Wat moet ik doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door evelien297, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Onze dreumes van 13 maanden doet zo gek met zijn slaapjes nu!

Op het kdv slaapt hij vaak zooo vroeg al en zooo lang! Laatst van 8.15u tot 12.30u! Vanochtend van 7.45u tot 10.15u! Meestal ergens tussen de 2 en 4 uur..!

Nu sliep hij tot een paar weken terug ook 's middags heel makkelijk nog minimaal een uur, maar nu lijkt hij echt niet te willen slapen! Lijkt wel wat moe, maar niet overdreven ofzo. Hij redt het best tot zijn badje om 18.30u.

Vandaag dus tot 10.15u op het kdv geslapen. Ze hadden hem geen 2e keer naar bed gebracht zodat hij thuis nog even lekker kon slapen (ik haal hem om 13.30u op). Maar hij is gewoon wakker gebleven tot 18.30u! Nu slaapt hij wel en hij was echt kapot, maar eerder slapen zou hij echt weigeren!

Heeft hij nou wel of geen slaap nodig? Snap er niks meer van. Gisterochtend thuis op zondag en hij slaapt maar 1x van half 12 tot 1 en thats it... Moet ik het kdv vragen om te rekken (wat hij denk ik echt niet aankan als je ziet hoe lang hij daar slaapt)?

Ben ff de kluts kwijt haha

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    ik zou per dag kijken naar je zoontje, wat hij zelf aan geeft. het lijkt erop dat hij langzaam naar 1 slaapje gaat maar dit dus niet iedere dag red.
    het kdv is vermoeiender dan thuis natuurlijk.

3. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Ja dat is waar, maar hij is daar vanaf 7.00u en dan om 7.45u al slapen van de vermoeidheid daar? Haha. Het is zo lastig die overgang..

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Lijkt dat ie naar 1 slaapje gaat en die overgang ging hier ook wat rommelig. Sliep de ene dag een uurtje, de andere dag helemaal niet en werd uiteindelijk een slaapje van 2.5/3 uur. Zou het ook per dag bekijken...

5. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Niemand meer?

6. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Oeps ik was te snel.. :)

7. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hoe laat is hij wakker als hij naar KDV gaat, 6.00 uur? Een kind van 13 mnd zou ik dan echt niet om 7:45-8:15 uur alweer naar bed toe doen, vind dat echt heel erg vroeg voor een dreumes! Kan me niet voorstellen dat hij dan al kapot is na 1 uur KDV, als het hem ook lukt van 10:15-18:30 wakker te blijven (dat is meer dan 8 uur).

Als hij thuis 1x 1,5 uur slaapt midden op de dag, zou ik dat op het KDV ook proberen. Omdat jij hem 13:30 ophaalt zou ik dan wel de tijd geven om minstens 2 uur te kunnen slapen. Dus 11:30 erin op KDV? Ik kan me er werkelijk geen beeld bij maken dat hij om 7:45 al uitgeteld zou zijn. En als hij dan echt eerder moe is om 10:00 uur erin ofzo, dat hij dan 's middags nog een keer slaapt?

En thuis gewoon net zoals het gaat. Mijn dochter slaapt soms 0x, meestal 1x, maar vandaag bijvoorbeeld 2x ('s ochtends in de auto in slaap gevallen, 's middags in de wandelwagen in slaap gevallen). Als ik haar trouwens na de fles van 7:30 weer terug in bed leg gaat ze ook gerust nog 2 uur verder slapen (en dan de rest van de dag niet meer). Maar dat vind ik niet wenselijk, 1 slaapje midden op de dag vind ik prettiger voor haar.

8. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik vind het bijna een beetje gemakzuchtig van het kdv eigenlijk....rond een jaar zat mijn dochter ook op 1 slaapje per dag, alleen was dit inderdaad later op de dag.
    Het komt nu bijna over alsof het lekker makkelijk is, kind drie kwartier na binnenkomt lekker laten slapen, dan heb je er toch een paar uur geen kind meer aan, en dan heb je de rest van de dag een wakker maar toch ook een beetje moe kind, omdat de bedtijden helemaal niet meer kloppen.

Ik zou ze toch vragen om hem wat langer "wakker te houden", ik kan me niet voorstellen dat hij om kwart voor 8 alweer moe is :)

9. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik zou denken om hem over te doen naar 1 slaapje maar dan wel later. Mijn zoon ging toen rond 10.15 naar bed als hij zijn fruit op had. Het wisselde hoe lang hij sliep maar daarna kreeg hij zijn lunch. Uiteindelijk het slapen verder gerekt naar een normale tijd rond 12.30/13.00 na de lunch.
    Ik zou het Kdv verzoeken hem niet zo vroeg naar bed te doen of als hij herbergt niet trekt hem er naar een uurtje of anderhalf uit te halen zodat hij later ook nog een keer kan.

10. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Mijn dochter zit sinds kort op 1 slaapje per dag. Meestal is ze om 7 uur wakker, en tegen 11 uur er weer in. Dan slaapt ze ongeveer 1,5 a 2 uur en dan tegen 18.30/19 uur naar bed.
    Als ze overdag erg weinig slaapt, leg ik haar tegen 16.30 nog even neer. Maar de laatste tijd speelt ze dan alleen maar :)

11. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Het is inderdaad eigenlijk wel heel gemakzuchtig van het kdv. Ik zei ook laatst als grap (maar eigenlijk meende ik het wel een beetje): "Ik betaal in principe alleen maar voor zijn bed" haha.

Ik vind het alleen zo gek, want hij lijkt wel echt moe 's ochtends, dus vind het niet zo gek dat hij dan ook zonder protest gaat slapen. Het enige probleem is dat hij dan later op de dag niet meer wilt slapen..

