Ben ik te snel teveel aan het aankomen?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cheerio, 22 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben nu 23 weken zwanger en al 10 kg aangekomen. Bij de verloskundige staat de teller pas op 8 omdat ik zelf reken vanaf week 0 en ik pas met week 7 bij de verloskundige ben. In het begin ging het snel, nu even wat langzamer. Ik let goed op wat ik eet en toch kom ik aan. Hormonen denk ik :) ik probeer me niet al te druk te maken, maar vind het wel moeilijk!

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Vonden jullie het dan gezond om ieder hapje te gaan noteren? Sorry inspiratie opdoen? Er is ook een topic wat eten we vandaag.
    Ieder moet t voor zich weten. Ik vind het zo bezig zijn met eten hysterisch..

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je moet jezelf niet vergelijken met een ander.

Zolang jij niet gaat eten voor twee, of ineens alleen maar vet en ongezond gaat eten dan is het prima om aan te komen tijdens je zwangerschap. En de een komt maar 5 aan en de ander 35.

Je kunt er ook niks aan doen he, gewoon op je voeding letten (normaal gezond eten) en verder is het voor je kindje. Als je bevallen bent kun je het er weer af werken.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nee ik vind het leuk. Blijkbaar heel moeilijk om dat voor te stellen;)

Als je zwanger bent heb je soms heel rare trek. Ik had in de eerste maanden echt soms geen idee wat ik moest eten. Ik heb uit de lijstjes echt inspiratie gehaald.

Maar goed, als jij nooit bezig bent met je eten of het interesseert je niks moet jij dat weten. Je hoeft alleen anderen niet meteen hysterisch te noemen. Komt een beetje gefrustreerd over.

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Sorry? Ik vind het hysterisch. Ik heb niemand hysterisch genoemd..
    En ik werk met eten dus juist veel mee bezig. En met een geschiedenis waarin vitaminen erg belangrijk kunnen zijn ga jij mij vertellen dat voeding me niet interesseert? Tsss. Jij legt mij nu woorden in m'n mond dat heb ik bij niemand persoonlijk gedaan. Ik geef alleen aan dat ik t overdreven vind om een eetdagboekje bij te houden dus vandaar dat ik dat topic niet volg.
    Kun je zelf wel tegen kritiek?

6. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ik ben tijdens de zwangerschap van m'n dochter 15 kilo aangekomen. Nu weet ik het natuurlijk nog niet omdat het nog zo pril is maar ben er ook niet echt mee bezig, ik zie het later wel :p Denk ook zeker niet dat jij teveel aangekomen bent hoor, het kan zo verschillen.

Over dat eetdagboek topic, was niet echt bij me opgekomen dat iemand dat hysterisch zou vinden? Ik vind het leuk om lijstjes bij te houden, net zoals wat eet je peuter vandaag bijvoorbeeld. Handig om inspiratie op te doen, zie persoonlijk niet in wat daar uitzinnig aan is :D

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Rot dag vandaag?
    Je hoeft toch niet te reageren in dat topic? Als jij het hysterisch vind prima maar een ander vind het gewoon leuk om te lezen.
    Ik reageer er af en toe in en ik ben totaal niet bezig met wat ik eet en de hoeveelheden eten die ik naar binnen werk. Ik krijg alleen zo wel een overzicht als ik savonds terug denk aan wat ik gegeten heb en dat ik soms denk jeetje wat weinig eigenlijk of juist veel :p

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik vraag me alleen af waarom ik 'aangesproken' wordt op t feit dat ik dat hysterisch vind? Ik krijg nu dingen naar m'n kop die totaal niet terecht zijn. Heb een prima humeur vandaag!
    Vanwaar deze reacties? Ik geef aan datbis dat hysterisch vind maar niet dat anderen dat vooral niet moeten doen?
    Dat anderen dat leuk vinden prima. Vandaar dat ik daar ook niet kom..
    Jullie voelen je aangevallen hoor.
    Iets met ontvanger bepaald de boodschap?

9. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Wat een stomme reclame onder dit topic: 10kg buikvet afvallen? Tijdelijk gratis proberen mogelijk :(
    Ik ken een makkelijkere methode om snel een paar kilo kwijt te raken (bevallen :D)

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Jij geeft aan dat je het hysterisch vindt, terwijl je de hele gedachte achter het eetboekje niet eens begrijpt. Zeg dan dat je het onzin vindt of er niet mee bezig bent, ga geen andere mensen hysterisch noemen alleen omdat jij denkt dat iedereen bezig is met calorieën tellen.

Dus als je het niet interesseert, helemaal prima, maar ga geen andere mensen hysterisch noemen. Een ander zo noemen uit het niets vind ik gefrustreerd overkomen.

11. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Ik zie haar nergens zeggen dat zij anderen hysterisch noemt.

Ik denk dat haar woordkeus jullie zo in opspraak doet komen, als je hysterisch vervangt door overdreven, dan valt het allemaal wel mee toch.

