ik moet mijn verhaal kwijt voel me op dit moment echt niet goed:x ik ben zwanger en heb zonder te twijfelen besloten het te houden. maar ik weet niet zeker wie de vader is en ze willen er allebei niks mee te maken hebben. jongen 1 is vrij rustig maar omdat hij al een vriendin heeft mag ik er geen woord over zeggen. en jongen 2 is helemaal van slag omdat hij geen vader wilt worden. hij is heel boos en heeft me verwijderd waarschijnelijk is deze jongen de vader. maar ik voel me zo slecht ben ik fout bezig nu en heb ik wel het recht om het te houden het voelt allemaal dat het mijn schuld is
Natuurlijk is het niet jouw schuld en heb je recht om het kindje te houden. Het is jouw lichaam. Het is wel vervelend dat je niet weet wie de vader is, maar je kan ze natuurlijk ook niet dwingen om je bij te staan. Ik kan ook niet zeggen wat je nu het beste kan doen, maar je kindje gaat voor alles. Sterkte!
Het is zeker niet alleen jouw "schuld"hoor. Een baby maak je niet alleen. Als je zeker weetdat je het wilt houden is de grootste stap al gemaakt. Nu gaan zorgen dat je voor jezelf en de kleine straks zoveel mogelijk middelen en hulp tot je beschikking hebt. Als je niet weet waar je moet beginnen kun je altijd eens bellen met maatschappelijk werk. Zij weten vaak precies waar je recht op hebt en kunnen je daarbij helpen. Voor de rest moet je de vader maar even op een zijspoor zetten. Al;s hij geen kind wil en jij wel, of al bezet is, zul je het zelf moeten doen met behulp van mensen om je heen. Weet niet of je wat familie of vrienden hebt om op terug te vallen? Probeer tussendoor maar gewoon blij te zijn met je zwangerschap. Het is tenslotte iets heel wonderlijks, waar je echt wel blij mee kunt zijn,
Ach ja... je bent niet fout als je t houd... je had misschien niet met een man naar bed moeten gaan die al een vriendin heeft... en de ander ja... moeilijk.... luister naar je hart.
hey, als allereerst ben je NIET slecht bezig...ten eerste als jij het kindje wilt houden moet je dat doen...het is geen boek die je wel of niet leest maar een wondertje van jou en degene samen en als die zijn verandwoordelijkheid niet wil dragen is dat hun probleem voor jou heel lastig begrijp ik...maar je moet doen wat je gevoel zegt..weg laten halen heeft een behoorlijke impact denk ik...en je kan het niet terug draaien, dus meid doe wat je gevoel je zegt en luister daar na...ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen bij het nemen van een besluit, maar denk alsjeblieft goed na... groetjes van anita
Nou ja, persoonlijk vind ik het wel jammer dat je niet zeker weet wie de vader is. En het is ook niet handig om met iemand naar bed te gaan die niet vrij is. Maar je deelt natuurlijk wel de verantwoordelijkheid met je man(nen). Los daarvan, de situatie is zo, en nu gaan nadenken wat je zelf wilt. En natuurlijk kun je kiezen het kindje te laten komen.
Je zit wel in een rotsituatie zeg! Maar het groeit in jouw buik en als jij dit kindje wilt, dan is dat jouw goed recht. Het is heel vervelend dat de 2 mogelijke vaders er niks van willen weten, maar ook zij hebben dit risico genomen door ombeschermde gemeenschap met jou te hebben.
Het is nooit fout om een kindje te houden wat in je buik groeit! Het is hoogstens fout van die gozer om vreemd te gaan met jou en jij had ook beter moeten weten. Die andere jongen, die heeft ook pech. Wel onbeschermd seksen en geen papa willen worden, zo ken ik er nog wel een paar! Ik zou wel een dna test eisen als de kleine er is want die heeft wel recht om te weten wie de vader is, vind ik.
