Ben ik nou de enige die zo denkt? Hier word het niet begrepen in iedergeval.. Onze zoon Levi is met 2 maanden opgenomen in het ziekenhuis omdat hij uren huilde en niet sliep... Conclusie kindje gezond maar overgevoelig, kan niet tegen teveel prikkels heeft veel slaap nodig, hij is nu 4 maanden maar kan max een uur wakker zijn dan moet hij weer gaan slapen en wat hij super doet! Nu word ik niet begrepen vooral door me schoonmoeder niet... Ze is binnenkort jarig en wilt naar Artis gaan een hele dag en we moeten Levi maar meenemen want ja hij moet er een keer aan wennen... Pfff ik zie het gewoon niet zitten Tuurlijk wil ik eruit met me mannetje maar een boodschap in de winkel vind hij al niks laat staan de drukte bij Artis.. Ben ik nou echt zo erg? Ik denk aan het belang van Levi en niet wat ik zelf allemaal zou willen doen.. Al liggen er bijv al teveel speeltjes in de box is hij al van slag al doe ik te druk met hem wat hij heel leuk vind hoor hij ligt dan helemaal in een deuk maar daarna is het drama... Btw in de kinderwagen bak vind hij het niks, hij wilt alleen in de cosy zodat hij alles kan zien waardoor hij overprikkeld raakt.. Meiden, wees eerlijk ben ik nou echt zon zeikerd???
Nee je bent totaal geen zeikerd. Wij hebben ook een erg gevoelig kereltje. Wat het beste werkte was goed naar hem kijken en daar alles op afstemmen. Geen "hij moet er toch een keer aan wennen'. Het is jullie kindje, jij/jullie kennen hem het best, luister naar je (moeder)gevoel!! Tijd voor uitstapjes naar Artis etc komen nog wel. Hij is nog maar klein, blijkbaar heeft hij rust nodig, dat moet kunnen vind ik. Succes er mee en niet twijfelen aan jezelf!
wat ik er nog aan toe wil voegen; wij lopen met ons zoontje ook bij het Erasmus in Rotterdam bij oa een neuroloog. Zij vond ook dat hij extreem prikkelgevoelig overkwam en toen we omschreven hoe we het eerste jaar door zijn gekomen (rust, regelmaat, goed naar je kleine kijken, geen 'je past je maar aan') kregen we juist een complimentje dat dat bij prikkelgevoelige kinderen zo belangrijk is. Zo krijgen ze veel meer de kans om een stevige basis op te bouwen waarbij de beter tegen prikkels kunnen, dan dat je ze vanaf kleins af aan stug mee blijft nemen onder de noemer van: wennen maar. Missch geeft je dat een steuntje in de rug?
Nee hoor.. vind je geen zeikerd maar gewoon een moeder die het beste met der kind voorheeft. Je kind is gewoon snel overgevoelig, gewoon doen wat jou het beste lijkt voor je kind. Schoonmoeder kan wel veel zeggen maar zij zit niet thuis met een kleine die alleen maar huilt dus vind dat zij zeurt. Lekker naar je gevoel luisteren en het komt goed jij ken je kleintje het beste. Succes!
Ah dankjewel!!! Ik wist het eigenlijk ook wel!!! En idd het is mijn kind pfff eigenlijk ben ik zo klaar met bemoeiende mensen.... Ik ga er steeds door twijfelen... En ik wil ook zo graag met hem leuke dingen doen maar dat komt dus nog wel?? Met welke leeftijd werd het bij jou minder???
Ik zou ook niet een dag naar Artis gaan als ik jou was. Je doet je kindje er ook geen plezier mee en dan uiteindelijk jezelf ook niet. En ik zou zeker niet gaan alleen om je sm te plezieren.
Wij hebben precies t zelfde gehad met onze dochter. Als we dan naar een verjaardag ofzo gingen gingen we sochtends en dan maar kort. Soms kregen we dan ook scheve gezichten maar ze kon er gewoon niet tegen en huilde na zoveel indrukken gelijk 2 dagen. Met 5, 5 maand werd dit duidelijk minder en nu kan ze best veel hebben !
Hij is nog steeds wel gevoelig, maar denk beetje bij beetje heeft hij er steeds beter mee om leren gaan, wij ook met hem. Ik kan nu ook beter bij mensen aan geven wat wel en niet werkt. Steeds beter voor hem opkomen. Maar ik denk dat dat van kindje tot kindje zo scheelt! Mijn schoonzus zegt dat mijn neefje ook heel prikkelgevoelig is/was, die is nu 8 maanden, ze zijn net terug van 3 weken door Frankrijk trekken. Nou dat had mijn zoontje nooit getrokken, die is na 5 dagen vakantie versleten!! Zo zie je maar..
