eisprong afgelopen zondag, nu ineens bloed!!?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Djoels, 13 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    Afgelopen zondag mijn eisprong gehad. Heb dit ook getest met Ovulatie testen. Vond het heel handig en heel goed zichtbaar. Heb van vorige week dinsdag tot en met afgelopen maandag getest. Zag het echt opbouwen en op zondag de vetste streep en maandag weer lichter. Nu is het woensdag en ik heb opeens bloedverlies. Vanmiddag een klein beetje en zojuist ging ik naar het toilet en was het flink veel meer.

Volgens mij is zondag mijn eisprong geweest, dan kan het nog lang niet innestelen of zoiets.. Heeft iemand van jullie dit ook wel eens meegemaakt, ik weet even niet wat voor soort bloed dit dan is en heb jullie hulp nodig. Google is mijn vriend even niet...

;)

Afijn, ik maak me geen zorgen en ben niet in paniek, wil gewoon weten wat er gebeurt in dat lijf van me!

Hoor heel graag van jullie!!

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Geen idee meid. Het is een raar iets, het vrouwelijk lichaam. Ik had vorige week zondag op dag 15 een eisprong (ovulatietesten, rekbaar slijm en ei-pijn) en nu heb ik sinds afgelopen zondag (dag 22) bruinverlies, het wordt steeds donkerder maar het is geen helder bloed en het is ook maar heel weinig (een kwart inlegkruisje per dag), maar wel iedere dag ietsje meer. Heb ook ongikrampen. Een menstruatie is te vroeg eigenlijk, maar het ziet er wel naar uit dat die eraan zit te komen :(
    Raar hoor!
    Ik vind jouw verhaal ook al zo vreemd. Een innesteling zou wel heel erg vroeg zijn. Misschien een ovulatiebloeding ofzo?

3. Snoopy1978

13 mei 2009
    29
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ongeveer hetzelfde. Vorige week zondag of maandag mijn eisprong gehad en nu sinds afgelopen zaterdag een heel klein beetje bruin verlies. Zaterdag was er ook helderrood bloed bij en daarna is het overgegaan in een klein beetje bruin. Ook ongeveer een kwart inlegkruisje per dag. Dit was 10 dagen voor mijn NOD. Heb het hele internet al afgestruind en kom niet verder. Het kan van alles betekenen. Normaal heb ik dit niet. Zou ik dan misschien eindelijk zwanger zijn als het een innestelingsbloeding is?

Vreselijk die onzekerheid. Ben nu maar lid geworden van dit forum om het een beetje van mij af te kunnen schrijven. Verder hebben we aan niemand verteld dat we bezig zijn met zwanger worden.

Ik hoop voor jou dat het een innestelingsbloeding is!

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Snoopy1978 blijft het bij jou wel lichtbruin? Bij mij wordt het namelijk steeds donkerder en ook wel ietsje meer. Het is nog steeds heel weinig, maar zondag begon het met bijna niks. Nu heb ik het ook met het afvegen. Zo lastig die onzekerheid. Echt frustrerend!
    Het klinkt bij jou als een innestelingsbloeding, ik duim voor je! Ik denk voor mezelf dat ik gewoon veel te vroeg ongesteld ga worden en dat mijn cyclus van slag is.
    Hoe lang ben je al bezig?

5. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    hi meiden, fijn jullie reacties, kunnen we tenminste met z'n allen in het duister tasten.
    Het vrouwelijk lichaam is me inderdaad iets...

Had net met afvegen niets, maar toch weer iets opgevangen afgelopen paar uur (ik was elders gaan eten). Het is best een beetje donkerrood volgens mij.. geen idee, maar vreemd is het wel. Ik geloof niet in een innesteling nu al, stel je voor dat ik me vergis en mijn eisprong b.v. zaterdag was ipv zondag (ik heb natuurlijk getest met die ovulatietesten, en de eisprong gevonden) dan nog ben ik pas 4/5 dagen na de eisprong, dan nestelt het zich echt nog niet.

Ik kon het ook niet vinden met Google, vandaar mijn vraag hier. Maar ik ben dus niet de enige. Ach het zal allemaal er wel bij horen. Maar nu ik 'bezig' ben met zwanger worden, zijn alle dingen opeens iets om over na te denken.

Toen ik mijn spiraaltje nog had, menstrueerde ik nog steeds en had ik ook een cyclus van 28 dagen, waarvan zo'n 4 dagen menstruatie. Daarnaast had ik ook na 2 weken ongeveer een kleine bloeding. Ooit voor bij de HA geweest en die zei dat het iets kon zijn nav de Mirena. Nu heb ik het dus weer, maar geen mirena meer, daarom vond ik het even vreemd omdat ik het vorige maand niet had (toen was het de 1e ronde, nu de 2e ronde).

Zo gek wat je lichaam doet, nog gekker hoe je over dingen kan en blijft nadenken...

