Hier idem, mijn ouders roken, maar niet als de kids komen logeren, maar er word normaal wel altijd binnen gerookt, dus ze ruiken naar rook als ze thuis komen.
Ik kom even terug op je openingspost. Wie heeft verteld dat je broer heeft gerookt naast je kind? Hebben ze dat gezegd, of volgt jouw verhaal op het gehoest? 1. Een kind krijgt geen infecties, slijm, longschade, astma oid van 1 dag in een gerookte kamer, dus is het hoesten niet daardoor veroorzaakt, 2. Als je broer in de kamer rookt als de kleine slaapt, kan ie ook roken als de baby wakker is.
Ik zou mn kind zeker weghouden uit een huis waar gerookt wordt! Ik vind dat helemaal niet ver gaan. Het gaat om de gezondheid van je kindje. Dat je kindje nu zo hoest heeft hoogstwaarschijnlijk niks met die sigarettenrook te maken (hoewel het wel mogelijk is, dat zn hoest hierdoor heftiger is geworden), maar dat maakt niet uit. Tweedehands rook is zeer ongezond voor baby's en kinderen en als je daarom besluit dat je kind ergens waar gerookt wordt niet meer komt, vind ik dat een hele verstandige beslissing. Ik vind het overigens ook vrij triest dat je broer niet gewoon even buiten rookt als zn neefje er is...
Mijn zoontje heeft 5 dagen gelogeerd bij mijn ouders. En dan kan hij wel benauwd worden. Voordat hij wegging was hij helemaal in orde (anders hadden wij hem ook niet laten gaan). Ook heeft mijn broer gezworen niet te roken in zijn bijzijn, maar hij zei wel gisteren dat hij gerookt heeft toen mijn zoontje nog bezig was met zijn flesje. Ik vind het erg vies als er in zijn bijzijn gerookt wordt. Als hij er helemaal benauwd van wordt betekend dat ook iets! Ook ik ben opgegroeid in een rokende omgeving. Ben daardoor ook snel buiten adem, snel benauwd ect. Dat was voor de tijd dat ik zelf gerookt heb, uit belang voor mijn kinderen ben ik voor het grootste deel gestopt, rook zo nu en dan een sigaretje mee met mijn man. Tijdens de zwangerschappen geen sigaret opgestoken. Hier in huis mag absoluut niet gerookt worden, alleen maar op de galarij, puur voor de gezondheid van de kinderen. Mijn ouders moeten ieder jaar hun muren verfen puur omdat hun hele muur vol zit met bruine aanslag. Mijn broer rookt 20 sigaretten per dag, in de weekenden meer. om even een beeld te geven van zijn rookgedrag.