Mijn zoontje en eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamsie21, 2 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik hoop hier wat advies te kunnen krijgen aangezien mijn zoontje wat slecht eet. Hij krijgt 's ochtend (gewone) melk met bambix en daarna soms nog een stukje brood of krentenbol, tussendoor een knijpfruitje, in de middag alsnik geluk heb 1 broodje heel soms 2. Tussendoor nog een koekje oid en 's avonds in principe met de pot mee... en dan voor t slapen nog een fles, tenzij hij echt flink gegeten heeft met t avondeten.

maar de laatste tijd wil hij bijna niks meer behalve de melk met bambix. Nu moet ik zeggen deze week was hij ziek, maar dan nog. Ook als ik een banaan voor hem snijd, past hij er ook voor.. appel schillen eet ie een hapje wel en de volgende hap spuugt hij uit..

Wat kan ik hieraan doen? Ben bang dat hij op deze manier te weinig vitamines binnenkrijgt... hij is overigens 16 maanden..

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Gewoon niks aan doen is heel normaal op die leeftijd. Eten blijven aanbieden zoals je altijd doet. Eet hij dan is het mooi, eet hij niet dan is dat ook geen probleem. Vooral geen ding van maken of pushen. En Ook vooral geen alternatieven aanbieden. Ze hongeren zichzelf echt niet uit en vitaminen tekort zal ook echt niet snel gebeuren. Zolang ze goed blijven groeien en actief zijn dan is er.m niets aan de hand. Hier hebben beide kindjes fases van wel/niet eten gehad en ze verkeren in blakende gezondheid ;) Succes en het komt echt goed, gewoon los laten

3. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    bedankt voor je reactie, geeft me wat meer rust!!

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind wel dat hij weinig fruit krijgt (lees alleen knijpfruitje en een koekje in de middag?)

Ik zou het koekje laten vallen en dan gewoon een stuk fruit aanbieden. Geen ding van maken, gewoon geven. Eet hij er wat van is het mooi, anders is het geen ramp. Ik zou er gewoon voor zorgen dat wat je aanbiedt, wel gezond is en voedingsstoffen bevat.

5. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Hier het zelfde ! Mijn zoontje is 15 maanden en ook ziek geweest en at op een moment ook.alleen een fles melk met bambix! Ik biedt het gewoon aan en soms paar happen en daarna wilde hij niet meer. Sinds deze week begint hij voorzichtig weer wat meer te eten. Toen ik bij het consultatie bureau van de week was voor inentingen toen zeiden ze ook dat het een fase is en dat het echt niet erg is dat ze wat minder eten, zolang ze maar goed dribken. Kan ook zijn dat hij last heeft van doorkomende kiezen of tandjes. Niet forceren, komt echt goed!

6. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Eens met bovenstaande. Mijn zoontje heeft er ook weleens zon week tussen zitten. Laatst nog, toen bleek daarna zn eerste kies door. Kunnen ze best hebben! Drinken is belangrijker als eten.

7. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft ook zulke perioden. Ik besteed er geen aandacht aan. Hij groeit goed en dat eten komt vanzelf wel weer.

8. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw

Zoals je kunt lezen heb ik het toch wel degelijk over meer fruit, maar hij past ervoor of spuugt het uit.

9. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    De rest bedankt voor jullie reactie!!

10. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

onze zoon is bijna 16 maanden en heeft ook zo zn dagen dat hij weinig wil eten. Nu is het vaak zo dat er dan een week later een tandje verschijnt of een dikke bobbel in zijn mond waar een tand naar boven gaat komen, dit duwt dan tegen zijn tandvlees.
    Soms ruikt hij wat uit zijn mondje en heeft hij last van zijn keel. En soms heeft hij gewoon niet zoveel zin in eten, er is niet altijd een reden.

Loopt hij al? Meestal gaan ze als ze net lopen veel eten en als ze aan paar maanden lopen even minder eten en minder groeien, dan is de spurt in bewegen en groeien weer even voorbij zei de diëtiste pas. (we lopen bij de diëtiste ivm allergieen van onze zoon)

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Heel herkenbaar. Hier hetzelfde en mijn zoontje is ook 16 maanden ;)
    De ene dag gaat beter dan de andere dag, maar veel gaat er niet in.

12. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw

Ja hij is wel pas ziek geweest.. moet zeggen het gaat nu langzamerhand alweer ietsjes beter! Hij loopt inderdaad al, ik denk nu een maandje dat hij loopt. Oh oke, fijn om te horen!!

Ach.. was voor allergieen heeft hij??

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    hier was er ook gedoe met eten toen hij kiezen kreeg. Nu gaat het de ene keer goed en de andere keer niet. ik heb het idee dat hij ook wat meer zelf wil beslissen wat hij wel en niet wil eten. hier trouwens ook 16 maanden.
    tussendoor geven we fruit, in stukjes bijv banaan, peer, mandarijn vooral zacht fruit is populair, appels minder. cracottes, rijstwafel, soepstengels, rozijntjes, zijn ook populaire tussen doortjes.

de ene keer eet hij zijn hele avond eten op, en de andere keer laat hij alles staan. zal wel weer bij de fase horen.

succes.

Deel Deze Pagina