Ben ik te streng?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lovely83, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vrienden van mijn zoon hebben allemaal een plastic buis met een ballonnetje eraan, ze schieten daarmee met besjes. Ik persoonlijk vind dit niks en wil ook niet dat mijn zoon met zo'n ding op straat gaat.

Nu begin ik een beetje aan mezelf te twijfelen of ik hierin niet te streng ben.:)

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier zou ik het niet zo'n probleem vinden zolang ze niet op elkaar of andere mensen zouden schieten.

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Zolang hij er geen kattenkwaad mee uithaalt, lijkt me dit geen probleem toch?

De buurjongetjes aan de overkant lopen er ook mee. Op gemeenteborden schieten enz. Maar auto's en bijv. ramen laten ze gelukkig ongemoeid. De dag dat ik dat zie, krijgen ze van mij meteen een sopje om het weer schoon te maken :)

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ach hebben ze die nog??? :) Wij speelden daar vroeger ook mee, met papieren pijltjes of idd besjes.

Ik zou er iig geen probleem mee hebben, op voorwaarde dat er niet op nietsvermoedende personen wordt geblazen...

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    hmmm...ja een beetje te streng wel. Ik zou dat juist wel leuk vinden dat hij lekker buiten speelt.

Ik zou ze een tip geven om een soort doel te maken en dat ze dan een wedstrijd kunnen doen...

en natuurlijk ook zeggen dat ze niet op mensen, dieren en ramen mogen schieten ( al is dat het leukste natuurlijk)

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wij deden dit vroeger ook. Moest altijd beloven niet op mensen of dieren te schieten en dat deden we dan ook niet.

Het hangt een beetje af van de leeftijd van je zoontje? Als hij twee of drie is zou ik hem iets te jong vinden.

Van mij zou het in ieder geval wel mogen.

Liever dat dan met geweren..

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ligt er helemaal aan hoe oud hij is een waar ze op schieten.

Onze zoon kwam er twee jaar terug in mee thuis, was toen 9. Ik was bang dat ze er rottigheid me zouden uithalen dus heb aangegeven dat die van hem de tuin niet uit mocht maar hij gerust zijn vriendjes mocht uitnodigen. Dat was natuurlijk niet stoer tot ik voorstelde dat hij blikjes kon omschieten een daar en wedstrijd van mijn maken.

Dingen verbieden werkt vaak averechts, nu was de spanning en lol er zo af.

8. knap

knap Niet meer actief

Deed ik als kind ook al. Besjes schieten.

Als je maar wel verteld niet op elkaar te schieten en op beestjes.

Zou het toestaan met de opdracht er bij om ( netjes besjes te schieten)

Maar zo als je weet ben ik soms ook wel eens te streng ( topic bij schoolkinderen en pubers.

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Oh ja, wij schoten met ongekookte doperwten..whaaa

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Had al het gevoel te streng te zijn :D.
    Hij is al 11 dus weet het verschil tussen goed en kwaad, heb hem net gezegd dat hij van mij ermee naar buiten mag.

Lieve was dat hij wel begreep waarom ik eerst nee zei, lekkerding is het!

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat deden wij dan weer met een rolletje plakband en dan met een ballonnetje er achter, dan kwamen ze harder aan :)

12. Najatt

Najatt Actief lid

8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wel toe laten maar met de juiste afspraken.

13. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Wij schoten met maïskorrels. Alleen heeft een oud-klasgenoot van mij er dus ooit één in z'n oog gehad en had het weinig gescheeld of hij had er (veel) blijvende schade aan overgehouden.

14. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik vind het eigenlijk wel een leuk ideetje om komend weekeind samen met mijn boys te gaan doen:D

Deel Deze Pagina