Klinkt dan toch als iets wat gewoon gezegd kan worden? Terwijl het feitelijk hetzelfde is.

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Doe eens ff normaal! Relax. Ik noem niemand hysterisch hoor! Beter lezen! Heb je enig idee hoe je nu reageert?
    Ik mag toch zeggen dat ik het te hysterisch vind om de hele dag bij te houden wat ik eet? En dat ii dat niet gezond vind? Jeetje wat voel jij je aangevallen zeg! Hou je koppie bij wat echt belangrijk is!

13. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik snap niet zo goed waarom je dat niet gezond noemt. Als je het topic leest, zie je volgens mij niet zulke gekke dingen. Er wordt gewoon aangegeven wat er gegeten wordt door iemand, geen hoeveelheden en heb zelf nog geen ongezonde etenswijzes gespot eigenlijk. Idd voor mij geeft het wel wat inspiratie voor de lunch of qua avondeten. Zie niet zo goed waarom je daar een probleem mee hebt. Natuurlijk mag je dit vinden, net zoals ik graag bewust met mijn eten omga.. en echt niet op een obsessieve manier.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ff 'normaal doen?' Uitroeptekens achter elke zin? Goh, zo heb ik jou niet aangesproken hoor. Ik zeg gewoon dat ik het een beetje raar vind om vrouwen die het wel leuk vinden hun eten bij te houden hysterisch te noemen, want er is niets hysterisch aan. Maar dan voel ik me opeens aangevallen?

Lees je eigen stukjes nog eens terug. Je komt enorm boos en opgefokt over. Die reactie over dat je gefrustreerd overkomt heeft je vast uit je tent gelokt. Nergens voor nodig. Jij reageert niet in dat eetdagboekje dus je hoeft er helemaal geen mening over te hebben, en toch blijf je continu erop hameren dat vrouwen die erin meeschrijven allemaal hysterisch met hun eten bezig zijn.

En dan zeggen de meiden die erin meeschrijven, ik ervaar dat helemaal niet zo. Maar dan kom jij met een stroom uitroeptekens en 'doe normaals'.

Vermoeiend hoor.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het mag ook gezegd worden, maar ze schrijft er niet in mee. Als dan verschillende meiden reageren die er wel in meeschrijven en zeggen dat het niets te maken heeft met bijhouden, maar dat het leuk is en ze er inspiratie opdoen, krijgen ze als reactie dat er 'ook een gewoon wat eten we vandaag-topic is'.

Alsof je helemaal niet met je eten bezig mag zijn. En dat komt op mij gefrustreerd en boos over. Kijk maar naar de manier van reageren.

16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Het laatste dat ik erover zeg..
    IK vind t hysterisch. Wat anderen doen moeten zelf weten. IK schrijf dus niet mee in dat topic en daarom mag ik geen mening hebben. Sorry maar je maakt echt van een mug een olifant. En m'n vorige reactie was idd boos. Je valt iemand persoonlijk aan. En dat doe IK niet. Waarom heb jij een mening over mijn mening dan?
    Jij spreekt iemand direct aan ik heb t over mezelf. Wat IK vind en waarom IK niet meeschrijf. Maar dat mag van jou niet want je voelt je aangevallen of zo. Als jij het wtl een fijn topic vindt prima toch moet je daar vooral in verder gaan. Wat kan jou t schelen wat IK ervan vind?

17. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Ik was tot 18 weken iets van 2 kg aangekomen en nu ben ik 24+3 en zit er al 7.8kg bij (vanaf het begin geteld) de laatste weken vliegen de kilo's er aan, mijn buik groeit ook wel echt hard nu. Maar ik snap je twijfels.. dit is mijn derde kindje en ik maak me er soms ook wel eens druk om. Maar het helpt allemaal niks :) als je bent bevallen is een deel er al af en daarna kun je lijnen, vorige keren was het er bij mij zo af. Hoop alleen niet dat dit zo'n zwangerschap wordt waarbij ik 30kg ga aankomen..

18. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Mijn oma zei altijd: ze kunnen beter over je lullen dan van je vreten.

Er wordt hier echt van een mug een olifant gemaakt, door beiden. Kan me Nescio voorstellen dat het onaardig over doet komen en kan me zonnetje inleven dat haar zin te letterlijk uit zijn verband word gerukt.

Volwassenen, zwangere dames onderling....leef en laten leven! Focus je energie op wat anders 😊

19. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Het is per zwangerschap verschillend. Ik zal me er niet al te druk om maken. Bij m'n eerste was ik in totaal 10 kg aangekomen; m'n 2e 6kg. Waarvan m'n zoontje 4310 gram was. En bij deze zwangerschap tot nu 8 kg, moet nog 6 weken.

20. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Oh meiden ... al die hormonen over en weer ;).
    Denk idd ook dat het een en ander uit zijn verband wordt getrokken, maar ik vermoed ook dat het wellicht wat hormonen zijn.

Vandaag 19+1 en 6 kilo erbij.

Deel Deze Pagina