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik heb het nu ook. Op 4 en 5 mei me ei gehad en gisteren bij het afvegen helderrood/roze gehad vandaag nog een beetje s,morgens maar de rest van de dag niet. Ik ben wel misselijk,moe en me borsten beginnen pijn te doen. Ik had een cyclus van 40 dagen en als ik nu ongi zou worden zou het betekenen dat me cyclus 2 weken korter is. Ik hoop dat ik zwanger ben

7. Snoopy1978

13 mei 2009
    29
    0
    0
    @ Saskia, het is bij mij steeds ongeveer hetzelfde geweest. Vanochtend zat er ook een heel klein beetje rood bloed bij, echt net niks. Ben nu ongeveer een half jaar bezig en al die tijd was ik er niet zo mee bezig tot afgelopen zaterdag. Sindsdien zit ik weer iedere dag op het forum te kijken en barst van de onzekerheid.
    Heb vandaag ook echt zo'n drukkend gevoel in mijn buik en steken in mijn buik. Zal waarschijnlijk wel ongesteld worden maar normaal merk ik daar nooit zoveel van.

@Djoels, heerlijk om met anderen te kunnen delen wat er allemaal gebeurd in je lichaam, het blijft echter toch onzeker.

@Ninja, hoop voor jou dat het een innestelingsbloeding is. Ik zag dat je ook nog 10 dagen moet wachten tot je kan testen. Dat moest ik ook en wat duurt die tijd lang zeg.

8. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    het is ook allemaal spannend. Ik heb vannacht en vanmorgen helemaal geen bloed meer gezien, dus alleen gisteren. Zo gek.

Grappig dat ik altijd riep vroegâh (toen ik kinderen nog stom vond en zo) dat ik nooit 'op de klok zou willen vrijen' met andere woorden, gewoon vrijen als we vrijen en niet bewust kijken naar mijn vruchtbare periode..

Nu moet ik zeggen dat mijn vriend en ik elkaar niet altijd zien omdat we niet samenwonen. Op het moment dat hij normaal naar mij toekomt vliegen de vonken er sowieso van af, maar ik ben echt gaan kijken of dat ook een vruchtbare periode is. Stel je voor dat mijn vruchtbare periode dinsdag - woensdag - donderdag is en hij komt vrijdag en gaat zaterdag weer weg, dan duurt het wel héél erg lang. Tel daarbij op dat ik ook al inmiddels 35 jaar ben en niet meer de jongste op dit vlak, vind ik het fijn om er rekening mee te houden.

Maar Djeez, ik doe dus wel wat ik van tevoren nooit had gedacht dat ik zou doen....
    :-D

Erg leuk, zo'n spiegel voorhouden ;)

9. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    Snoopy, ik hoop dat het allemaal positief uitpakt voor je! Dat het bij mij een innesteling is, vermoed ik niet.. maar we zullen zien. Nog 5 dagen en dan mag je testen.

Saskia, moet steeds kijken naar je onderschrift over je vakantie, dat vind ik echt hilarisch!
    Wel heerlijk dat je op vakantie gaat en hopelijk kan je dit een beetje loslaten en mocht het deze maand helaas niet zo zijn dat het niet je vakantie beïnvloedt...

Ninja, jemig 40 dagen is inderdaad een lange cyclus zeg. Ik hoop ook voor je dat het gelukt is. Nog 10 dagen wachten voor je kunt testen, hey wacht, ik ook. We kijken dus uit naar dezelfde dag! ;)

Afijn, ik merk wel dat ik héél graag een kindje wil , maar ik ben natuurlijk pas 2 maanden gestopt. Ik heb geen stress en ben ook niet nerveus en ben toch wel 'laconiek' ook al lees ik veel en zoek ik veel info op. Ik ben sowieso een forum dier, dus vind dit forum erg prettig.

Overigens heb ik echt helemaal geen vruchtbaar slijm gehad, nog steeds niet. Genoeg afscheiding dat wel, maar niets rekbaar en draden van tien centimeter..

10. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Volgens mij zit daar je denkfout. De LH piek die je meet bij ovulatietesten is voorafgaand aan de eisprong. Na de piek volgt binnen 24-48 uur (gemiddeld) de eisprong. Dus als je dat doorrekend, zou je dinsdag een eisprong gehad kunnen hebben. En dan zou het daardoor kunnen komen.

11. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    Maar Canna, ik had zaterdag ook al een positieve test!?
    Zondag was deze ook positief?
    en maandag weer veel minder..

Ojee, zou ik dus die fout hebben gemaakt?

Ik dacht zaterdag toen ik positief testte, dat dus binnen 36 uur de eisprong plaatsvond, dus max tot zondagnacht...

12. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Nogmaals, het gaat om een LH piek, geen absolute waarde. De test reageert op de aanwezigheid van LH. Bij het gebruik van het woord piek mag je ervan uitgaan dat er ergens een 'hoogste waarde' is en die zal dan ergens tussen begin en eind van 'positief' liggen.

Wij hadden maandag 4 mei licht positief, dinsdag 's ochtends en 's avonds donkerder positief, woensdag iets lichter, donderdag weer wit. Conclusie van ons was: LH piek ergens op dinsdag, eisprong woensdag/donderdag.

13. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    nou dank je voor deze informatie, ik had het dus zelf echt helemaal verkeerd berekend :D
    gaat lekker zo ;)

Heb dus echt die testen helemaal verkeerd bekeken / berekend..

dan heb ik dus niet mijn eisprong 14 dagen voor de menstruatie, gezien mijn cyclus zeer regelmatig is en ik naar verwachting 24 mei op een zondag mijn menstruatie weer krijg..

gek dat mensenlichaam :D

Deel Deze Pagina