge' started by moi1984, Sep 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Ik weet niet of je echt onredelijk bent.
    Gaat je vriend elk jaar alleen op skivakantie?
    Want als dat zo is, dan is het natuurlijk wel vreemd als je het ineens gaat "verbieden".

Ik ben ook van mening dat je elkaar redelijk los moet laten en niet claimen.
    Zo gaat mijn man zoals vandaag eerst zelf voetballen en aansluitend daaraan gaat hij naar een middagje NAC met vrienden.
    En dat soort dingen doet hij regelmatig, niets mis mee.
    Ik heb wat minder de behoefte aan dat soort dingen en maak wat kleinere uitstapjes.
    Maar vind 9 dagen op vakantie gaan toch weer iets teveel van het goede, ik vind die dagjes avondjes met vrienden op stap meer dan genoeg eigenlijk.

Maar zeker bespreken waar je tegen aan loopt en wat je er van vindt.
    Misschien kan hij de dingen die moeilijk worden voor jou oplossen, bijvoorbeeld zorgen dat de kinderen toch bij de opvang opgehaald worden etc.

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Sluit me hierbij aan!

3. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Euuhmm... Als ik heel eerlijk ben zou ik in eerste instantie wel iets hebben van..

WAAAAAT?!?! :$

Maar ik denk dat ik uiteindelijk het dan niet erg zou vinden. Ik ben ook zo vaak op vakantie geweest zonder hem. (we hadden nog geen kind weliswaar, maar toch) Zolang hij me plechtig beloofd dat hij voorzichtis is. Maargoed ik hoef me hier gelukkig nooit druk om te maken, hij haat wintersport en hij zal nooit op vakantie gaan zonder mij en charlize. Dus ja. ;)

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Als het betekend dat door zijn vriendenvakantie een gezin vakantie niet door kan gaan zou ik het ook niet leuk vinden! En dan vind ik je zeker niet onredelijk!

Als het beide had gekund ja dan had die wel mogen gaan.

En een week alleen met je kinderen, moet kunnen hoor! hier werkt mn vriend week op week af (okeey ik ben het dan wel gewend) maar het is te doen :)

5. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik vind je niet onredelijk, zeker niet als je bedenkt dat hij toch sowieso al 3 dagen weggaat met z'n werk! Die toevoeging vind ik wel belangrijk. Toch vind ik 9 dagen wel te lang om zonder je gezin weg te gaan. Een lang weekend of een midweek zou nog anders zijn, maar meer dan een week? Nee, echt niet dat dat zou gaan gebeuren hier.

Ik hoop dat je een compromis kunt sluiten. Dit zijn toch wel dingen die te belangrijk zijn om 1 van de 2 volledig zijn/haar zin te geven. Er moet best een middenweg te vinden zijn :)
    Succes!

6. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Mee eens. Ik heb het trouwens vorig jaar zelf ook gedaan, ging ik met mijn nichtjes een weekje skiën. Moet kunnen hoor.
    Maar als jij er erg onzeker over bent of je het allemaal wel red in je uppie, dan moet hij daar wel rekening mee houden vind ik.

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik vind 9 dagen ook wel lang hoor(ik vind dan 1 nacht al erg)
    maar opzich is die vakantie dan niet het ergst, maar wel dat door deze vakantie jullie niet meer samen weg kunnen dat zou ik het ergst vinden.

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik snap niet zo goed dat het uberhoubt in zijn hoofd op komt hij heeft kinderen en een vrouw. een weekendje zou ik me nog in kunnen verplaatsen. maar een dikke week? ik zou hem niet dwingen om thuis te blijven, maar begrijpen zou ik het zeker niet en waarderen ook niet erg. maarja ik vraag me wel vaker af waar de belangen van een man soms liggen.

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zou 9 dagen wel lang vinden in jouw situatie, omdat je met twee hele kleine kinderen zit. Dus ik kan me voorstellen dat je dit niet zo ziet zitten.

In mijn geval heb ik er maar eentje van 2,5 jaar, en daarmee zou ik het prima redden die 9 dagen. Als hij me dan ook nog belooft dat ik zelf ook een week weg kan met vriendinnen zou ik het niet zo erg vinden :D Ik zou er ook niet om staan te springen, maar onoverkomelijk vind ik zulke dingen niet.

Mijn vriend is vanaf morgen 5 dagen weg (wel voor werk, en hij moet daar keihard aan de slag, dus het is geen plezierreisje ;)) en we redden het wel hoor... vind het nog het zieligst voor mijn zoontje eigenlijk, die gaat zijn vader erg missen.

Ik krijg het wel een beetje benauwd van de reacties van sommigen hier: als hij wel zou gaan dan zou hij een heel groot probleem hebben, etc. etc. Je moet elkaar soms wel iets gunnen, denk ik dan... zeker als er voor jezelf ook een leuk uitje tegenover kan staan!