Dus dat rekken vind ik zo lastig, want hij is helemaal kapot dan! Maar goed, misschien moet ik het maar volhouden en dat hij in de loop van de tijd steeds minder moe is in de ochtend?

12. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Bij ons ging/gaat het eigenlijk andersom. Ze zijn op het kdv van onze kleine man eerder gaan proberen om naar één slaapje over te gaan dan thuis. Hij ging op het kdv naar bed van 10-11 uur en dan van 13-15. Thuis ging hij van 10-12 en dan nog een keer een uurtje in de middag. Maar dat vonden ze op het kdv niet handig, want daar gaan ze vanaf ongeveer een jaar allemaal naar bed na de lunch. Thuis was hij juist net wakker vóór de lunch. Ik snapte dat wel, dat ze een beetje een ritme willen voor die "oudere" kindjes. Anders slaapt de ene de hele ochtend en de andere de hele middag. En eigenlijk wilde hij op een gegeven moment niet meer om 13 uur naar bed omdat hij 's ochtends al een uurtje had getukt. Uiteindelijk wil je ze toch naar één slaapje hebben als ze er aan toe zijn. Dat gaat hier dus ook wat rommelig. Maar op het kdv ging dat ene slaapje van 2 uur na de lunch eigenlijk meteen heel goed. Hij lag dan wel om 19 uur alweer te slapen, helemaal kapot natuurlijk van een lange dag met veel wakkertijd :D. Thuis zijn we het ook gaan proberen en dat gaat de ene keer beter dan de andere. Zo is hij vorige week ziek geweest en zit hij weer even op twee slaapjes thuis. Maar op het kdv gewoon één slaapje. Ik denk dan dat hij de dagen thuis gewoon weer even moet bijtanken.
    Verder vind ik het ook veel te vroeg voor een eenjarige om zo vroeg alweer op bed te gaan. Ik zou proberen of ze het daar ook willen proberen: één slaapje, maar dan tussen de middag. Is hij echt moe? Of is het even een dipje? Na een tussendoortje rond 9 a 10 uur hebben ze vaak wel weer even energie om door te gaan.
    Maar goed, het blijft aftasten en goed kijken naar je kindje. Het kan inderdaad rommelig zijn nu. Succes.;)

13. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Het zou ook heel goed een dipje kunnen zijn inderdaad, daar had ik nog niet aan gedacht. Mijn schoonmoeder brengt 'm dan ook gelijk weer naar bed, wat ik nooit zou doen. "Ja want hij was moe". Op dinsdag (dus vandaag ook) gaat hij altijd naar m'n schoonmoeder. Vorige week had hij daar van half 10 tot 11 geslapen. Toen ik hem op kwam halen om 13.00u zei ze: hij gaat zo echt wel weer slapen hoor, want hij is zooo moe! Nou, dus ECHT NIET. Is gewoon tot 19.00u wakker gebleven... Maar goed, die discussie zal je dan altijd houden: waarom moet ik tijd rekken, want hij was moe.. Tsja.. ;)

Het kdv kan ik het gewoon opleggen, daar betaal ik tenslotte voor haha.

14. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Zal ik dan vragen aan het kdv om hem later naar bed te brengen of gewoon op bed maar dan eerder eruit zodat hij in de middag nog slaapt? Maar met het risico dat hij dan eigenlijk toch niet gaat slapen in de middag? Laatst was hij om 10.15u wakker en heeft daarna niet meer geslapen..

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dan gewoon later naar bed

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou vragen om de slaapjes te rekken op het kinderdagverblijf. Hier hielpen de teletubbies goed in die overgang om hem wakker te houden of snel boodschappen doen maar dat kan natuurlijk niet in een kinderdagverblijf.
    Al rekken ze het met een kwartiertje per keer, als het kan zo lang mogelijk rekken.

Die overgang is wel heel rommelig en duurde hier toch wel een maandje

17. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Ja ik vind rekken ook heel lastig hoor! Soms lukt het inderdaad wel met Bumba/Teletubbies o.i.d. Of een beetje rondlopen door het huis. Maar op een gegeven moment is hij echt kapot en dan trekt hij het echt niet langer.

Wat je zegt, als ze het maar telkens met een kwartiertje kunnen rekken, dat zou al meegenomen zijn.

En jeetje, een maand, das wel lang :) Maar ook wel fijn als hij straks weer een ritme heeft en 1x slaapt. Kun je toch meer kanten op :D

18. MMarianne

Ik ging juist wat actiefs doen, van tv kijken word je sneller moe...probeerde ook voor 11 uur boodschappen te doen want anders viel ie in de auto in slaap en als we dan na 5 minuten thuis waren sliep ie de rest van de dag niet meer maar gingen we naar m'n moeder dan vertrok ik juist 10.30/11 uur, dan sliep ie in ieder geval een half uur/drie kwartier. In het begin van het 1 slaapje doen ging ie vaak 11.30 naar bed en dit werd uiteindelijk 12.30/13 uur. Ik bedoel, het is soms even zoeken. Heb verder geen ervaring met opvang maar zou dus ook vragen of ze het ochtendslaapje kunnen uitstellen.

19. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Slaapt jouw zoon nu nog steeds 1 slaapje of helemaal niet meer?

Klopt, het is zeker even zoeken en hij moet er denk ik ook aan gaan wennen dat zijn ritme nu verandert.

20. MMarianne

Zoontje ging met 11 maanden over naar 1 slaapje, kreeg zo rond de 2 jaar fases wat betreft wel of niet slapen maar legde ‘m in principe wel elke middag op bed...nu is ie inmiddels 3 en valt héél soms aan het eind van de middag op de bank in slaap en in de auto kan ie ook nog wel in slaap vallen maar op bed leggen heeft geen zin meer.

Deel Deze Pagina