Ben ik sterk of zak ik helemaal weg

Discussie in 'De lounge' gestart door Roosje24, 17 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.315
    36.177
    113
    Neem je medicatie in, en beloon jezelf.
    En wees realistisch, van 1x innemen ben je niet gelijk beter.

Je kan 2 dingen doen:
    1. Je gooit het roer om.
    2. Je doet niets, maar dan veranderd er ook niets.

Aan jouw de keuze.[/QUOTE]

Soms ben je alleen zelf te ver weg om die knop om te gooien. Zeg niet dat dat zo is bij ts, maar dan lukt je dat dus simpelweg niet.
    Er zit ook een groot verschil tussen je down voelen en echt depressief zijn..

2. Cobon

Cobon Niet meer actief

Juist omdat het minstens 6 weken (en realistisch gezien waarschijnlijk veel langer) duurt voor je opknapt van schildklierhormoon is dat wel stap 1. Geen garantie dat het met goede waardes ineens goed gaat, wel de garantie dat het met slechte waardes niet goed gaat komen. Ik wil je echt op je hart drukken om per direct je hormoon te slikken en ook je ijzer e.d. op de rit te krijgen. Je raakt anders alleen maar verder van huis.

Neuzeke en suus1983 vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.743
    18.852
    113
    Vrouw
    Klopt! Maar helaas is dat nog geen garantie. Hier nog steeds drama met de waardes na bijna 1.5 jaar.[/QUOTE]

Ja maar instellen van schildklier waarden vraagt een hele goede opvolging e. En dat he je hier onlangs nog eens aangegeven dat die er bij u helaas niet is.
    Ik heb zelf jaren gesukkeld met het instellen van en ga nu terug een tijd van sukkelen en zoeken in maar uw medicatie niet nemen helpt daarin niet.

suus1983 vindt dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.315
    36.177
    113
    Ja maar instellen van schildklier waarden vraagt een hele goede opvolging e. En dat he je hier onlangs nog eens aangegeven dat die er bij u helaas niet is.
    Ik heb zelf jaren gesukkeld met het instellen van en ga nu terug een tijd van sukkelen en zoeken in maar uw medicatie niet nemen helpt daarin niet.[/QUOTE]

De eerste reactie in dit topic die ik gaf was ook het advies om gelijk weer te starten met de medicatie. Alleen is het niet zo simpel dat je er dan gelijk weer bent. Knop om en klaar, zo werkt het niet zeg maar.

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Soms ben je alleen zelf te ver weg om die knop om te gooien. Zeg niet dat dat zo is bij ts, maar dan lukt je dat dus simpelweg niet.
    Er zit ook een groot verschil tussen je down voelen en echt depressief zijn..[/QUOTE]

TS heeft wel de stap genomen om hier dr verhaal te doen. Het 1e stapje heeft ze al gedaan. Erkennen dat er een probleem is.

Met een pil is niet haar probleem direct weg.
    Maar ik denk dat nu verhuizen naar Rotterdam niet de oplossing is.

En ik ben altijd voor verhuizen. (Immers ik verhuis ook idioot vaak)
    Ik vraag me wel af: TS kijk je al naar huizen op funda? Of beter: naar huurhuizen?
    Voor een koophuis zeker in de populaire steden heb je al snel €40.000 spaargeld nodig. Je moet immers overbieden.

6. Claprose

Claprose Actief lid

9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    @Roosje24
    Ga naar je huisarts en maak een plan voor verdere ondersteuning.
    Zat ideeën en plannen, als dan niet bedacht door jezelf of lieve meedenkers hier, maar word eerst stabiel voordat je elektrische bakfietsen of huizen in Rotterdam gaat kopen. Krijg helder waar je onvrede vandaan komt en krijg inzicht in fysieke en mentale ongemakken en de wisselwerking die deze op elkaar hebben.

Neuzeke vindt dit leuk.
  7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Lieve TS,

Ik weet niet of ik er misschien totaal naast zit, maar op mij kom je over als iemand die structureel veel te weinig uitdaging krijgt. Dat maakt depressief en daardoor kan het zijn dat je teveel ruimte in je hoofd hebt voor piekeren en angsten.
    Volgensmij ben je intelligent zat, en je kids hebben dat wellicht ook meegekregen. Dat kan erg pittig zijn.

Geen idee of je je hierin herkent hoor, maar dit was het eerste waar ik aan moest denken toen ik je bericht las.
    Ik herken best veel.

Misschien kun je langs het CJG gaan. Zij kunnen met je meekijken en tips geven mbt de opvoeding en ook jij kunt er je ei kwijt. Indien nodig en mogelijk kunnen zij je ook helpen wat netwerk op te bouwen of andere knopen door te hakken.

Deel Deze Pagina