Ik vind dat je niet slecht bezig bent door het kindje te houden. Dat is jouw recht. Persoonlijk vind ik wel dat je slecht bezig bent geweest door (blijkbaar) onveilig te vrijen met twee mannen die helemaal geen kindje met je willen. Even voor de duidelijkheid: als het onveilige sex met één man was geweest, had ik er hetzelfde over gedacht.
Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap want je heb er besloten voor te gaan Ten tweede ben je niet slecht bezig want je kiest voor je kindje. Maar ik persoonlijk zou echt willen weten wie de vader is, zeker voor je kindje als die straks over een aantal jaar gaat vragen wie zijn vader is dan kan je toch moeilijk zeggen ja sorry dat weet mamma niet...
als jij voor het kindje wilt gaan....doen! Wel een kutstreek van die jongen met vriendin. blijkbaar doet hij het dus onveilig met andere meiden...en zijn arme vriendin krijgt misschien ooit een SOA door hem. Vreselijk. Maar ik wil je wel succes wensen... Het is geen makkelijke situatie!
Ik zou sowieso vragen om een DNA test.. ik weet niet of je zoiets kan afdwingen? Maar ik vind dat je kindje wel mag weten wie zijn/haar vader is. De mannen waren er immers bij toen ze onveilige sex met je hadden. En dat die ander er niks van wilt weten omdat hij een vriendin heeft........ jammer dan! Ze verdient het wel te weten als hij in de tussentijd ergens een kind heeft verwekt. en die ander is er nog niet aan toe? Sja, dan maar voortaan een condoom gebruiken als ik hem was. Pfff mannen...
Aller eerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Als je straks een eerste termijn echo hebt kan je op zich vrij makkelijk terug rekenen wanneer je je eisprong hebt gehad, en daar dan waarschijnlijk ook een jongen aan koppelen ( tenzij je natuurlijk kort op elkaar met ze naar bed bent geweest ) Denk niet dat je fout bezig bent. Tuurlijk is het niet slim om met 2 verschillende jongens te slapen en daar ook nog eens zwanger van te worden,maar als jij dit kindje wilt houden en daarvoor kan zorgen is het toch goed. Ook zonder één van die twee jongens wordt je kind groot.
Ik zou ook wel willen weten of je beide jongens kort achter elkaar gezien hebt of dat er langer tussen zat. Als er iets van een week tussenzit kan je met de termijnecho er wel achterkomen denk ik wanneer je eisprong geweest is en zo ook wie de mogelijke vader is. Dan ben je waarschijnlijk al een heel stuk verder en misschien kan je 1 van beide zelfs helemaal uitsluiten. Verder ben je niet slecht bezig om het kindje te houden. Als jij graag voor dit kindje wilt zorgen dan zal dat ook wel goed komen, wel of geen vader. Succes ermee.
Jeetje meis, je zult je wel rot voelen over de hele situatie.. Maar ten eerste gefeliciteerd!! Persoonlijk zou ik het tegen die vriendin zeggen van die jongen, natuurlijk wil hij niet dat ze het weet, maar ik vind dat elke vrouw recht heeft om te weten dat haar man met andere vrouwen slaapt. En al helemaal als hij misschien de vader is van een kindje. Zo'n vrouw wordt uiteindelijk toch niet gelukkig van zo'n man, en voordat ze een soa oploopt doordat hij met andere vrouwen onveilige sex heeft, zou ik het haar vertellen. En ik vind dat de keuze om het kindje te houden geheel aan jou is. Als jij ervoor wilt/kunt gaan, en ervoor wil kiezen om het alleen te doen, dan zou ik zeggen YOU GO GIRL! Hoe het precies zit wat betreft een vaderschapstest weet ik eigenlijk niet, geen ervaring mee. Hopelijk bied de termijnecho uitsluitsel, en anders kun je misschien naar de rechtswinkel gaan ofzo, daar geven ze je gratis juridisch advies en kunnen ze deze vraag ook wel voor je uitzoeken. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent! Sterkte en probeer toch te genieten van je zwangerschap meid, met of zonder man! Je komt er vast wel eentje tegen die wel voor jou EN het kindje wil gaan!