Ben ik te onverschillig?! Blauwe plekken...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMarije, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb even jullie bevestiging nodig.
    Ik was vandaag op t cb (ja, dit is een cb-verhaal...). Mijn zoontje is erg ondernemend en zit dus regelmatig onder de blauwe plekken. Hij kan nu net zelf lopen en valt dus nog regelmatig. Hij heeft op beide onderbeentjes en knieën veel blauwe plekken. Daarnaast heeft ie er deze week één op zijn wang, ong. 1 vierkante cm. groot. Dus echt niet enorm ofzo...
    Weet eigenlijk niet meer precies hoe hij eraan kwam, zal wel ergens tegen aan gevallen zijn. (slechte moeder he?)

Zegt de cb-arts: ja die blauwe plekken op de beentjes, dat mag. Maar die blauwe plek op zijn wang eigenlijk niet hoor!

Dus ik denk: ehhh? is dat mijn schuld dan ofzo? Alsof ik kan voorkomen dat mijn kind blauwe plekken krijgt.
    Zegt ze: je moet natuurlijk wel alle voorzorgsmaatregelen nemen dat ie zich niet kan bezeren, zoals traphekjes...

Nou, wij hebben (juist vanwege de ondernemendheid) beide trappen boven én beneden beveiligd, alle stopcontacten beveiligd, hekje tussen woonkamer en keuken, nou sorry hoor, moet ik dan alle tafels/stoelen/deuren e.d. gaan afplakken met schuim ofzo?
    Hij is nog NOOIT van de trap gevallen (en zou dat wel zo zijn, dat soort dingen gebeuren toch?)

Een kind krijgt toch gewoon blauwe plekken, of niet? Ik kan hem toch moeilijk in een hokje stoppen...
    Ben ik te onverschillig met die kleine man van mij?

bedankt voor het meedenken meiden...

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hey meis...

hier nog 1 die regelmatig onder de plekken/krassen/bulten etc zit..

Hoort erbij als je het mij vraagt!

En wat moet je dan? je kind inpakken met stootkussens?

Nee hoor, gewoon lekker ondernemend laten zijn en helaas gaat het met vallen en opstaan en dus blauwe plekken etc!

laat je niet gek maken..

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Vind het ook een beetje raar. Ons meisje is ook al een keer met haar wang op haar blokken terecht gekomen, gevolg blauwe plek op de wang. Ze kunnen makkelijk ergens met hun wang tegenaan vallen of botsen wat een blauwe plek veroorzaakt.
    Dus ik vind dat er niets geks is zoals jij het beschrijft.

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ach lekker laten kletsen. Zij vinden dat dat eigenlijk niet zou mogen en jij vind het geen probleem. Aangezien jij de moeder bent lijkt mij jou mening een stuk zwaarder wegen dan die van het cb.
    Hier is zoontje wel eens op de onderste trede van de trap geklommen en eraf gevallen waardoor hij eerste een grote bult op zijn hoofd had en daarna maanden met een bont en blauw oog heeft gelopen. Verder zie ik regelmatig kinderen met blauwe plekken in het gezicht. Soms vallen ze gewoon ongelukkig. Is niks slechts aan dat hoort gewoon bij het groter worden.

5. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

toen mijn oudste ging lopen presteerde ze het telkens op haar bovenlip te vallen ergen tegen aan etc zooo zielig zo'n bol lipje bulten en blauwe plekjes horen erbij helaas dus ik deel je mening

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Hier een klein ondernemend mannetje en met grote regelmaat een blauw voorhoofd, tja kan het niet altijd voorkomen, tuurlijk is het niet leuk dat hij valt maar denk altijd maar de uitdrukking leren met vallen en opstaan is er niet voor niks hij is heus niet de enige en als hij op mij lijkt zullen er nog veel blauwe plekken, kneuzingen ed volgen :)

7. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook wekelijs blauwe plekken!! Nu weer!! Ze is van de week buiten op haar knietjes gevallen (schaafwond) en daarna ook nog eens met haar kin op de salontafel (blauwe plek en wondje) Kan gebeuren hoor! Het zijn kinderen, geen suikerbeestjes!

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ze noemen het niet voor niets soms gekscherend het consternatieburo, he. Sommige mensen daar denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, maar zoveel mensen , zoveel zienswijzen.

Mijn meisje zit ook regelmatig onder de blauwe plekken, ook haar hoofdje. Ze valt nu eenmaal nogal eens rechststandig onderuit. Ik voel me echt geen slechte of onoplettende moeder, want opgroeien gaat met vallen en opstaan en bovendien: je kunt je huis nog zo goed beveiligen, die ukkies vinden altijd wel een manier om zich te bezeren.

Maak je niet dik hoor en laat ze maar kletsen!

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lenn is dan wel een stuk jonger, maar zelfs hij zit altijd onder de blauwe plekker:) Onderbeentjes en knietjes van het kruipen enzo.. Maar ook regelmatig op zijn voorhoofd ofzo.. Valt ie weer voorover tegen de box of kast of tafel..

mooi laten kletsen hoor..

