@TO Ik vind het wel raar om al van alles te kopen terwijl je nog niet zwanger bent. Maar goed, ik ben denk ik een stuk ouder dan jij (als '93 je geboortejaar is), en sta wat meer met beide benen op de grond
93 is niet mijn geboortejaar hoor. Maar vind het gewoon leuk om al het een en ander te kopen, dat lijkt het wachten wat minder lang te maken op de een of andere manier. Ik vroeg me vooral af of er meerdere mensen zijn die dit doen/deden en als je het niet doet/deed hoe je er dan over denkt en waarom precies. Het verschilt ook per persoon in hoeverre je er mee bezig bent denk ik. En wees niet bang, ik sta met beide benen op de grond
Ik vind het niet raar, maar zou het zelf nóóit doen. Voornamelijk omdat ik een ras-pessimist ben en er nooit vanuit zou durven gaan dat het wel zou lukken. En dat was in ons geval maar goed, want anders was ik vast erg verdrietig geworden van al die spulletjes die ik al die jaren maar niet had kunnen gebruiken . Maar iedereen is hier anders in en er zijn ook genoeg meiden bij wie het niet lukt, die ook al wat spulletjes hebben en dat niet zo heel erg vinden. Dus leven en laten leven .
Ik vind het ook niet raar. Maar durfde het zelf écht niet te doen! Zelfs geen speen of zo. Wat als het niet lukt? Ik was daar bang voor. Hier duurde het 9 maanden eer het raak was. En dan was dat echt niet leuk elke maand die teleurstelling van een negatieve test of alwéér bloed. Daarna kocht ik wel vrij snel alles, na de positieve test. In ieder geval, na een aantal weken. En had zelfs met 14 weken de kinderkamer al in huis.
ik vind het niet per se raar.. maar ik zou het zelf niet doen! ik kocht pas na de 20 weken echo echt spullen voor mn zoontje, eerder durfte ik het niet. (waarschijnlijk omdat ik de zwangerschap ervoor een miskraam heb gehad)
Ik zou het zelf niet doen maar als jij dat graag wil....prima toch? Vind wel dat je als erg veel hebt aangeschaft. En hou er rekening mee dat je misschien pas over 2 jaar zwanger bent en je ander soort spulletjes wilt dan je al hebt.
Ik deed het destijds ook.Maar alleen kleertjes. Ik wou ook nog graag wat te kopen hebben als ik eenmaal zwanger was. Maar niks mis met voorpret,heerlijk vond ik het! Gaf mij ook een soort van rust ofzo...ik wou al veel eerder dan mijn man voor een kindje gaan.
Ik vind het wel een beetje "raar" ik ben altijd bang geweest dat je daarmee de goden verzoekt.maar dat is echt persoonlijk. Nu veranderd mijn smaak nog wel eens dus dingen die ik 3 jaar geleden zou hebben gekocht zou ik nu misschien niet meer leuk vinden. en tijdens een zwangerschap shoppen lijkt me veel leuker dan ervoor.
Dat bijgeloof daar ben ik niet zo van, als je geen kinderen kunt krijgen is dat natuurljk op z'n zachts gezegd ontzettend rot maar dat heeft echt niks te maken met of jij wel of geen spullen hebt gekocht voor je kindje. Maar goed, er zijn vast mensen die daar anders over denken haha, en dat mag!
Is toch juist leuk als jij je daar fijn bij voelt. Geniet er ervan zou ik zeggen. Ik voelde er niks bij om al van alles te kopen maar er zijn zat vrouwen die hiervan genieten. We hoeven zulke vrouwen niet uit te maken voor 'raar' of 'niet met beide benen op de grond staande ' individuen. Stap eens uit je eigen narcistische wereldje zou ik zeggen...
Je mag het natuurlijk zelf weten, maar als ik kijk hoe het bij ons gaat.. Wij proberen al dik 3,5 jaar om zwanger te worden. In die tijd kan je smaak misschien ook veranderen..bovendien zou ik het wel heel confronterend vinden al die spullen al in huis te hebben. Wat doe je straks als je zwanger bent, dan heb je alles al? Of vind je dat juist fijn? Ieder mag het gelukkig voor zichzelf bepalen, maar voor mij zijn een paar mini dingetjes echt genoeg. De rest als het uiteindelijk lukken wil...succes in ieder geval😄
Ik heb het nooit gedaan en vind het een beetje apart om het van te voren al te kopen. Je bent nog niet zwanger, je hebt nog geen kindje en wie weet lukt het wel niet om überhaupt zwanger te worden. Maar als jij dit leuk vind om dit te doen ga ik je echt niet tegen houden hoor!
Maar dat hou je toch wel, ook als je zwanger bent. Het gaat geregelt mis, dat zou dan ook inhouden dat je niks kan kopen tot je het levend vasthoud..
Precies Chaii. ieder zn eigen mening natuurlijk. Ik heb wel al wat spulletjes (ook wat gekregen van mn zus) Zelf heb ik een newborn speentje gekocht, dit vond ik geweldig haha! Zeker nu vl en ik gaan beginnen moet ik me soms inhouden om al dingetjes te kopen. Vind het ook heel rot voor sommige mama's hier dat het heel lang duurt of dat het überhaupt helemaal niet mag lukken. Maar ik kies er zelf voor om er positief voor te gaan en niet na te denken van ''wat als'' ''dadelijk gaat het mis'' ''misschien lukt het helemaal niet'' etc..... Ik hoop dat mijn lichaam naar, weet niet of dit het juiste woord is ''behoren'' werkt. Niet dat ik dit rot bedoel hoor en als dit lullig overkomt naar sommige mama's dan mijn oprechte exuses Negatief er in staan werkt denk ik ook averechts. Ik laat het in ieder geval op me afkomen en hoop op het beste
Ik durfde het zelf niet, ben soms echt zo onwijs bijgelovig! Maar ging wel vaak even kijken op de kinderafdeling, die kleertjes zijn zo onwijs schattig! Zelfs nu ik zwanger ben vind ik dat ik me aardig in kan houden, heb eigenlijk heel weinig gekocht terwijl shoppen wel één van mijn grootste hobby's is . Maar snap het helemaal hoor, iedereen moet lekker doen waar hij of zij zich goed bij voelt toch! En het scheelt straks alleen maar weer ergernissen bij het shoppen als je niks kan vinden bv
Ik vind het niet raar hoor (tenzij je echt 'grote' spullen kocht zoals kamertje, kinderwagen, box, wipper enz). Heb het zelf nooit gedaan. Wij gaan van de zomer voor kindje nr 3 maar koop nog niets voor die tijd. Sowieso pas na de 1e echo. Maar meestal pas na de geslachtsbepaling.
Ik heb het ook gedaan. Helaas duurde het 3,5 jaar voordat de eerste kwam en is me smaak toen enorm veranderd. Onze kindjes hebben niks aangehad van wat we toen hebben gekocht. Nu koop ik pas wat na de geslachtsbepaling. Heb alleen een echolijstje en zwangerschapsdagboek(durf ik nog niet in te schrijven tot de eerste echo)