Ben ik te mutserig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjaam, 19 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo,

even jullie mening.
    Nemen jullie je kindje zomaar mee naar vrienden om daar een avondje af te spreken.
    Mijn vriendinnen en partners die zelf ook kinderen hebben vinden dat we onze kleine meid gewoon overal te slapen moeten leggen en als we dan naar huis gaan haar wakker moeten maken en dan mee naar nemen.
    Zelf ben ik een beetje terughoudend hierin.
    Waarom moet er altijd `s avonds afgesproken worden en kunnen we niet gewoon lekker lunchen.
    Ik vind het nog al wat omdat papa en mama weg willen ze maar overal moet slapen en midden in haar slaap weer in de auto moet om naar huis te gaan.

Of ben ik een beetje een zeikert nu?

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Nee hoor ! Ik vind het helemaal niet raar.
    Wij doen het nu vaak zo dat we 's middags afspreken, samen eten en tussen 7 en 8 weer naar huis gaan.
    Vaak slapen ze dan al wel in de auto maar dan kunnen we ze zo overleggen(pyama hebben we dan al aangetrokken)

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik kan me je gevoel goed voorstellen. Onze kleine is nu nog zo klein dat er toch nog geen ritme is, dus nu maakt het nog niet zoveel uit, maar ik denk dat wij straks ook steeds minder proberen 's avonds af te spreken (of anders kinderloze vrienden naar ons toe laten komen bijv.).
    Ik wil heus een makkelijk kind en wil hem dus ook best bij anderen te slapen leggen als we op visite zijn, maar dat moet wel meer uitzondering dan regel blijven...

Hier is het overigens ook altijd zo geweest dat mensen met kleine kinderen ons vaker bij hen vroegen dan dat ze ('s avonds tenminste) bij ons kwamen, wat ik toen ook al logisch vond, dus nu mag het best omgekeerd, toch? :D
    Gewoon je gevoel volgen, hoor!

4. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

nee hoor. Ik spreek eigenlijk nooit savonds af. En als ik weg gaat dan zorg ik dat de kleine bij oma slaapt.

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Het komt weleens voor dat we de kinderen meenemen en ergens anders op bed leggen, maar ik probeer het toch niet al te vaak te doen. Ik denk dat het nu zo 1 keer in de 2 maanden gebeurd

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nee hoor, je bent helemaal geen muts! ;) Ik heb dat ook nooit gedaan toen Jelle nog zo klein was. De eerste keer dat ik hem ergens anders te slapen legde en later weer wakker maakte was met zijn eerste Sinterklaas. Hij was toen 6 maanden. En het is dat we dat altijd bij mijn schoonouders doen met 8 volwassenen (en inmiddels 5 kinderen) en dat dat hier thuis gewoon een beetje krap is...

En zelfs nu doe ik dat alleen nog maar met speciale gelegenheden, Sinterklaas, Kerst enz... Bij een gewone verjaardag gaan we altijd na het slaapje en zijn we voor 19.00 weer thuis... Ik ben van mening dat je je kindje helemaal geen plezier doet met al dat gesleep... ;)

7. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij spreken ook niet zo vaak 's avonds af.
    En als wij 's avonds weggaan dan zorgen wij soiweso dat we terugkomen voordat zij naar haar bedje moet, en dat is 20:00 uur.

8. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Wij deden het in het begin wel maar ik vind het nu ook niet fijn meer en ook voor hem vind ik het niks alleen denkt mijn vriend er anders over dat is nog wel eens lastig

9. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Wij hebben het wel gedaan met verjaardagen, maar daar werd Danian heel onrustig van, dus nu doen we het niet meer.
    Gelukkig zijn de meeste verjaardagen 's middags:)
    Laatst hadden we ook 's avonds een verjaardag en dat was dichtbij daar zijn we om 19.00 uur heen gegaan en om 20.00 uur weer weggegaan.
    Danian werd ook huilerig doordat hij moe was, dus dan zit je daar ook niet lekker.
    Bij mijn familie zouden we het eerder doen, want die wonen 100 km verder op.
    19 december willen mijn ouders uit eten dat doen we elk jaar, maar wij zien het niet zitten om hem mee te nemen.
    Nu gaan we dus bij ons in de buurt uit eten en hebben we mijn schoonouders gevraagd om op te passen.
    Wil nog vragen of ze bij ons in huis willen oppassen, want het is 's avonds al een drama om hem aan het slapen te krijgen;)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij gaan niet zo vaak weg, 1 x per 2 maanden ofzo s avonds. Maar dan nemen we haar gewoon mee. Wel zorgen we dan altijd dat we minstens een uur voor haar bedtijd daar zijn, bij goede vrienden en broers en zussen, blijven we s avonds meestal eten. Zodat ze nog even kan spelen, kan wennen aan waar we zijn. En daarna inderdaad in haar campingbedje en lekker slapen. Als we weg gaan, maken we haar wel echt eventjes wakker, komt ze rustig bij mama zitten bij de visite (die dan altijd wel rustiger is) terwijl papa de spulletjes opruimt.
    Thuis slaapt ze daarna lekker verder. Soms iets langer dan normaal. Maar dat is prima, dat ze het gelijk inhaalt.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.038
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ik doe dit eigenlijk nooit.
    Mijn dochter slaapt gewoon niet overal.
    Zelfs in de wandelwagen slaapt ze niet, en ook bijna nooit in de auto.