Hihi ze komt zondag op de koffie ik zal t vanavond is met me vriend erover hebben en vertellen dat wij niet meegaan.. Zoiezo is het moeilijk hoor met me schoonmoeder ze snapt het gewoon niet en probeerd me dan om te praten... En op dit moment sta ik al niet stevig in me schoenen gister heeft de dokter gezegd dat ik postnatale depressie heb.. En dat maakt het er nie allemaal makkelijker op... Volgende week gaan me vriend en ik uiteten met mijn familie en gaat me schoonmoeder oppassen maar ik laat hem toch niet met een fijn gevoel achter, het idee dat ze hem uit het ritme haalt.... Soms is ze hier ook en geeft ze hem de fles en dan is ze met hem aan het spelen en dan zeg ik al 3x hij is moe hij moet naar bed maar dan zegt ze ja hij zit nog zo lekker bij mij en dan vind ik het zo moeilijk m hem weg te pakken, me vriend houd Dan z'n mond terwijl ik altijd al wat zeg maar ik heb geen zin in een huilende baby als dat niet nodig is...
Misschien tijd voor een goed gesprek met je schoonmoeder en dan alleen. En gewoon zeggen wat je dwars zit.. schoonouders kunnen heel vervelend zijn.
Ik vind je niet te beschermend en ik vind het juist heel goed dat je kijkt naar wat goed is voor je zoontje. Misschien inderdaad een optie om met je schoonmoeder te praten? Ons dochtertje reageerde ook sterk op prikkels. Ik heb toen ook navraag gedaan of we haar meer zouden moeten laten wennen aan meer prikkels of juist beschermen voor teveel prikkels. Ik kreeg toen het advies om juist prikkels te reduceren. Met 4 maanden een dag naar Artis was hier echt geen succes geworden. Misschien hadden we op dat moment zelf nog niet veel gemerkt maar daarna wel. Inmiddels gaat het veel beter en kan ze nu wel meer prikkels aan, ze gaat bijna overal mee naar toe en dat gaat hartstikke goed. Ik ben erg blij dat wij, in de periode dat ze er duidelijk last van had, prikkels beperkt hebben. We hebben binnenkort 2 familiedagen en wij gaan ook niet de hele dag.
Nee, je bent niet overdreven. "Hij moet het toch echt een keer leren" vind ik nogal belachelijk voor een kind dat nog maar 2 maanden is en ook nog eens opgenomen is geweest vanwege overprikkeling. Wat je eventueel wel zou kunnen kijken, is of een draagdoek uitkomst zou bieden: daarin zijn ze dicht bij jou, kunnen veel beter slapen en raken veeeeeeel minder overprikkeld dan in de wagen of de MC. Of je daarmee dan wel naar artis zou moeten gaan, is aan jou natuurlijk. Zou eerst thuis eens kijken of het met een draagdoek beter gaat.
Zou wel je man bij dat gesprek betrekken, dan hoort ze dat haar zoon er hetzelfde over denkt... Wij hebben een vreselijk makkelijk kind maar vrienden van ons zijn het eerste jaar bijna de deur niet uit geweest vanwege hun zoontje...goed naar je kindje kijken en het dan rustig opbouwen, denk dat een dagje Artis nu nog een beetje teveel van het goeie is.
Nou ik geef je helemaal gelijk. Doe wat het beste is en dat is dus zeker niet een hele dag in artis rondlopen!!! Vind het trouwens een hele rare opmerking van je schoonmoeder, gaat het!! Het is jou kind.
Wat Rozemarijke zegt, al eens gekeken of een draagdoek iets is voor jullie? Niet dat je er perse mee naar Artis zou moeten maar ik vond het zelf ideaal (onze dochter sliep er goed is, was dicht bij mama en had weinig last van prikkels).
Wauw wat ben jij een goede moeder! Het lijkt mij heel moeilijk om alles (dus ook de leuke dingen) opzij te zetten omdat je weet dat je baby zoveel moeite heeft met alle prikkels. Jammer dat je schoonmoeder het niet begrijpt. Misschien kan je man het haar nog eens uitleggen?
nee hoor ik vind je geen zeikerd, je denkt aan je kindje, meer niet. lekker ja nee en amen naar je schoonmoeder, als jij het niet ziet zitten, zou ik het gewoon niet doen.
Thanks voor de reacties en idd draagzak hebben we maar dan zit hij ook alleen maar om zich heen te kijken hij wilt gewoon niks missen hii
Heb je een draagzak of een draagdoek? Een draagdoek, daarin kan je kindje helemaal beschut zitten namelijk. Dat is nog wel wat anders dan bijvoorbeeld de draagzak van babybjorn...