ben ik onredelijk

Discussie in 'De lounge' gestart door mirna1984, 17 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Als je veder leest staat er ook dat oma het graag wilt lenen ;)

Maar alsnog ik vind dat ze ondankbaar over komt. Vooral de manier waarop ze iets vermeld. Ik denk dus ook dat ze het niet zo bedoelt maar zo komt ze wel over. En dat valt bij sommige verkeerd, de manier waarop ze iets verwoord.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind je ondanks dat je deze liefdadigheid in je omgeving bent gewend zeer ondankbaar overkomen.
    Mijn schoonouders zitten ook flink in de slappe was en doneren ieder jaar een klein bedragje met niet meer dan 2 nullen en ik vind dat helemaal prima.
    Zij gaan ook vaak weekendjes weg en boeken luxe vakanties en ik gun het ze van harte.
    Mijn schoonvader heeft altijd hard gewerkt voor zijn eigen bedrijf en daar plukken ze nu de vruchten van.
    Ik zou me kapot schamen om bij hun aan te kloppen voor een donatie.
    Mijn eigen moeder zit er ook redelijk warmpjes bij maar bij haar hoef ik ook geen donaties te verwachten en ik vind het goed.
    Wij kunnen prima voor ons zelf zorgen en ons zelf bedruipen en daar hoeven we echt niet onze hand voor op te houden bij familie.
    Ik zou ook nooit een lening doen bij een familielid.
    Komt alleen maar narigheid van.
    Misschien had je je toch iets beter moeten laten voorlichten toen je een huis kocht wat je uiteindelijk geeneens zelf kan bekostigen.

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik denk dat je je verwachtingen over het geld moet aanpassen. Je mag het best fijn vinden als je ouders je helpen, maar het is aan hun wat ze willen doen en dat moet je gewoon accepteren. Wat betreft de zakelijke toon van communiceren, hier zou ik me ook rot bij voelen. Ik zou hier gewoon eens samen goed over praten.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik vind het heel erg onredelijk. Jou ouders lenen jou in goed vertrouwen dat geld. En daar Is een datum aan gegeven dan moet je ook je afspraak nakomen. Linksom of rechtsom. Desnoods sluit je een lening af maar dat geld moet terug naar hun. Hun kiezen er niet voor hun vakantie op te geven.

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    het spijt me verschrikkelijk, maar wijlen mijn schoonouders waren meer dan bemiddeld. Mijn ouders hebben ook wel wat te "verkwisten" zeg maar, maar van mijn leven niet dat ik mij zo verwend zou opstellen. dat het bij een ander gebruikelijk is, betekent niet dat het dan bij jou ook maar zo moet zijn. Ik heb geleerd dat je dus je eigen boontjes dopt, en dat lijkt me ook meer dan normaal. en dat haar vader zich daar zakelijk over opstelt vind ik ook echt wel normaal.

Ik kan mij prima voorstellen om € 3000 uit te geven voor een verbouwing hoor, meer ook nog wel maar ik sta denk toch echt anders in het leven. Teleurgesteld zijn dat je niet NOG MEER geld krijgt? Serieus? Nee, dat vind ik ronduit verwend.

6. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0

Helemaal mee eens!

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    #67 ER14, 17 feb 2016
    Laatst bewerkt: 17 feb 2016

Schaamteloos vind ik het dat je online zet wat je oma op de bank heeft..

Daarnaast, jij wil iets van je ouders. Je beschrijft je ouders als het type harde werkers en matige spaarders. Ze zijn in de positie om jou geld te lenen door eerdere verstandige beslissingen die ze hebben gemaakt. Als jij iets van hen wil, mogen ze daar best voorwaarden aan stellen.
    Aan jou om de lening + voorwaarden al dan niet te accepteren.

Ik wil van je aannemen dat je het allemaal niet zo bedoelt, maar zoals je over je ouders schrijft en hoe ze volgens jou hun geld moeten besteden.. Schaamteloos..

Ze zouden dit eens moeten lezen..

8. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Dat het in je vriendenkring gebruikelijk is dat je bakken met geld kan lenen en bij jou familie niet? Je klinkt als een kleuter! Kijk eens wat je al hebt geleend bij ze?

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Je maakt een paar grote denkfouten. Blijkbaar hebben je ouders dat geld niet op de plank liggen. Ten tweede ... hun geld, hun keuzes. Al gaan ze 100 keer per jaar op vakantie, dat is dan hun recht.

Zou wat zijn zeg, als mijn dochter later verwacht dat ik mijn geld aan haar spendeer en teleurgesteld is omdat wij ons geld ff anders uitgeven (lees: niet aan haar) dan zij zich had voorgesteld laat staaaan dat ze verwacht dat wij sparen om haar uit de sores te helpen.

even volwassen worden hier ... tegenvallers horen bij het leven, en dat zet je dus de tering naar de nering

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

En als je weer verder leest kom je deze zin tegen.

Mijn ouders willen niet dat ik haar nog meer vraag dus lenen mij het geld liever zelf.

11. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Puur en alleen antwoord op je vraag: Ja ik vind je onredelijk.

12. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Blijkbaar is die zakelijke toon nodig want je hebt beloofd het voor die tijd terug te betalen maar krabbelt nu al terug. als je iets afspreekt moet je het nakomen dan kijk je maar hoe je het geld bij elkaar krijgt. Desnoods neem je een doorlopend krediet.

13. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik snap je opzich wel maar je ouders ook wel. Als het om geld gaat en zeker om leningen met familie en vrienden moet je altijd zakelijk zijn, komt anders alleen maar ellende en verdriet van mijn inziens.

14. mirna1984

mirna1984 Lid

10 jan 2013
    77
    0
    6
    NULL
    NULL

hier heeft mijn moeder mee ingestemd. Die lening van mij bij mijn oma is een fractie van het bedrag wat ze erft.

15. mirna1984

mirna1984 Lid

10 jan 2013
    77
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja dat blijkt nu al, ik baal ook ontzettend dat we in deze situatie terecht gekomen zijn door een grote inschattingsfout van mij

16. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Oei de reacties zijn niet allemaal heel aardig..

Maar ik ben het er ook wel mee eens. Dat je ouders of oma er het geld voor hebben wil niet zeggen dat ze het ook moeten uitlenen.

Ik las trouwens ergens een reactie over renteloos lenen maar volgens mij mag dat niet. Je moet zowel je ouders als oma wel rente betalen.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Onredelijk, ja.

Draagt je schoonfamilie ook nog wat bij trouwens?

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Haha van wie moet dat?

19. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ts, ik zeg het niet snel (nooit, eigenlijk) maar laat hier maar een slotje op gooien. Dit word helemaal niks :). Ik vind je niet ondankbaar, de helft leest niet eens fatsoenlijk.

Oh en elmo, ga je mond wassen. Er is je al zovaak op je valkuil gewezen dat je maar de helft leest, zelf een interpretatie maakt en dan vervolgens ontzettend lullig bent. Nu doe je het opnieuw. Leer er eens van :).

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik vind je heel onredelijk, ondankbaar en verwend overkomen.

Deel Deze Pagina