Ik snap je wel. Je overziet het gewoon niet meer en nu kom je in de problemen. Opmerking van je vader is naar, hij had het ook normaal kunnen zeggen. Dat is gewoon een k*t opmerking en totaal onnodig. Over dit forum, ja, de opmerkingen zijn niet voor de poes. Ik vind dat hier dames zitten die soms echt keihard uit de hoek kunnen komen. Ws hebben zij zelf hun leven prima op orde. En als je eens geld van je ouders of schoonouders toegestopt krijgt is het allemaal een stuk makkelijker te sparen en zulke dingen te bekostigen. Een auto krijgen, of ene keuken of whatever scheelt natuurlijk aanschafkosten die je dan fijn kunt sparen. Waar ik hetw el mee eens ben is het feit dat je ouders dat geld terug horen te krijgen, zsm. Ze hebben het onder die voorwaarde aan je geleend en ze hebben recht op hun vakantie, het is immers hun geld. Succs verder me de verbouwing en hopelijk verloopt het verder naar wens.
Gelukkig is het "maar" 8000 euro. Is een heel ander bedrag natuurlijk! Zet alles voor mij ook in een ander perspectief.
Antwoord op openingstopic: In dat pakket kom je als je je afhankelijk maakt van mensen waarvan je leent, met name familie/vrienden. Je hebt gewoon niets te willen, want je kunt al blij zijn dat ze het je willen lenen. Dus of snel terugbetalen of gewoon bij een bank lenen. Rentes zijn laag momenteel, dus je kunt het snel terugbetalen. Ik zit ook in een erg grote verbouwing en we doen bepaalde dingen inderdaad nu gewoon goedkoper. Ik ga echt niet meer lenen dan wat we aan overwaarde hadden. Je kunt ook VEEL geld besparen als je veel tijd stopt in het zoeken naar waar je dingen het goedkoopst kunt krijgen en evt andere opties die net zo goed zijn maar goedkoper. Strak je budget in de gaten houden