Hallo dames, Ons zoontje van 10 maanden nu alweer is eigenlijk de hele dag aan het mopperen en of huilen. Hij kan wel spelen, 10 minuten ongeveer en dan is hij het zat en gaat hij jengelen en zeuren of huilen. Ik weet gewoon niet meer wat ik met hem aan moet, ik ben het ondertussen spuugzat! Begrijp me niet verkeerd, ik hou heel veel van mijn zoontje alleen ik ben 24/7 mama en het is elke dag het zelfde liedje. Ik moet elke dag maar weer bedenken wat we nu weer gaan doen zodat hij niet de hele dag loopt te zeuren.. Snachts is hij ook weer aan het spoken hij kan zomaar van 12 tot 3 uur in de nacht wakker zijn aan het spelen of huilen in zijn bedje. Terwijl hij overdag niet meer als 1 x wilt slapen. Even voor de duidelijkheid, zijn tandjes komen wel door maar daar zal hij toch niet de hele dag last van hebben? Ik bedoel het ene moment kan hij lekker spelen en het andere moment is zijn humeur omgeslagen!??!?!? Wie heeft er tips? Of zie ik misschien iets niet wat er met hem aan de hand is?
Ik herken dit heel erg van mijn zoontje toen die bijna 11 maanden was...zeeeer bermoeiende fase. En met tandjes krijgen en verlatingsangst is het hier soms nog steeds heel pittig. Probeerde wel steeds dingen te bedenken om hem af te leiden..maar het is vooral een hele lange adem hebben.
Hey bedankt voor je reactie. Ik zie dat hij nu al bijna een jaar en een maand is, is het nu minder of niet?
Ik begin ook vaak te twijfelen of er niks met hem is, ik zie vaak baby's die geen kick geven of op facebook alleen maar leuke berichten net zulke oude baby's als mijn zoontje... Pff ik ben gewoon blij dat hij nu in bed ligt en gelijk is gaan slapen...
Hier ook 10mnd ze is altijd lastig geweest maar ze slaapt ook 12.30-13.30 en 20.00-09.00 met vaak wakker etc. Ik ben ook thuis met haar. Ik heb gewoon diverse dingetjes die we doen samen: spepel met emmer en vormen in/uit; baby tv, stofzuigen samen, even kleertjes vouwen samen; boek lezen, torentje maken, pippenwagentje rijden, in poppenwagentje zitten rijden, loopfiets, hobbelpaard etc. Kaartjes kijken met woorden/beeld benoemen etc. Tekenen. Ik moet echt 1x in middag uit buiten anders ze wordt vervelend. Ik probeer haar overal bij betrekken in wat ik doe. Spelen alleen vind ik belaagrijk daarom zeg ik nu ga je even aleen spelen en zit ik zonder aandacht te geven gewoon naast. Of het minder wordt denk ik niet ze was altijd zo namelijk Sprongetjes tandjes merken we hier niets van
Dankjewel voor je reactie. Ik moet misschien ook meer bij hem gaan zitten en met hem spelen maar hij is ook zo snel afgeleid door andere dingen of dan ga ik bij hem zitten en smeert hij hem gauw haha! Ik ga er ook zoiezo 1x per dag met hem uit de hond uitlaten en soms 2x! Is ze dan van 8 uur tot half 1 wakker? Dat red die van mij niet hoor, die is na een uurtje alweer moe en wilt dan zeker niet slapen
Nee joh ben je gek...en wie zegt dat die berichten op fb zo leuk zijn als dat er gezegd wordt Het is een volkomen normale fase in de ontwikkeling...vanaf een maamd of 10 beginnen ze te beseffen dat ze in sommige dingen een eigen mening hebben en het is de fase van verlatingsangst plus dingen willen die ze eigenlijk nog niet kunnen.
Ik heb ook een jongen van 10 maanden die helemaal niet alleen wil zijn. Dat alleen spelen heb ik voorlopig uit mijn hoofd gezet. Maar wat ik aan hem merk is dat erg driftig is en snel gefrustreerd de laatste dagen. Zo'n fase hebben we al gehad, dus ik weet / hoop dat her weer over gaat. Ik stel dus mijn verwachtingen gewoon bij en probeer geduldig met hem te zijn. Er ziijn ook momenten dat niks goed is, dan laat ik hem eventjes. Soms moet ie dan even huilen, ik blijf naast hem maar doe verder niks ( niet proberen af te leiden of te troosten), en dan is het opeens weer goed. Oh, ja, hij heeft last van zijn tandjes, dus hou ik er rekening mee. Sterkte! Gaat wel over.
