Volgende keer - weer kraamzorg?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door cimbomlu, 16 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

tevreden geweest over de kraamzorg?

  1. ja

  2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik heb nu ook ervaring met kraamzorg. Ze deed klusjes waar ik moeite mee had (heb een keizersnee gehad), zoals de was, strijken en de toilet en douche. Maar meer ook niet. Voor mij was ze er gewoon veel te veel uren. Ze kletste ook veel.
    Ik ben nu echt aan het twijfelen of ik een eventuele volgende keer wel een beroep zal doen op de kraamzorg (nee, dat is nu nog niet aan de orde hoor!). Maar in ieder geval minder uren op een dag.
    Wat was jullie ervaring? Heb ik gewoon pech gehad, of zijn er meerderen die mijn ervaring delen?
     
  2. Jotim30

    Jotim30 Fanatiek lid

    Had na mijn vorige zwangerschap ook geen prettige kraamhulp. Niet zoals je altijd hoort enzo.
    Ze verzorgde de baby en mij maakte wel wat schoon maar bleef het bij.

    Nu ga ik de kraamhulp gewoon weer een nieuwe kans geven.
    Alles is bespreekbaar. Heb ondertussen wel een kleuter en ik denk dat het ook mee telt.
     
  3. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik zou de volgende keer (mocht het weer lukken natuurlijk) het minimale aantal uur nemen,ongeveer 2 uurtjes per dag en dan mag ze snel weer wegwezen :) :)
     
  4. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ik heb geen kraamzorg gehad, dus geen idee. Kan ook niet stemmen dus. Ik ben bevallen dmv een spoedkeizersnee bij 36 weken. Onze kleine was ook nog veel te klein. Hij moest twee weken in het zh blijven en ik mocht daarom ook 8 dagen blijven (moest ook ivm hoge bloeddruk). Ik had nadat ik uit het zh kwam na 9 dagen nog recht op twee dagen kraamzorg. Wij hebben toen een keer een uurtje een kraamhulp gehad, om ons even te vertellen hoe we alles moesten doen. Ondanks dat ik zelf in de kraamzorg heb gewerkt was ik erg onzeker over dingen als het bedje opmaken, badtemperatuur enz. Toen Tymen uit het zh kwam had mijn vriend nog twee weken vrij, hij was eigenlijk een beetje mijn kraamhulp, tenminste voor het huishouden. Over de verzorging moest ik hem alles leren, hi hi.

    Ik hoop bij de tweede wel kraamzorg te mogen meemaken! Ben erg benieuwd naar een 'gewone' kraamweek!
     
  5. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik had 2 kv in de kraamtijd. De eerste was ik prima te spreken over, paste qua tiep prima bij me.
    op de 6e dag kreeg ik dus een andere, die halve dagen deed. heel vaag. Deze kletste me ook te veel. maar goed, ik zou een volgende keer toch weer kz nemen. Vooral omdat er dan al een kleine is natuurlijk.
     
  6. wendyfardo

    wendyfardo Bekend lid

    6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    heb met tycho ook minimale uren gehad :D

    maar nog was het me te lang of ze bleef gewoon hangen :(
     
  7. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Toen ik thuis kwam uit het Zh kregen we een hele leuke kraamhulp, die kon maar 3 dagen komen. Had namelijk nog een ander gezin, dus alles werd verdeeld. Na die 3 dagen waren we bang dat de volgende kraamhulp niks zou zijn, maar dit was echt een ontzettend leuk mens. Wij hebben het echt getroffen met de kraamzorg, de volgende keer zou ik het weer zo doen.

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  8. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik kon en mocht helemaal niets na de bevalling, dus ik was super blij met onze kraamhulp.
    ze deed echt alles.
    was echt een top mens.
    ik heb zelfs nog meer uren gehad

    denk ook dat je het net moet treffen.
    maar volgende keer vraag ik gewoon weer om haar.

    groetjes susanne
     
  9. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Ik zou zo weer voor dit kraamcentra gaan. Mijn schoonmoeder is kraamverzorgster dus die kwam bij ons kramen! ;)
     
  10. Niet meer actief

    ik heb ook een hele leuk gehad. mijn dag ging als volgt:

    08.30 - kwam ze en ging ze brood voor me maken en zaten we boven met z'n 3en even te kletsen

    09.00 - ik ging douchen en zei ging beneden en boven stofzuigen en ons bed verschonen

    09.30 - deden we de kleine in bad

    10.00 - zij ging huishoudelijk werk doen (ze ruimde alles op, afwas, douche, wc, was draaien enz) ik lag weer op bed.

    12.00 - smeerde ze weer brood voor mij en me vriend en nam zelf ook een broodje. Gingen we even kletsen ondertussen

    Na 12 uur ging zij raporteren en nog wat huishoudelijk werk en meestal rond 2 uur naar huis en later wel eerder.

    Ik vond haar echt geweldig en liet stiekem ook wel een traantje toen ze weg ging.
     
  11. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb het 2x gehad en de 1ste keer was het het fijnste. De 2de was zelf erg jong en ik vond haar nogal onervaren en onzeker. Ze wist ook de ballen van bv.

    Je moet het denk ik net treffen. Ik heb ook 2x een ks gehad en had de hulp vooral bij de eerste wel nodig maar de 2de keer voelde ik me zo goed (geplande ks) dat ik het met 4u op een dag ookwel had gered maar met mn zoontje ging het wat twijfelachtig dus was het wel fijn om niet alleen met hem te zijn maar qua taken ed had ik zelf lichamelijk het meeste wle gekund hoor. Ze kwam trouwens van 8 tot zolang we wilden... de eerste dagen tot 16u en de laatste dagen tot 15u
     
  12. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    volgende keer absoluut weer kraamzorg en weer bij yunio beviel me prima!
     