Ik ga het wel doen als we kerst bij me moeder gaan vieren, maar daar heeft Valerie vaker geslapen.

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik denk dat het ook heel erg aan je kindje ligt. Als je een makkelijk kindje hebt wat overal slaapt dan is het, lijkt me, geen probleem. Wij werden vroeger door onze ouders ook overal mee naar toe gesleept en overal op bed gegooid en dat ging altijd goed. Wij zijn ook wel van plan om dat straks als de kleine is geboren te gaan doen. Maar goed, zoals ik al zei, als je een kindje hebt wat niet overal zo makkelijk slaapt dan kan ik me voorstellen dat je daar echt geen trek in hebt en dat vind ik dan ook meer dan logisch. Het is bij ons straks natuurlijk ook maar afwachten hoe het zal gaan.

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Wij waren het wel van plan maar i n de praktijk blijkt dat hij gewoon het gelukkigst is als hij thuis slaapt. Nu is hij nog heel klein, misschien veranderd het nog wel. En ik vind het ook helemaal niet erg, de meeste vrienden hebben kids en die gaan er hetzelfde mee om. Als we toch 's avonds afspreken dan zorgen we voor oppas, Vigo heeft er toch niks aan en je sleept je een breuk aan zooi.

14. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Overdag de hort op en een dutje overslaan of elders doen vind ik geen probleem. Ik nam onze uk werkelijk overal heen, hele dagen, toen ze nog geen 2 mnd was.
    Maar savonds met haar weg vind ik echt niks.
    Lekker thuis, rustig, samen douchen, gewoon de rust en geborgenheid van thuis.

Dat je de kleine liever niet savonds overal mee naar toe neemt betekent echt niet dat je niet investeert in een makkelijk kindje hoor.

15. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Nee, ik vind je niet te mutserig. Zelf zoontje van bijna 16 mnd en die hebben wij nog nooit 's avonds bij anderen laten slapen en dan weer uit slaap gehaald om naar huis te gaan. Wij geven er ook de voorkeur aan om de kleine man 's avonds gewoon lekker thuis te laten zijn.

Het gebeurt weleens dat hij iets later op bed ligt, maar dat is niet vaak en ook niet heel veel later. Aankomende Sint zal hij wsl een uurtje later naar bed gaan, eens kijken hoe dat gaat.

16. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ook hier is het geen succes hoor, we doen dit bijna nooit. Wat zeg ik, na een paar mislukkingen doen we het al een paar maanden niet meer. :) Mischa wil ergens anders gewoon niet zo makkelijk in slaap vallen en om hem daarna wakker te maken vind ik helemaal niks, dan moeten we maar weer zien of hij thuis weer gewoon doorslaapt. Het idee is toch dat je ergens gezellig wat gaat drinken? Als je dan alleen maar bezig bent om je kind in slaap te krijgen is de lol er snel vanaf kan ik je vertellen. ;)

Wat we wel eens doen bij familie is er meteen een logeerpartijtje van maken. Wij leggen hem dus in bed en gaan 's avonds gewoon zonder hem naar huis en halen hem de volgende dag weer op. Dat gaat goed, maar dat doe je natuurlijk niet bij iedereen.

17. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    op verjaardagen vind ik het een ander verhaal maar gewoon afspeken nee dat doe ik altijd smiddags dan neem ik de kids wel mee en als ik savonds afspreek blijven de kids thuis bij hun vader en ga ik alleen der naar toe

18. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hahaha ben blij met jullie reactie. Vond mezelf al zo`n oude zeur!!!
    Ik heb er ook echt geen problemen mee om haar overdag een slaapje te laten overslaan als dat zo uitkomt. Maar idd wil ik haar liever `s avonds thuis op bed leggen.
    En gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt.;)

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ligt aan het kind.

Ik moet dat met mijn zoontje niet proberen; die slaapt moeilijk ergens anders en raakt dan erg overprikkeld. Ik vind dat kleine kindjes gewoon lekker naar hun eigen bedje moeten in de vooravond.

20. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik vind je niet mutserig hoor. Als jij dat niet wilt, doe je het niet, klaar, punt uit. Iedere moeder en ieder kind is anders.

Ik sleep mijn zoontje ook niet overal mee naartoe hoor. Als we ergens een keer 's avonds afspreken zorg ik dat hij thuisblijft en dat mijn (schoon)ouders op komen passen.

Deel Deze Pagina