Hallo ! ik wil graag even mijn "ei" kwijt Mijn vriend en ik zijn al sinds september 2008 bezig voor een kleintje. Ik ben in maart 2009 6 weken zwanger geweest en heb een spontane miskraam gehad. Daarna is er geen succes meer geboekt wat betreft het zwanger raken. In november 2009 zijn we doorverwezen naar een gyn. De zwemmers van mijn vriend waren niet goed beweeglijk en het aantal zat net onder het gemiddelde. Ik heb bij de eerste afspraak een inwendige echo gehad, had net mijn eisprong gehad en verder zag alles er goed uit zei de echoscopiste. Nu heeft de gyn gezegd dat hij eerst mijn vriend verder gaan onderzoeken. hij is doorgestuurd naar een uroloog. daar deden ze eerst een plastest en constateerden dat er teveel cc urine achterblijft wat kan teruglopen naar de zaadjes en dat is niet goed (tja wat ze al niet kunnen onderzoeken?) hij krijgt nu fysiotherapie om zijn bekkenbodemspieren te versterken en over 2 maanden moet hij terug naar de uroloog, daar gaan ze kijken of het geholpen heeft. Intussen zijn we ruim 1,5 jaar bezig en nog steeds zonder succes. Het schiet gewoon helemaal niet op en het zint me steeds minder waarom de gyn mij niet verder gaat onderzoeken. Ik heb dan wel een mooie echo gehad, maar dat wil niks zeggen, er kan misschien wel iets met het eitje zelf zijn of het baarmoederslijmvlies wat geen zaadjes doorlaat, dat zie je niet op een echo. Als we voor september nog niet zwanger zijn geworden,trek ik die man aan zijn kraag en vraag of hij mij ook wil onderzoeken. Ben ik nu echt te ongeduldig of is die gyn zo laks om het goed uit te zoeken voor ons?
Oeps, ik zie dat dit helemaal verkeerd staat, ik heb hem naar de goede hoek gekopieerd dus deze mag op slot! thanx
Als je in het medische traject zit, dan bestaat dat voornamelijk uit wachten en heel veel geduld opbrengen. Elke gyn/ziekenhuis heeft een eigen protocol en onderzoeken worden in een bepaalde volgorde gedaan. Als je in november voor het eerst bij de gyn bent geweest, dan is er op zich al best veel onderzocht. Omdat het probleem in eerste instantie bij de zaadkwaliteit ligt, wordt daar de aandacht eerst op gevestigd. Zeker omdat bij jou alles goed lijkt. Pas daarna zullen er bij jou misschien aanvullende onderzoeken worden gedaan, zoals een baarmoederfoto. De kwaliteit van een eicel kun je niet onderzoeken, de zuurgraad van je cervixslijm kan wel onderzocht worden. Alleen is dat nu nog niet aan de orde. Er zit niks anders op dan afwachten wat er uit de lopende onderzoeken komt, daarna kom je misschien wat verder in het traject of wordt er een behandelplan opgesteld. Sneller gaat het helaas niet... Succes!
Geduld was mijn sterkste kan ook niet, maar dat krijg je wel hoor! Je kunt niet anders, want de hele mmm bestaat uit wachten, wachten, wachten. Ik ben het met Jippie eens dat jullie eigenlijk al best wel veel weten. Het urineverhaal ken ik verder niet, ik heb er nog nooit van gehoord. Maar toen wij hoorden dat het zaad van mijn mannetje geen zaadcellen bevatte, hebben ze bij mij idd ook alleen een echo gemaakt en bloedtesten gedaan. De kans is groot dat het aan je mannetje ligt. Je zult toch echt wat geduld moeten hebben... Veel succes met dit traject! Liefs, Loutjelou
Haha ik snap je ongeduld. dat hebben we allemaal gehad. Maar vanaf nov tot nu is 5 maanden en dat is echt niet lang, bij ons duurde het ook ong 7 maanden voordat er concreet een actieplan was. De verloop van de mmm en behandelingen (hoop voor je dat niet nodig is) bestaat alleen maar uit wachten...wachten op plek voor een behandeling, wachten of je eitjes die groeien, wachten op een embryo, wachten na de tp etcetc. geduld ga je leren! (is een goeie voorbereiding op het kindje dat ooit komen gaat ) sterkte ermee!
Tja, ik ben er ook al achter gekomen dat de mmm een en al wachten is . Eerst 9 weken wachten voor een 1e consult, toen weer 1 maand wachten voor een onderzoek en nog eens 2 maanden wachten voor een volgend onderzoek. Alles was goed, dus dan maar weer 6 maanden zelf proberen. Na 6 maanden nog niet zwanger dus maar weer naar de gyn. Nu op de wachtlijst voor IUI, en ja hoor weer 4 maanden wachten . Geduld hebben is niet mijn sterkste eigenschap, maar er zit niks anders op. Op zich snap ik jouw redenering wel over waarom ze bij jou niet alles onderzoeken, maar zoals hier al eerder geschreven is ligt het probleem waarschijnlijk bij je man/vriend. Voordat wij naar de gyn doorverwezen werden moest ook eerst het zaad van mijn vriend onderzocht worden. Toen bleek dat zijn zaad goed was kregen we pas een doorverwijzing . Maar anders moet je je gyn eens vragen waarom hij bij jou nog niet verder wil onderzoeken, dan is dat meteen duidelijk voor je.
Ik snap je ongeduld ook, maar ook het onbegrip. onze gyn wil ons niet echt verder helpen en zegt dingen die niet kloppen dus hebben we een andere gyn gezocht
Hoi glimworm, Ik vind dat jullie gyn best al wel actie heeft ondernomen, maar als het om een kinderwens gaat, duurt natuurlijk elke dag te lang. Dat herken ik heel goed. Ook hier lag het aan vriendje en daarom hebben ze bij mij weinig onderzocht, ook alleen of ik een eisprong had. Ik heb me daar verder ook nooit druk om gemaakt of het toch niet iets anders was, ik vertrouwde er maar op. Op zich is het een 'goed' teken dat de uroloog misschien nog iets kan doen. Het zou toch veel mooier zijn dat het probleem wordt opgelost (of voor een deel) en je spontaan zwanger kunt raken. Want het is bij jullie niet uitgesloten. (kl*ten trouwens dat je een mk hebt gehad) Zoals iedereen al zei is de mmm één en al wachten, geduld en nog meer geduld... Heel veel succes! Liefs Loesie