10. adi

adi Niet meer actief

Wat een debiele opmerking, een blauwe plek op de wang ZOU NIET MOGEN? denken ze dat jij die blauwe plek in hebt geknepen of zo?

Onze HA zei laatst tegen mij dat we nu in de leeftijd komen dat je met elk kind tenminste 1x bij de eerste hulp zult belanden omdat er een wond dichtgenaaid moet worden. Dat hoort bij de leeftijd en leren lopen/ rennen/ springen enz.
    Dan vind ik een blauwe plek niet noemenswaardig.

Overigens hier ook dagelijkse kost.

11. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Hier zit onze meid ook al flink onder de blauwe plekken. Ze hebben er op het cb nog niets van gezegd. Ze heeft ook al een dikke bult en plek op haar hoofd gehad. Maar haar constant terug trekken als ik denk dat het fout kan gaan doe ik ook niet. Ik heb altijd geleerd dat je het leert met vallen en opstaan en zo moet zij het dus ook leren. Hoop alleen nooit dat er iets gehecht moet worden, maar blauwe plekken zullen er nog zat komen.

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    mijn ouders hebben HEEL vaak op de ehbo of bij de dokter gezeten.. Ik was echt een kluns wat dat betreft en viel als kind heel vaak, altijd onder de blauwe plekken en regelmatig iets gebroken.. Mijn zus viel altijd plat op der gezicht (vergat handen uit te steken) dus die had regelmatig tand door de lip of iets dergelijks..

Door vallen en opstaan leer je iets toch?? Dus daar horen ook blauwe plekken bij ;)

13. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Nou, ik kneep m al een beetje. Wie weet kreeg ze idd wel achterdocht dat ik m een mep had verkocht ofzo!
    En als ik mn gezond verstand gebruik, slaat t nergens op, maar ik zag het AMK al voor de deur staan bij wijze van spreken.... :):$

Gelukkig denken jullie er allemaal anders over ;):D.

Jeetje zeg, stomme arts... Lucas riep ook alleen maar 'Bah' naar haar toen we weggingen, wie weet voelde hij het aan, hihi :p

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.347
    36.205
    113
    Nou, hier toevallig nu een blauwe plek op de wang. Ze doet haar eerste stapjes en is ontzettend ondernemend. Ze viel recht met haar wang op een speelgoeddoos. Tja, ik kan niet alles tegenhouden.
    vind het echt een schandalige opmerking moet ik zeggen, ik had daar zeker een klacht over ingediend.

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wat een hoop slechte moeders hier :p

Mijn dochter zit ook regelmatig onder de bulten, blauwe plekken en schaafwondjes. Zolang je inderdaad probeert te voorkomen dat ze ernstig gewond raken hoort het vallen en stoten er gewoon bij naar mijn idee. Al krijg ik soms ook wel een beetje de kriebels van ouders die bij alles roepen 'ze moeten het leren met vallen en opstaan' terwijl hun kind bijvoorbeeld op de hoge eettafel klimt..

16. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ohh wat moet ik nu dan?
    Mijn zoon heeft 5 kleine inie minie blauwe plekjes op zijn voorhoofd (vergeet zijn handjes uit te steken of trekt ze weer in als hij met zijn handjes in de natte bladeren terecht komt )
    en een dikke schaaf plek op zijn neus en voorhoofd...

Ook op zijn kontje een kleintje
    Ja ik knijp hem in zijn reetje ;)

Gekke CB :D

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik begrijp idd niet waarom dat een verschil zou maken, wang of been... Julia heeft ook wel eens een blauwe plek, vaak haar knieën of voorhoofd... Waarom mag het op z'n wang dan opeens niet? Idd een schamp van de tafel ofzo, hoppa. Maar goed..

18. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

Het ene oor in het andere oor uit. Mijn zoontje heeft nu ook een blauwe plek op zijn hoofd en onder zijn oogje. Is van de week gevallen. Stond op zijn Loopauto en boem. Ik was opdat moment even op de wc. Kan gebeuren hoor. KLeintjes zijn erg ondernemend en ja dan vallen ze weleens. Je kan ze moeilijk vast binden.

Een poos geleden was mij zoontje tegen de tafel aan gevallen met zijn mondje. Tegen de rand aan niet de punt van de tafel. HAd een dikke rode lip. Moest toen ook naar het CB, Ik zag ze al kijken... Ze vroeg dus hoe dat komt waarop ik zei oh dat heb ik gedaan.. zit ze me toch stom aan te kijken.

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    waarom vroeg je niet wat ze echt bedoelde?hoezo 'mag niet'.ik snap dat niet. ik zou gewoon vragen.misschien dacht ze dat je je kindje sloeg?

20. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

Toch van de zotte dat ze dat überhaupt denken... Dan mishandeld elke moeder haar kind zeker

Deel Deze Pagina