Ben ik te eerlijk geweest?

Discussie in 'De lounge' gestart door GewoonLinda, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    En wat betreft die oogkleppen.... Die zijn er inderdaad zat ja, professionals die alleen bij anderen professioneel kunnen zijn en niet bij hun eigen kinderen.
    Denk dat de ouders zelf er al wel erg mee bezig zijn. Komt best goed met dat meisje.

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zag al dat je even wilt bellen maar dat zou ik ook doen. Leg uit dat jij je er rot over voelt en dat het je bedoeling niet was om lullig o.i.d over te komen. Succes, komt vast wel goed :)

3. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    even alleen de openingspost gelezen:

Als je er zo aan twijfelt of het kwetsend overkwam of niet, dan zou ik er gewoon even op terugkomen en zeggen dat je het niet zo rot bedoelde als dat het er op dat moment zo uitkwam. En als jullie goede vrienden zijn is het onderwerp even opnieuw aankaarten verder geen probleem.

Als je het nu laat zitten, blijf je er onbewust toch mee bezig en als jullie elkaar weer zien/spreken dan voel jij je weer ongemakkelijk omdat je je er weer aan herinnert.

Dus gewoon even rechtzetten en dan kun jij in ieder geval weer met een gerust hart slapen ;)

4. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Natuurlijk is het wel moeilijk om te horen, maar ik vind het geen gemene opmerking, ze is 4 en kan nog maar net praten, dan is het toch duidelijk dat de ontwikkeling scheef loopt? Ik zou hem gewoon vragen of hij het een vervelende opmerking vond, als het onderwerp toevallig ter sprake komt.

5. Gazy

Gazy Niet meer actief

als je elkaars beste vrienden bent, moet je hem ook dit kunnen zeggen.
    open en eerlijk.. gewoon even heen gaan, bellen om te zeggen dat het je niet lekker zit. Hij zal het waarderen.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Niet t hele topic gelezen, maar mijn zoontje heeft een ass en daarbij ook een spraaktaalachterstand.
    Ik had al vrij vroeg door dat er iets anders was, maar tot zijn tweede heb ik daar niks over zeggen, omdat ik dacht dat men mij een bezorgde moeder zou vinden.

Toen een dame van het cb voorzichtig aan mij liet weten dat ze het vermoeden van autisme had, was ik juist opgelucht.
    Eindelijk iemand die mijn bezorgdheid bevestigde.

Natuurlijk was ik ook wel geschrokken, maar heb het nooit vervelend opgepakt. Zo kan het dus ook.

7. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    @Romy: Ja, soms heb je juist iemand nodig die eerlijk is. In jouw geval was dit voor jou heel prettig.

Heel erg bedankt voor alle reacties verder.
    De meesten zijn het er over eens dat ik gewoon even moet bellen, dus dat ga ik ook doen.

8. Gazy

Gazy Niet meer actief

ja want dan weet je toch wat hij voelt.
    Nu vul je het in,omdat je over zijn reactie twijfelt.

Wie weet heeft hij er niks mee gedaan, of heeft hij er toch een raar gevoel over, Of wil hij juist meer weten.
    Of leer je dat hij wel vaker dingen van jou hoort dat hij denkt.. laat maar waaien (dat had ik) en leerde ik mijn mond te houden...met als gevolg dat als er iets was rond mijn vakgebied ze mij vragen stelden..
    De weg ernaar toe maakt niet uit, als je je doel maar bereikt.

9. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Dankje Gazy, ik heb wel vaker achteraf zoiets van: had ik dit nou moeten zeggen? Ik moet echt leren soms mijn woorden in te slikken.

Deel Deze Pagina