Ben ik te positief???

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door emni, 30 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emni

emni Actief lid

11 aug 2009
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Ik heb een vraagje;
    Ik werk als kapster 4 dagen in de week (de afgelopen 24weken 5 dagen i.v.m ziekte collega)
    Mijn bedoeling is om door te werken tot 4 weken voor de bevalling,
    maar nu hoor ik van alle kanten van dat houd je nooit vol,dat redt je niet....etc

Nu begin ik dus heel erg te twijfelen aan mezelf :(
    Ben ik dan toch te positief??We staan wel de hele dag.. Qua klachten valt het nog te doen krijg wel veel last van een vervelende spier in m'n bil en heb al vanaf het begin last van m'n banden.. Sávonds ben ik wel aan de latten!!
    Wie heeft er ervaringen met dit beroep?

Alvast bedankt voor de reacties

Liefs Emni

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dat is voor iedereen verschillend.. ik voelde me prima maar moest ineens bedrust houden door een te hoge bloeddruk.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik werk in het zwemonderwijs en sta dus ook vrij veel. Ik vond het na de 30 weken érg zwaar worden. Maar de knop ging al 'om' bij 28.. toen dacht ik : Waarom met vermoeidheid moeilijk rondlopen (buik werd toch wel zwaar), terwijl ik al eerder kan stoppen? Na 10 weken verlof ná de bevalling, wil ik écht wel weer werken... Dus toen heb ik het laten veranderen.
    Uiteindelijk met 33,5 week met verlof gegaan -met dank aan m'n baas. Die me 2 dagen kado gaf...
    -ik had verder overigens ook weinig klachten ofzo hoor. De pijn in je bil kan overigens wel het begin nog zijn van bekkenklachten, dat zou ik wel even in de gaten houden.

4. fafje

fafje Niet meer actief

Ik heb van een vriendin gehoord die ook kapster is dat ze door dat vele staan enrom veel last van vocht vasthouden kreeg en het daardoor niet meer vol hield...

Als jij het zo kan regelen, dat je tussendoor vaak kan pauzeren dmv ff zitten...want hele tijd staan kan vermoeiend worden...ook belastend voor je rug...maar ik zou als ik jou was gewoon doorgaan tot je lichaam aangeeft dat ie niet meer kan...je kan ook in die laatste weken gewoon iets minder werken oid

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik ben kok en sta ook veel maar ik had vanaf de 24 veel last van me banden enz. Rond de 30 weken ook veel last van me bekken dus ik ben toen al gestopt met werken. Maar ik wou ook 4 weken van te voren met verlof als het zou gaan.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    gewoon proberen, je kan altijd nog eerder met verlof gaan!

7. emni

emni Actief lid

11 aug 2009
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi

Dank jullie wel voor de reacties!!;)
    Ik hoop dat ik het kan volhouden... we zien wel..
    Hopelijk gaat die vervelende spier in m'n bil wel over en wordt dat geen bekkenprobleem....

Liefs Emni

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Misschien een stomme vraag hoor, maar kun je niet een hoge kruk bij je neerzetten als je aan het werk bent? Dat je op de moment waarop het gaat kunt zitten? Je kunt denk ik beter nu al af en toe je rust pakken zodat je het wellicht langer volhoudt, dan dat je er straks helemaal doorheen zit. Maar verder is dit inderdaad voor iedereen verschillend :)

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik werk fulltime in een winkel (bakker) en heb gewerkt tot 35.2. Ik wilde doorwerken tot 36 weken, maar verloor ineens heel veel vocht waardoor ik naar huis ben gegaan omdat ik dacht dat het vruchtwater was, ook op aanraden van de VK.
    Ik heb altijd mijn volledige uren gewerkt (39). Mijn rooster was wel iets aangepast zodat ik niet zoals eerst 3 dagen 10uur hoefde te staan, maar werkte dan wat meer halve dagen. Maar ik voelde me altijd goed en had genoeg energie om door te gaan tot aan week 36.

Ik zou gewoon kijken hoe het gaat, je kunt niet nu al zeggen hoe je je voelt over 10 weken. Misschein kunnen ze je rooster iets aanpassen net als bij mij of indd wat vaker gaan zitten, je hebt zowiezo recht op extra pauze als je zwanger bent. En dat van die hoge kruk vond ik ook wel een goede! Succes!! xxx sas

10. emni

emni Actief lid

11 aug 2009
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi

Dank je,:)
    Wij hebben op het werk wel een kappersfiets maar, eigenlijk zit dat niet zo lekker ,het lijkt een beetje op een zadel waardoor de voorkant een beetje hoger is met als gevolg als ik erop ga zitten dat m'n buik dan heel erg omhoog gedrukt wordt en dat voelt niet prettig..
    En ik heb het nadeel dat ik niet zo heel groot ben dus als ik dan ga zitten dan kom ik niet bij het haar van de klant hahaha

Zal het maar wel meer proberen... en toch maar vaker pauze nemen..

Liefs Emni

11. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben ook kapster en werkte ook 4 dagen in de week. Ik ben vanaf deze week met verlof, 6 weken voor de uitgetelde datum dus. Het ligt denk ik voor iedereen anders tot hoe ver ze door kunnen werken, maar als het niet meer gaat kun je ook eerder stoppen. Bij mij ging het eigenlijk nog steeds best goed, wel zwaarder natuurlijk en had ook al een tijdje steunkousen aan met het werken omdat ik erg vermoeide voeten en onderbenen had, maar zo heb ik het nog goed vol kunnen houden. Tussendoor wat extra gaan zitten en de beentjes omhoog!
    Ik was nu toch wel blij dat ik met verlof kon!

Deel Deze Pagina