Afgelopen weekend had mn zoontje 2 dagen hoge koorts. 40 Graden. Verder niks aan m te merken. Gister geen koorts meer en ook niks te zien. Haal ik m vanochtend uit bed, zie ik vlekken in zn gezicht. (Zie bovenste 2 foto's) Met verschonen zag ik midden op zn billen ook rode vlekken. Nu net met verschonen is het Veel groter op zn billen en bovenbeen geworden. (Zie onderste 2 fotos) Ik had vanochtend al dokter gebeld, de assistente zei al zonder iets gezien te hebben, soms moet een virus via de huid eruit. Maar in zn gezicht is het al aardig weggetrokken, alleen bij zn billen wordt het groter. Wat denken jullie? Weer dokter bellen of afwachten?
Geen idee wat het kan zijn, maar ik zou toch gewoon even opnieuw bellen en zeggen dat je wilt langskomen. Ik ben hier nog nooit weggestuurd om de raarste vlekjes/bultjes etc te laten controleren met koorts. Liever een keer te veel dan te weinig.
Als ik zijn wangen zie denk ik aan de 5e ziekte. Ik zou voor alle zekerheid laten checken want als het de 5e ziekte is dan is het voor jou heel gevaarlijk omdat je zwanger bent. Voor de zekerheid bloed laten prikken bij jou of je genoeg antistoffen hebt voor de 5e ziekte.
De dokter denkt aan netelroos! Het is soms ook zo ineens weg en dan is het weer vuurrood. Heel apart.
Als het opkomt en dan weer verdwijnt, is het inderdaad netelroos. Hier onlangs ook gehad. Vaak heeft het te maken met een overgevoeligheid voor een bepaalde stof. Hier was dat vermoedelijk de antibiotica die ze net gekregen had.