  13. Marjanne

    Marjanne Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ik had een jong meisje van 20.
    Erg onervaren en totaal geen pit!
    Het liefste bleef ze bij mij op de bank zitten kleppen, waar ik helemaal geen behoefte aan had.
    Ze deed 2 wasjes per dag en streek helemaal niets.
    Verder vroeg ze alles, moet ik vandaag weet stofzuigen?
    Het was dat ik door de hechtingen niet veel kon doen.
    Maar lekker genieten van de kraamzorg... nee dat was niet aan ons besteed.
    Volgende keer vraag ik om een ouder iemand, en dan doe ik helemaal niets! ;)
     
  14. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    ik vond het echt geweldig; maar ja, was een vriendin die bij mij gekraamd heeft. Erg gezellig dus ook.
    Maar ik kon me moeilijk bewegen en moest ook zoveel mogelijk in bed blijven (m.u.v. naar het toilet gaan) vanwege de hechtingen na de vaccumverlossing. Ik vond het erg prettig om zo helemaal in de watten gelegd te worden. Helemaal voor je natje en droogje zorgen en nog het huis aan kant maken ook.
     
  15. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik heb ook een fantastische kraamtijd gehad met mijn verzorgende. Ik heb t dus ook getroffen.

    Bij mij zag de dagindeling er net zo uit als bij laura. :D
     
  16. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    IK had opa dvies van mijn zus om een wat oudere kraamhulp gevraagd.
    Ze was fantastisch. Bij een volgende zwangerschap zal ik weer om haar vragen zover dat mogelijk is.
    Ze heeft mij, Quinn, maar ook mijn man heel goed verzorgd(hij was doro zn rug gegaan en moest plat)

    Echt geweldig! Was ook YUnio trouwens
     
  17. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Voordat ik was bevallen dacht ik dat een kraamhulp maar een inbreuk op je leven zou zijn.

    Maar ik was de eerste week zo van de wereld dat ik blij was dat ze er was.

    Ze vroeg geen dingen, maar deed ze gewoon. Heerlijk was dat. Elke dag een ritme en een heerlijk fruithapje.

    Ik voelde me juist heel vertrouwd bij haar. Ik kon geen bezoek verdragen de eerste week ( behalve van mijn moeder en tante) Als er bezoek kwam bleef zij bij mij boven en ging mijn vriend met isabella beneden naar het bezoek.

    Ik vond het wel gezellig om te kletsen. Soms vroeg ik dat gewoon. Ze was ook zwanger, dus dan vond ik het beter als ze af en toe zat, :)
     
  18. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wij hadden een super kraam verzorgster een ouder iemand die over 2 jaar met pensioen mocht.
    ze was nog geen 5 minuten binnen o de koffie stond aan en de bloemen stonden in het water.
    Ze zei ik trek al je kasten open en vind alles zelf wel dus als je nu nog wat wil verstoppen moet je het nu doen :)
    Ik moest haar zelfs remmen ik vloeide weinig lekte niet door en het was december nou dan hoeft mijn bed niet elke dag schoon.
    Ik heb haar 10 dagen gehad omdat de bv niet lekker liep en ik een ks gehad had.
    Ze deed de laatste dag alles in vogelvlucht en zei de eerste week mag je niks doen alles is schoon jij mot genieten.
    Nou super!
    Ze maakte zelfs m'n naaimachine.
    Mocht het er ooit van komen dat ik nog zwanger mag zijn neem ik weer een kraam hulp want dan heb je nog een kleintje rondlopen en daar veranderd ook veel voor.
     
  19. cam

    cam Bekend lid

    17 dec 2006
    572
    0
    0
    Ik had er eentje, aardig, maar moest er alles uittrekken! Nou ben ik zelf ook niet echt een kletser, maar zij ook niet en er vielen echt van tijd tot tijd ongemakkelijke stiltes. Ook tav de verzorging van mijn dochter moest ik veel uit haar trekken voor mijn gevoel. Hoe ik het bedje op moest maken heeft ze uitgelegd ipv voorgedaan. Geen gezellige gesprekjes bij ons dus... :cry:

    Ze begon om 8.30 uur en dan had ik al gedouched, was ik al aangekleed en had al ontbeten en daar keek ze de eerste dagen een beetje vreemd van op. :confused: Waarschijnlijk liggen de meeste kraamvrouwen nog lekker op bed te slapen als de kraamverzorgster komt :)

    Verder was ze super, hoor. Borstvoeding is goed op gang gekomen, en ze deed wat extra dingetjes in huis, zoals stofzuigen.
     
  20. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik ben echt superblij met mijn kraamhulp! Ze is even oud als ik en het klikt goed. Ze ruimt alles netjes op en maakt van alles schoon.

    Ook haalt ze boodschappen etc. ze komt bij mij het max. aantal uren dus 64 uur en heel misschien komt ze zelfs nog 2 extra ochtenden. Dit vooral omdat ik nu een katheter heb (kon niet plassen) en omdat de BV niet zo goed op gang wil komen.

    Maar ik was inderdaad wel bang dat ik iemand zou krijgen die zou gaan zitten niksen, maar dat doet ze absoluut niet!
     

Deel Deze Pagina