Maar wat doet hij dat? Ik snap niet zo goed je zegt je speelt met hem maar hij gaat weg? Mijn dochter is wakker idd 09.00-12.30 en 13.30-20.00 Ze is niet moe soms slaapt ze nog 15-20min om 17.00. Mijn dochter zit nooit op een plek ze klimt bank op bank af, gaat kussens afgooien van bank, gaat loopwagentje door hele huis meeslepen, doet hele mand met knuffels voor hond uit dan weer in. Gaat met bal achter hond. Zit hier zit daar.. Meestaal wil ze met mij dus als ik ga even kast van haar opeuimen gaat ze mee. Daar heeft ze ook plankje en mand met boeken en knuffels. In woonkamer heeft ze veel speelgoed: educatieve wand, mand met grote knuffels, poppenwagen, 3 manden ingedeeld: boeken/blokken/klein speelgoed. Zo pakt ze vanzelf alles wat ze maar wil. Als ik kook soms hangt ze op mij huilen maar ik negeer of leid af met lade vol bakjes. Ik stop ook dan droge bonen in bakjes zodat ze geluid kan ontdekken. Rookworst verpakkingen zijn ook in trek ) Verder heb ik nog hele dag door muziek op achtergrond verschillend voor babys: drukken en klassiek veel zo kan ze rust ook in vinden. Als ik met hond moet plasje laat ik haar gewoon vastgebonden in wipstoel 5min. We spelen ook vaak kiekeboe ik ga en verstop mij ergens ze zoekt mij dan. Ook heeft ze mand vil oude kranten die we bewaren dan weggoien ze kan daarmee ook spelen. Ik heb het zo beetje dat overaal waar ik heen moet heeft ze wat te doen. Enige is wc ik ga nooit zonder toezicht want ze krijst als deur dicht is ze wil per se aan mijn broek hangen en kijken hoe ik dat doe ) Wat ik je ook kan adviseren is blijf vooral positief. Hij voelt het ook als je doorheen zit of klaar met hem bent. Zo raakt hij nog meer gefrustreerd. Als het even moelijk is zoek zelf afleiding in iets wat jullie beide leuk vinden of het spelen is of koken dat hij helpt of opruimen of aankleden. Kan alles maar blijf zelf gewoon lachend en positief. Dat werkt echt want kinderen pakken jou humeur en lezen van je gezicht af heel goed. Ik merk hier dat ze zelf merk dat ze te ver is met aandacht vragen: ze gaat dan echt op mijn hoofd klimmen en erop zitten bijna dan geeft ze gewoon kusjes echt zo lief!!! Dan zeg ik 1000 keer hoe ik van haar hou want van dat smelt ik en vergeet alles! We knuffelen dan en kittelen .. Is alsof ze weet dat mama dat kan gebruiken want normaal krijg je geen kusjes of knuffels van haar als ze niet wil
Oja weet niet of je zoon boekjes en plaatjes wat vind? Dan kan je zelf samenstellen en uitprinten a4 met bal, pop, auto, mok of iets anders wat hij kent en zo spelen met waar is dat? Etc. Ook in echt kan dat met 2-3 voorwerpen en zeggen: geef mij dat en dat. Sommige kinderen vinden dat juist leuk. Verder wat ik ook doe is dat ik verstop iets eerst haar laten voelen benoemen etv dan verstoppen. Ze zoekt het dan. Moet niet moelijk doen uiteraad. Je kan ook kleine bal of speelgoed in zijn kleding stoppen in broekzak bijv zodat hij zoekt. Heeft hij niet te bsby speelgoed?? Dat moet altijd up to leeftijd zijn anders vervelen kinderen zich. nu is juist speelgoed die geluid maakt en emmer waarin dingen kunnen in en uit het leukste. Ik heb vormenstoof fischer price emmer. Ze legt alles in dan gooit het over haar hoofd alsof het regent dan lacht met zichzelf dan verzament het weer in. Zo kan ze wel bezig zijn zo ontdekken ze dingen. Bakjes met knoppen erin die geluid maken ook goede. Auto die hij kan rijden op vloer Iets wat hij open en dicht kan doen Loopwagentje Bak waar hij speelgoed in en uit kan doen Tennisbal (hier vooral pret met hond het geven) Pff even door mijn inspiratie hihi meestaal bedenk ik ter plekke