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou neem aan dat die belangen heus wel bij zn vrouw en kinderen liggen, maar wat zijn 9 dagen nou op de 365?

11. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mikki, ik was daar ook bang voor (het missen) aangezien vader en dochter 2 handen op 1 buik zijn. Papa was een maand weg, ze heeft de eerste en tweede dag nog gevraagd waar papa was en toen eigenlijk helemaal niet meer haha. Ze vond het zo wel best.

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    nou dat vind ik dus ook. Ik vind het wat overdreven om te zeggen dat hij zijn vrouw en kinderen niet belangrijk vindt, omdat hij 9 dagen weg is. Het één sluit het ander niet uit. En even tijd voor jezelf kan heel fijn, en zelfs broodnodig, zijn als je kleine kinderen (en dus een druk leven) hebt...

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Als je op vakantie gaat, betekend het niet per direct dat het belang van een man niet meer bij zijn gezin ligt.
    Is het nou zo'n ramp als iemand 9 dagen van de 365 in een jaar weggaat?
    En betekend het als je vader of moeder wordt je dan helemaal geen eigen dingen meer mag hebben?

14. moi1984

moi1984 Actief lid

May 13, 2008
    170
    0
    16
    Nee dit is de eerste keer sinds dat we kinderen hebben, daarvoor ging hij wel zo ongeveer elk jaar. Verder laat ik hem echt vriij hoor. Hij mag stappen als hij dat wil, met zijn vrienden afspreken etc, daar doe ik echt niet moeilijk over. Vind ook echt dat je elkaar daarin vrij moet laten, maar dit ligt toch weer iets anders

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik vind je niet onredelijk, maar eerlijk.. Je ziet het niet zitten. Zelf zou ik er geen moeite mee hebben. Maar in deze gaat het om jou!

16. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Ik vind je ook niet onredelijk.Het is jouw gevoel. Iedere persoon is anders en voor jou voelt het niet goed. Zou het dan bijvoorbeeld een idee zijn als hij alleen een lang weekend naar zijn vrienden zou gaan. Of wilt hij echt persee de hele week? Misschien elkaar een beetje tegemoet komen?

17. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens. Het zou bij mijn vriend niet eens in z'n hoofd opkomen. Hij moet er echt niet aan denken dat hij 9 dagen zonder Robyn is.
    Hij is 2,5 jaar terug een weekendje met vrienden weggeweest (deden ze elk jaar) en dat vond hij al niet leuk.
    Ik vind je dus echt niet onredelijk. Ik vind 9 dagen echt veel te lang. Kan hij niet een paar dagen mee gaan?

18. Happyness

Happyness Actief lid

Sep 10, 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet erg vinden, laat hem ook eens lekker weg met zn vrienden. Hoevel jaren komen er nog aan? Mag hij daarvan niet 1 weekje weg met vrienden?

Nee ik zou er totaal geen probleem van maken, en ik wil geeneens een week weg zonder kids, zal geen vakantie zijn voor mij dus ik pak die week voor een vakantie met zn 3tjes dan ik geniet zowiezo wel!

Als je een man vasthoud thuis en hem geen tijd voor zichzelf geeft terwijl hij duidelijk aangeeft, dit wel nodig te hebben. Vraag je om relatieproblemen lijkt mij. En als je behoefte hebt aan een vakantie zonder kids dan neem ik aan dat hij net zo bereid is om jou die te geven als andersom. Hier in ieder geval wel!

19. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Bij mij ligt het er altijd vooral aan hoe hij het brengt.
    Als het als hij me mededeelt dat hij gaat ben ik echt niet blij met hem, als hij het vraagt is het niet zo een probleem.
    Maar het ligt er ook wel een beetje aan of hij al heel veel zonder jullie doet en of je weet dat een tijdje weg hem veel goed doet etc. of dat het redelijk is.
    Kan hij niet iets korter gaan om jullie allebei een beetje tegemoet te komen.

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Denk niet dat ik ooit voor dit dilemma komt te staan maar ik zou niet bijvoorbaat nee zeggen. Ik zou ook niet staan te juichen maar als de financiën het toelaten en het niet ten koste van mijn vakantie gaat zal ik 'm wel laten gaan.
    Ligt er inderdaad ook wel aan hoe hij het brengt en hoe de relatie is zeg maar. Zoiets werkt wel twee kanten op, ik zou niet gelijk zelf een vakantie boeken hoor maar hij moet dan niet moeilijk doen als ik eens weg zou willen. En omdat ik weet dat mijn vriend dat mij ook gunt is het andersom ook makkelijker natuurlijk...

Rustig erover hebben en dan komen jullie er vast uit ;)

Share This Page